Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det er en ting jeg har gått og lurt på

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-08-09, 20:10   #1
mette_moj
Medlem

mette_moj sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
mette_moj er på en erverdig vei

Det er en ting jeg har gått og lurt på

å det er to ting
kjøpte bearnessaus fra fjordalnd til gubben i helga, å der står det at det er 2,2karber.. men det er jo sukker i den, så kan jeg spise den? ettersom det er så lite karber??
OG, jeg driver å baker "brød" av kruskakli, sesamfrø å linfrø, mandler å solsikkefrø.. er det "lovlig" eller kan det finne på å være en partystopper?

sikkert teite spørsmål,men

mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 20:13   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: det er en ting jeg har gått å lurt på

Ja, du kan bruke fjordland sin Ellers så er oppskrifta på bearnesausen i ketolyseboka både enkel å lage og skikkelig god

Og jupp, brød/brøderstatninger er partystopper far mange (meg selv inkl.)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 20:13   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Mange her som bruker Fjordland sin saus. Er vel ikke hver dag man spiser den, så det lille sukkeret får heller være.

Lavkarbobrød er lovlig, men som du sier, det kan være partystopper for enkelte, i hvert fall i mengder over en skive eller to pr dag!

Ingen spørsmål er teite! Bedre å spørre om noe enn å forbli uvitende!

Gammel 10-08-09, 20:16   #4
mette_moj
Medlem

mette_moj sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
mette_moj er på en erverdig vei

kommer ikke til å spise brøderstatning hver dag, men er så vanskelig å finne på noe å ta med seg på jobb.. spiser cottage cheese, kesam, å frøblandingen.. å det er samme frø blandingen som det jeg bruker i brødet.. å har nå gått ned så langt.. får prøve meg frem å se håper ikke det er partystopper

mål :70 kg!
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 00:18   #5
Berghite
Juniormedlem

Berghite sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Berghite er på en erverdig vei
Question

Sv: Det er en ting jeg har gått og lurt på - del 2

Jeg har også et spørsmål: Jeg har faktisk gått opp i vekt og lurer på om dette henger sammen med at jeg er glad i Creme Fraiche. Har bare telt karber, men undres på om jeg også burde telle kalorier??
Hadde vært utrolig glad for et svar fordi jeg vurderer å gå av kuren, og alle synes det ville være dumt

Gammel 11-08-09, 00:21   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Det er en ting jeg har gått og lurt på - del 2

Opprinnelig lagt inn av Berghite, her.

Jeg har også et spørsmål: Jeg har faktisk gått opp i vekt og lurer på om dette henger sammen med at jeg er glad i Creme Fraiche. Har bare telt karber, men undres på om jeg også burde telle kalorier??
Hadde vært utrolig glad for et svar fordi jeg vurderer å gå av kuren, og alle synes det ville være dumt

Går du på ketolysekuren?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 14:43   #7
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Anom er på en erverdig vei

Sv: Det er en ting jeg har gått og lurt på

Jeg fikk en muffinsoppskrift som viser seg å være fin som niste, eller frokost "on the run".
Må bare beklage at jeg ikke vet hvem som "eier" oppskriften.

Ost og nøttemuffins

Her er også en fin frokost "on the go"
- kan brukes til alt mulig, men er greie å ha i en pose i kjøleskapet. Kan fryses også ! De er veldig nøttete altså !!

12 muffins (store amerikanske muffinsformer)

113 gram malte mandler
113 gram malte valnøtter
80 gram smør
113 gram revet ost
4 egg (medium eller store)
1 ts bakepulver

Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje.

Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr, bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min.

Gode med ost & smør.
Hvis man bruker papirformer er det best å ta de av når muffinsene er blitt kalde.
Man kan blande forskjellig smakstilsetninger i.
Næringsinnhold pr stk om man lager 12 stk:

245 kalorier, 23 gr fett, 2 karber, 9 gr protein

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har KIMS lurt meg? Humle Ketolysekuren 5 22-06-07 09:24
har jeg blitt lurt...? luringen Lavkarbo generelt 4 12-02-06 07:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.