Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

det var denne kaffen

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-12-04, 15:13   #1
hannahgamlem
Juniormedlem

hannahgamlem sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
hannahgamlem er på en erverdig vei

det var denne kaffen

Jeg har sluttet med kaffe helt og egentlig var det ikke noe stort problem, men mitt spørmål er litt konkret.

Er det bare introen jeg ikke kan drikke kaffe under, eller gjelder det for alltid ?

Og hva er grunnen til at jeg må slutte, er det kun dette sukkesuget, for det har jeg ikke hatt noe problem med, eller er ander andre årsaker til at jeg bør holde meg vekke fra kaffen ?. Vil kaffen påvirke vekten i det hel tatt ?.

Et siste spørsmål, hva bruker dere mer enn rømme for å sprite opp smaken på maten deres, for rent kjøtt med bare grønnsaker og litt krydder er ikke spessileet spennende.

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 16-12-04, 15:31   #2
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Kaffe påvirker blodsukkret, jeg blir sulten en liten stund etter at jeg har drukket kaffe.

Løsning: Koffeinfri kaffe, Litt merkelig i begynnelsen , drakk mer kaffe en normalt istarten siden kaffefølelsen forsvant, men smaker akkurat det samme. ( pulverkaffe Nescafe).

Bernesaus og Kryddersmør til kjøtt. Mulig at jeg jukser litt , men rikelig saus må jeg ha.

Gammel 16-12-04, 15:39   #3
Ingo
Medlem

Ingo sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 47
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Opprinnelig lagt inn av hannahgamlem

Jeg har sluttet med kaffe helt og egentlig var det ikke noe stort problem, men mitt spørmål er litt konkret.

Er det bare introen jeg ikke kan drikke kaffe under, eller gjelder det for alltid ?

Og hva er grunnen til at jeg må slutte, er det kun dette sukkesuget, for det har jeg ikke hatt noe problem med, eller er ander andre årsaker til at jeg bør holde meg vekke fra kaffen ?. Vil kaffen påvirke vekten i det hel tatt ?.

Et siste spørsmål, hva bruker dere mer enn rømme for å sprite opp smaken på maten deres, for rent kjøtt med bare grønnsaker og litt krydder er ikke spessileet spennende.

På det første varierer det sikkert litt, men Atkins sier vel det er pga koffeinen hoveds. man ikke skal drikke kaffe. Selv drikker jeg endel kaffe, mest koffeinfri... MEN, jeg er i lav ketose, mens samboeren som ikke drikker kaffe er i dyp ketose, så det HAR nok litt innvirkning ja. (Men så gjør det ingen forskjell på høy\lav da, ketose ER ketose... )

Når det gjelder oppiffing sier jeg en ting: fløtesaus med ost! Vi bruker det til veldig mange ting, men med måte. Du tar bare en ønsket mengde fløte i ei panne, tilsetter litt primula smøreost og krydrer etter ønske. Vips!
(Kan også tilsette moste grønnsaker, sopp, baconbiter, ferske urter, smøreost med smak osv. alt etter hva som passer til hovedretten...) Lykke til med matlagingen da!

Gammel 16-12-04, 16:23   #4
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Kaffe, cola, sukker og karbohydratrike matvarer virker utvidende i kroppen, dvs. at kroppen samler vann. Man blir oppblåst, ikke bare magen, men i kroppens vev - og man øker i vekt. Proteiner virker da motsatt.

Dette er sånn jeg har forstått det, og på min kropp fungerer det akkurat på denne måten.

Jeg merker god forskjell på dager/uker med og uten kaffe. Holder meg nå som regel til den medisinske koppen om morgenen før frokost

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 16-12-04, 18:03   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Flyttet denne til induksjon jeg...siden det er der den passer best og når flest !

Men altså - kaffen. I tillegg til det som er sagt - så kan du uansett om du er på induksjon eller i andre faser av Atkins, - prøve deg frem. Noen tåler kaffe uten problem med blodsukker eller vannansamling. Så drikk kaffen - Blir du sulten eller får søtsug etter å ha drukket kaffe vet du hvorfor ! Blir du oppblåst og samler vann, - går opp i vekt, - ja da er det sannsynligvis på grunn av kaffen.

En del av det å venne seg til å spise lavkarbo er også å bli kjent med sin egen kropp og hva den tåler, ikke tåler. Det er en spennende reise det. Du kan reagere på enkelte matvarer, enkelte kombinasjoner av matvarer.... Når du kommer til vedvarende er der vitkig å følge lista (stigen) i boka over hvordan du skal innføre visse typer matvarer igjen.... for det er også en måte å finne ut om hva kroppen din vil/ikke vil ha. Men det kan vi ta når du kommer dit !!

Gammel 17-12-04, 00:08   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Hei og velkommen Hannahgamlem!
Jeg er helt enig med Nilla. Kaffi virker forskjellig på folk. Jeg hører til dem som godt kan drikke kaffi og være i skikkelig ketose. Kjenner heller ikke noe til søtsuget,- men det har igrunnen aldri vært noe stort problem for meg. For meg virker kaffien dessuten både avførende og vanndrivende, så den vil jeg ikke være den foruten. Jeg har drukket vanlig kaffi med koffein fra dag en. Har også nå en testperiode på Coffee Slender i tillegg. Drikker 3 kopper av den hver dag og tror faktisk at den hjelper. Har i allefall gått ned noe mer enn vanlig denne uken. Noe helt sikkert om det vil jeg ikke uttale meg om enda.
Hilsen

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.