Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
![]() |
Finner ikke ut av detteJeg har gått på Ketolyse-kost siden november i fjor med få utskeielser. Jeg har utslag på stixene hele tiden med untak av de få utskeielsene som ikke har vært store. De første 2 månedene ble jeg kvitt med 10 kilo. Fint det men etter det var det helt stopp og vekten har deretter pendlet mellom 1-2 kilo opp og ned. Og jeg har nok å ta av. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteJeg har ikke så mye peil, men syns det er veldig lite mat (og kalorier som vi ikke snakker om her da..). jeg hadde også blitt veldig sulten.... Sist redigert av aslaug : 25-07-09 kl 21:23. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 5-25-70
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteDet høres ut som kroppen din er i sparemodus ja. At du gikk ned etter ferien kan være fordi kroppen fikk det energi-nivået den trenger.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2008
Sv: Finner ikke ut av detteDu spiser nok altfor lite, øk på en god del med maten så tenker eg det løsner |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Finner ikke ut av detteOj, du spiser lite ja, kanskje derfor du føler deg slapp. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteTakk for svar! Jeg har prøvd å spise mer i perioder tidligere uten resultat men nå måtte jeg bare øke matmengden for jeg hadde ikke energi til noen ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteDet kan jo også være at du får for lite karbohydrater for din kropp, har på følelsen av at for noen fører for lite karbohydrater til at kroppen stresser (inkludert meg selv). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#8 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteJa jeg har også tenkt på dette. Jeg tror jeg skal prøve å spise en del mer grønnsaker stekt i olivenolje, det er noe jeg elsker og kan spise ganske mye av. Jeg har aldri vært særlig flink til å telle karbohydrater men når jeg tenker igjennom nå hva jeg har spist og tar det gjennom "mat på data" så ser jeg at jeg kanskje ligger litt lavt. Dessuten så står det vel i boken at man skal øke litt etterhvert? Jeg tror jeg må lese den igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteJeg tror hverken Skaldeman eller Torkil sitter med den ultimate fasit for alle kropper. Alle er forskjellige, og jeg tror at bare man selv kan finne ut akkurat hva som funker for sin egen kropp, men selvfølgelig med god hjelp av deres kunnskaper og erfaringer i bunn. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#10 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Finner ikke ut av detteFlott! Men, ikke stek grønnsakene i olivenolje, da. Med mindre det er snakk om å frese dem kjapt. Olivenolje har et lavt rykepunkt og ødelegges under oppvarming. Det egner seg altså ikke til steking. Stek i smør, eventuelt ghee/klarnet smør om du ikke liker smørsmaken. Cocosa pure kan man også steke i. Den har ikke kokossmak. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteHvor kjøper man cocosa? Helsekost eller velassortert matvare? Jeg har aldri sett det i matbutikken, men har heller ikke sett spesifikt etter det da. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE?
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
![]() |
Sv: Finner ikke ut av dette
Fant denne nettbutikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Supermoderator
Sv: Finner ikke ut av detteJeg har sett det i de fleste helsekostbutikker også. Ellers kan man sikkert få dem til å ta det inn, da det er en relativt lettomsettelig vare. (Litt takket være oss lavkarbere og dette forumet, kanskje?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteSupert! Greit å slippe å kjøpe alt via nettbutikker. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE?
![]() |
![]() |
#15 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteDet med olivenolje var noe nytt, det har jeg ikke hørt før. Hva menes med at den ødelegges? På hvilken måte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Supermoderator
Olivenolje har et rykepunkt på under 200 grader, det vil si at når det varmes opp til høyere temperaturer så oksideres fettet, og dette skjer relativt fort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Finner ikke ut av detteDette hørtes ikke bra ut og jeg ble litt overrasket egentlig. Det ser ut so om det kan være store forskjeller da. Jeg fant denne når jeg søkte: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Supermoderator
Sv: Finner ikke ut av detteRaffinerte oljer har alt oksidert fett i seg, da den er varmebehandlet før den selges. Kaldpressede oljer er helt klart best, men egner seg ikke så godt til steking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
Jeg tror det er viktig at du ikke blander to dietter - det er litt forskjell på disse to - og vær tro mot den kostholdsfilosifien du følger så lenge du ønsker å gå ned i vekt. Senere er du litt friere |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :)
![]() |
![]() |
#20 |
Juniormedlem
![]() |
Men det er vel i grunn samme diet? Skalderman er litt mer for naturlig mat og selger ikke piller og bakemiks men ellers så er det vel rimelig likt? |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jeg finner ikke lavkarbo-pølser i Oslo. Hvor finner jeg de? | miss_chica | Ketolysekuren | 8 | 28-05-09 22:08 |
Finner ikke pannekakeoppskrift | *Marianne | Spørsmål og svar | 2 | 09-03-09 14:45 |
Finner ikke oppskrifta | villebill | Ketolysekuren | 2 | 22-04-07 10:46 |
Jeg finner ikke lommeboken min :( | Helene | Generell diskusjon | 2 | 01-02-06 08:32 |
Finner den ikke igjen! | Katrine | Oppskrifter | 7 | 05-11-05 10:52 |