Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kommer ikke i ketose

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-08-09, 21:27   #1
mette_moj
Medlem

mette_moj sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: otta
mette_moj er på en erverdig vei

Kommer ikke i ketose

nå har jeg gått siden søndag, å jeg kommer ikke i ketose igjen

har spist mye kjøtt å grønnsaker å holdt meg rundt 15 karbs.. men jeg finner ikke ut hva partystoperen min er..

i går spiste jeg isbergsalat,agurk, 2 cherrytomater, paprika, ost, skinke og salsarømme(rømme med lovlig tacokrydder) (det samme spiste jeg onsdag, med kjøttdeig og ost og litt grønnsaker til middag)
å kjøttdeig med hakkede tomater(1.5karbs) brokoli, purre, paprika i går..

i dag har jeg spist lavkarbo brød med ost og skinke, isbergsalat, agurk og paprika.. å biff med lavkarbo bærnesaus til middag...

jeg har ikke spist lavkarbo brød på leeenge.. så det er ikke det som er stopperen min..
blir så irritert forslag?????

mål :70 kg!

Sist redigert av mette_moj : 21-08-09 kl 21:40.
mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 21:34   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: kommer ikke i ketose

kansje ikke nok fett ?

jeg vet ikke 100% , men menyen din så nesten ut som en grete roend meny ! ( ikke helt da.. )

Gammel 21-08-09, 21:36   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Fett?
Vann?
Tar du vitaminer?

Hvorfor ligger du under 15 karber?
Det er bedre å ligge på mellom 15 0g 20.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 21:39   #4
mette_moj
Medlem

mette_moj sin avatar

jeg har fett til alle måltider.. rømme, ost og ting stekt i masse smør tar vitaminer.. drikker kanskje ikke nok vann.. har litt utslag på stixen nå, men tror det kan være fordi jeg drikker lite vann.. prøver å holde meg på 15.. noen ganger blir det mer, noen ganger mindre.. kommer ann på... kan det være at jeg er i sparemodus?? skal veie meg i morra.. så da får vi se

mette_moj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 21:39   #5
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Går du ned i vekt?
Kan sticksene være ødelagt? Mensen?

Gammel 21-08-09, 21:40   #6
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Der svarte du før meg, gitt.
Et utslag er et utslag! Den er lilla? Da er du i ketose!

Gammel 21-08-09, 21:41   #7
mette_moj
Medlem

mette_moj sin avatar

jeg har foresten min månedtlige.. kan det ha noe å si????

Gammel 21-08-09, 21:44   #8
mette_moj
Medlem

mette_moj sin avatar

har stix fra apoteket.. å er utslag på den, men drikker som sagt lite vann.. (jobber med å forbedre meg) men da er jeg kanskje i skkkelig ketose likevel da? er ikke så dreven på dette her ennå

Gammel 21-08-09, 21:55   #9
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Det er mange som har erfaring med lite eller ikke noe utslag under mensen, så det kan ha vært det også

Gammel 21-08-09, 22:03   #10
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Mener jeg har lest noen innlegg en gang der cherrytomater var en partystopper for noen.

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 22:18   #11
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Men partystopper er ikke det samme som å ikke komme inn i ketose

Gammel 21-08-09, 22:57   #12
mette_moj
Medlem

mette_moj sin avatar

nei jeg vet jo eeegentlig det da men fant ikke noe bedre ord

kuttet ut tomater i går etter jeg spiste lunsj.. fant ut at jeg fikk prøve det..

Gammel 21-08-09, 23:04   #13
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Går du ned i vekt da? For egentlig har det ikke noe å si om du får utslag eller ikke, så lenge vekta går sakte nedover...

...og jeg får heller ikke utslag ved mens...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 10:27   #14
Silver
Juniormedlem

Silver sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 39
Silver er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke i ketose

Jeg bare lurer på en ting.. Hvor mye fett skal vi egentlig ha i oss til dagen? Leser hele tiden tips om folk som muligens spiser for lite fett. Er det noen "mal" på hvor mye vi skal ha i oss? Og hva skjer hvis vi spiser "for mye" fett?

Silver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 10:30   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Man kan bli litt løs i magen av for mye fett, men det skal altså litt til for at det blir for mye. Og dette kan like gjerne være i en overgang, når man er ny på kostholdet, og kroppen trenger litt tid på å få ut vann og binde avføringa bedre ...
For å få en peker kan man bruke et program, som mat på data eller tilsvarende for å se hvor mye fett man får i seg. På et såpass lavt karboinntak som på ketolyse, så burde man ikke ligge langt under 70 energiprosent fett om dagen.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 10:35   #16
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Silver, her.

