Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo når man er gravid?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-09, 11:01   #1
bonpia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 14
bonpia er på en erverdig vei

Lavkarbo når man er gravid?

kan man spise lavkarbo, mens man er gravid, eller ammer?

jeg spiser lavkarbo nå, og ønsker å bli gravid om en stund, når jeg nærmer meg målet mitt. Men kan jeg fortsette på lavkarbo, ser for meg at dette er noe jeg blir å spise for alltid

bonpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 11:27   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo når man er gravid?

Man ikke bare kan, men BØR spise lavkarbo både som pregravid, gravid og ammende. Nå snakker jeg ikke om ketogene dietter, men generell lavkarbo (feks. Lindberg og lignende, men jeg ville nok spist mer fett). Det forebygger bla. svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning, man kan bli mer fruktbar og ergo lettere gravid osv.

Lykke til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 11:40   #3
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: lavkarbo når man er gravid?

Jeg er gravid, og har tenkt å leve Fedonaktig i svangerskapet
(Må bare bli heeelt kvitt hyperemesisen, ekstrem sv.kvalme, akkurat nå må jeg spise det jeg klarer å få i meg; rundtsykker , egg, bacon, og noe middag, ofte med poteter Men jeg nærmer meg bedre, gleder meg til jeg klarer å spise bare ordentlig mat)

Med min datter og sønn spiste jeg "normalt". (dvs brød, pasta, poteter, light ditt og light datt, you know...i tillegg til cola, chips og sånt...Var ikke overvektig.) Vel, jeg fikk to store barn

Nå skal jeg spise lavkarbo, og er spent på å se om det blir noe forskjell på den lilles fødselsvekt vs storesøskene... Vet jo at mye annet kan spille inn, kanskje jeg bare lager store barn

Får se i februar

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 11:43   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo når man er gravid?

Ja, den ekstreme kvalmen i mitt andre svangerskap gjorde at jeg omtrent levde på cola de første to månedene, kanskje tre. Det var det ENESTE som hjalp, jeg ble seriøst invalidisert uten. Da kvalmen slapp taket rundt uke 14, kunne jeg gå vekk fra den coladrikkingen. Så man vet jo aldri, det er bra å ha kostholdeplanene i orden men man vet aldri hvordan svangerskapet blir med tanke på kvalme. Jeg ville bare ha frukt, feks, og klarte ikke tunge kjøttretter. Men man prøver jo selvsagt så godt man kan.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 11:56   #5
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg
Cool

Sv: lavkarbo når man er gravid?

Er 13+4 nå, så nærmer meg heldigvis slutten på elendigheten!!!
Med de andre har jeg blitt utskrevet fra sykehuset rundt uke 15-16, mens denne gangen har jeg ikke vært innlagt så lenge pga at jeg har fått medisiner som hjelper en del, takk og pris for det!!!!!!

Og på sykehuset har de jo masse festlig mat, eeh...
Og så har jeg fått masse "godsaker" rett i årene og via sonde
Men greit, hadde gått ned 8 kg på kort tid, og jeg er ikke overvektig lenger, så alt som hjalp meg på beina igjen er i grunnen helt greit
Dessuten, når man er så dårlig spiser/drikker man det som kan dempe det, om det så er cola

Men nå når jeg har spist "normal" mat i minst 2 mnd, merker jeg at jeg sliter veldig med søvnen igjen, har behov for allergimedisin og at alle karbene legger seg fint på magen
(Ja, er jo gravid, meeen merker at dette ikke bare er babymage, gitt )

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 12:02   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo når man er gravid?

Ja, det er lett å si at "jeg hadde aaaldri drukket cola samme hvor kvalm jeg var", men finner man noe som hjelper gjør man det, man blir DESPERAT etter så mange uker med grusom kvalme. Jeg elsker å være gravid, men DET savner jeg ikke hehe. Heldigvis er det som regel bare et par måneder. Resten er, for meg, bra fryd og gammen med små unntak.

Lykke til videre i svangerskapet, Momse.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 12:15   #7
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: lavkarbo når man er gravid?

Tusen takk, Iset

Jeg også stooortrives som gravid, ETTER denne perioden, gleder meg til fortsettelsen

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 18:37   #8
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo når man er gravid?

Jeg er gravid og spiser lavkarbo. Dette begynte jeg forsåvidt med fordi en glukosebelastningstest viste for høye verdier (og dermed svangerskapsdiabetes). Egentlig har jeg alltid spist mer lavkarbo enn generelle anbefalinger tilsier, jeg liker best middag, proteiner og fett. Har alltid følt meg urgen i kroppen av mye karbohydrat, noe jeg tror har samme årsak som svangerskapsdiabetesen. Jeg skal aldri tilbake til havregrøten!

Jeg spiser litt karbohydrater, og kostholdet er relativt Fedon-aktig med flere unntak. Spiser f.eks. ikke fruktose. Ellers holder jeg på å lese meg opp og kommer nok til å forsøke litt forskjellig etterhvert.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 19:04   #9
bonpia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 14
bonpia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo når man er gravid?

nå ble jeg glad! Men, de to tidligere svangerskapene har jeg vært kvalm stort sett gjennom hele svangerskapet og det har ordnet seg med salte kjeks... nei og nei! men kanskje baconkrisp hjelper neste gang da....

da kan jeg jo begynne å planlegge baby i løpet av våren!!! kjempeglad nå ja!

bonpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 20:30   #10
Fuffe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 143
Fuffe er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo når man er gravid?

Jeg var kvalm gjennom hele, begge svangerskapene mine
Det som funket best for meg var øreakupunktur mot kvalmen. Anbefales
(små nåler som skal sitte i øret til de faller ut av seg selv)

Fuffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:07   #11
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Lavkarbo når man er gravid?

Hei!
Eg begynte på lavkarbo, og gjekk ned ein god del kilo.. Slutta på pillen, og blei gravid nesten med ein gang!
Slutta desverre på lavkarbo i graviditete, og gjekk opp igjen alle kiloa.. Då eg hadde fått jenta mi, begynte eg på lavkarbo igjen, har lagt på ca. 60g karbs for dag, (trur ein må ha litt karbs i seg, sida melka skal vere ganske søt...) Det gjekk kjempefint, hadde masse melk, og var i kjempeform... no har eg gått ned fra 135.4 til 119,3kg, og er no mindre enn eg var då eg blei gravid!
Lykke til ned å bli gravid, det er heilt fantastisk å vere gravid, og bli foreldre!!

men eg trur som sagt du bør få i deg litt karbs, p.g.a. melka.. 50-60 per dag.. ikkje under 20...

koz

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:33   #12
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Lavkarbo når man er gravid?

Hei
Jeg fikk råd fra legen min da jeg var gravid med førstemann om å spise lavkarbo, jeg hadde sukkerintoleranse i svangerskapet. Kuttet ut pasta,poteter og sukkerholdige produkter.

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid, lavkarbo og diabetes KarboFersking Spørsmål og svar 21 08-03-09 18:23
Gravid og lavkarbo Monen Lavkarbo generelt 4 22-01-09 23:40
Gravid og lavkarbo milla Spørsmål og svar 3 10-06-08 09:18
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no