Jeg bare lurer på en ting.. Hvor mye fett skal vi egentlig ha i oss til dagen? Leser hele tiden tips om folk som muligens spiser for lite fett. Er det noen "mal" på hvor mye vi skal ha i oss? Og hva skjer hvis vi spiser "for mye" fett?

Jeg har aldri brukt noen mal for å få i meg fett.
Steker i smør, har kaldpresset olje i ferdige matretter og på grønnsaker.
Ellers kan jeg gjerne ta et par ss olje til mat hvis den inneholder lite fett, eller at det ikke er så godt med olje i akkurat den maten.
Prøv så mye som mulig å la fettet komme fra smør og kaldpressede oljer, det er det beste.

Ellers snakker noen om å få fett-diare ved stort inntak av fett.
Jeg har aldri opplevd det, men hvis jeg spiser veldig fettrik mat blir jeg fortere mett, og jeg holder meg mett lengre.

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 10:37   #17
Silver
Juniormedlem

Silver sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 39
Silver er på en erverdig vei

Tusen takk for flotte svar begge to!

Silver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 10:39   #18
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ja, og naturlige kilder sånn ellers også. Når jeg kjøper koteletter eller renskåret kjøtt, passer jeg på å kjøpe det som er mest marmorert. Masse hvitt tilsvarer masse fett = bra! Samme med bacon, kjøper alltid det hviteste baconet. Spiser du meieriprodukter, så hold deg unna de magreste, kremfløte, ikke mat- eller kaffefløte. Seterrømme og ekte creme fraiche i stedet for lettvariantene. Stek all mat i ekte smør, ha olje eller hjemmelaget dressing over salaten.

Jeg har laget innmari mye coleslaw i det siste, det er en skikkelig feit salat, og er knallgod, og holder se lenge i kjøleskapet på grunn av oljen og edikken. Den finner du her!
Mange tar også Udo's Choise, Cocosa eller annen olje som tilskudd. Men ellers er det viktigste at du får i deg greit med fett fra maten. Fett er mettende, holder forbrenningen i gang og blodsukkeret stabilt.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 22-08-09, 10:57   #19
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Man kan bli litt løs i magen av for mye fett, men det skal altså litt til for at det blir for mye.

tro meg, jeg har gjort den feilen ..

Og dette kan like gjerne være i en overgang, når man er ny på kostholdet, og kroppen trenger litt tid på å få ut vann og binde avføringa bedre ...
For å få en peker kan man bruke et program, som mat på data eller tilsvarende for å se hvor mye fett man får i seg. På et såpass lavt karboinntak som på ketolyse, så burde man ikke ligge langt under 70 energiprosent fett om dagen.

mm

Gammel 22-08-09, 10:58   #20
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Du, haha, sånn som du quoter nå ser det ut som om det er JEG som har skrevet "tro meg jeg har gjort den feilen"
Bare for å presisere liksom.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 22-08-09, 10:59   #21
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

For å si det sånn...det har aldri vært en problemstilling for meg å skulle få i seg for mye fett.
Det har heller handlet om det motsatte, for lite!

Jeg opplever helt klart bedre vektnedgang med rikelig godt fett i kosten.
Som Photobscura skriver, det finnes mange fettkilder, og jeg bruker flere, men hoveddelen av fett kommer nok fra smør og kaldpresset rapsolje.
Men jeg tar tran hver dag også, og jeg spiser avocado så ofte jeg kan.

For lite fett i maten blir fort til en "ond sirkel", for man blir ikke skikkelig mett uten fett, og man blir fortere sulten, noe som resulterer i at man gjerne spiser mere av den samme "magre" maten, og man spiser oftere, noe man ikke føler behov for hvis man har godt med fett i maten.

Glem ikke at fett er energikilden da man er i ketose, ikke karbo :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommer ikke inn i ketose igjen Ramah Ketolysekuren 10 03-04-09 21:34
Kommer meg ikke tilbake i ketose quebec Ketolysekuren 10 30-07-08 20:18
Så rart! Jeg kommer ikke inn i ketose igjen Gracella Ketolysekuren 10 30-06-08 20:20
Kommer ikke i ketose igjen ketanore Ketolysekuren 9 02-01-08 16:40
Kommer ikke inn i ketose igjen ... Cec Ketolysekuren 3 27-11-07 19:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.