Opprinnelig lagt inn av Vicky78, her.
Vanlig "slankemat" funka ikke, jeg gikk evig sulten og sprakk på dietten som en ballong under en nål. men på lowcarb funker det som bare det, jeg slipper den verste fienden min, nemlig den evige sulten. Etter bare 3 dager i ketose, (tissa på sticks, tok bare 2 dager før jeg var i ketose) kjente jeg minimalt sult mer. har vært i ketose i ca 3 uker nå, og den eneste sulten jeg føler, er at magen kjennes så tom, nesten vond. muligens fordi jeg ikke får i meg nok. jeg er veldig dårlig på å spise frokost...
Er det en dårlig ting?
Spis når du er sulten, ikke stress med å få i deg mange måltider for dag som gjelder for andre slankekurer. Spiser ikke så ofte frokost selv, tar bare litt mat når jeg skal ha i meg kromtabletten slik at eg ikke blir dårlig i magen og kaster opp.
jeg kan ofte gå i 3-5 timer etter å ha våkna før jeg spiser, går gjerne tur med bikkja først og hele pakka, drikker en kaffe, jobber...
Vet jo at frokost får igang forbrenningen, men vil det gå saktere hvis jeg spiser sjelden?
Spi som sagt når du er sulten, du er i ketose og forbrenninga er ganske konstant.
Det blir som regel til at jeg spiser 3 måltider om dagen. måltidene mine er nesten alltid slik: Blir det for lite variert?
Brød kan jeg ikke spise da går jeg som regel opp i vekt så dette er noe du kan tenke på hvis vekta stopper opp. Kanskje heller prøve å få i deg mer grønnsaker, og gjerne grønnsaker til hver måltid, litt paprika eller noe i den dur 
Laks er det masse bra fett i så kanskje det kan være lurt på prøve innimellom så du får mer variasjon. Koteletter, kjøttdeig osv, er masse å velge mellom og variasjon er viktig for din egen del så du ikke blir lei.
Som regel en lowcarb brødskive (fra en av de geniale oppskriftene her inne, takk!) med masse smør og ost/leverpostei/flykræsj til frokost, noen ganger to egg og en halv pakke bacon til brødet.. Så spiser jeg som oftes wok til middag. Brokkoli, blomkål, squash, rødløk og paprika stekt sammen med masse olivenolje og ca 2 sjeer Creme fresh, samt krydder.Til dette spiser jeg kylling, noen ganger løvstek eller biff.
Dette fører meg til spørsmål to:
Er det carbs i krydder?
Er nok karbs i krydder ja, men dette er ikke noe jeg selv bruker energi på siden det er så lite hver gang.
Piffi, sitronpepper og biffkrydder bruker jeg mye. har ikke funnet ut det noen steder.
Til kvelds spiser jeg egg og bacon med low carb brød, eller bare en brødskive med samme pålegg som frokost.
Hvordan høres dette ut?
Høres helt greit ut, men som nevn om brødet, kan være en partystopper 
blir en pose baconchips kanskje en gang i uka.
Som nevnt i ett svar du har fått tiddligere, så inneholder baconchips masse salt og det er typer som har masse karbs, disse er da ikke rene produkter, men laget av mel og den type ting.
Er kaffe ok og drikke?
Noen opplever kaffi som partystopper, selv drikker jeg ikke det så har lite erfaring, men det har blitt anbefalt å holde kaffidrikkingen på ett minimum og heller konse om å få i seg mest mulig vann.
jeg drikker veldig mye vann, men liker ikke vann uten smak, så jeg kjøper sitron på flasker (de små gule flaskene) Bruker gjerne en flaske eller to i uka... Er det ok å drikke?
Se hvor mye karbs den inneholder, og heller kutte ned på den og sakte men sikkert venne deg til vanlig vann.
jeg savner syltetøy, og kom over syltetøy på http://www.sukkerfritt.com/index.html med bare 8g karbs... kan jeg spise dette?
Selv bruker jeg Heistad sitt og der er det vel 5,5 g karbs på jordbærsyltetøyet, men også her blir det kunstig søtning, noe som kan være greit å holde seg unna.
**Grubler over flere spørsmål**
Ok, en ting til... jeg er lat. Veldig lat. Går sonm regel en tur om dagen på ca en halv time. Går så jeg blir anpusten. Ofte sitter jeg mye forran dataen. kan jeg regne med å gå ned noe i vekt i det hele tatt med min latskap, vil det bare gå saktere, eller vil jeg ikke gå ned i det hele tatt? bedre å innrømme det som det er
Har ikke vekt selv, men veide meg hos legen, hadde gått ned 6 kg på 3 uker, men er redd det kan komme av at jeg nettopp ahr flyttet, og det tar på... svettet litervis hver dag i en uke mens jeg holdt på, masse pakking og bæring og stress. Så om det kommer av det eller av dietten, er uvisst.
Selv vil jeg anbefale mer enn en halvtimes mosjon hver dag, men dette er utifra egne erfaringer, jeg går fortere ned når jeg beveger meg litt samtidig som at kroppen stammes opp.
Har gått på ketolyse siden mai i fjor, har stort sett drevet med fysisk aktivitet en time mimimun 4-5 dager i uka.
Gikk ned 30 kg fra mai til jul og har stått omtrent stille siden, utenom i sommer når jeg hadde pause og gikk opp. Har fremdeles 40 kg til som skal vekk så har en lang vei å gå, har dermed meldt meg inn på treningsstudio og der er jeg på forskjellige timer 5-6 ganger i uka og storkoser meg. Dette har komt av at det er endel vekt som har forsvunnet og dermed er det lettere å trene. Så du skal se at når kg forsvinner så forsvinner også latskapen 
Skal sies at jeg i perioder i livet har trent veldig hardt, men har fremdeles ikke gått ned i vekt. Som om det ikke hadde noen betydning...
og er det noe sted på nettet jeg kan finne ut hvilke nøtter jeg kan spise trygt uten å få i meg så mye karber?
Nøtter kan være partystoppere de også, bruk gjerne nøtter på dager du føler du ikke har fått i deg nok fett eller karbs (best å velge grønnsaker, men nøtter er ikke det verste) Selv ville jeg ikke spist dette hver dag.
Noe som man fint kan ha tålt lenge på kur, er plutselig en dag en partystopper.Er veldig glad i nøtter, men er litt utsikker på hvilke jeg egentlig kan spise...
Og hvor får jeg tak på heistad produkter??
De fleste matvarebutikker med noe utvalg. Mega o.l
Og ahr oppdaget et par ting, tenkte bare å høre om dette var normalt... jeg blir uhorvelig svimmel av å bøye meg, samt at hvis jeg ligger på ryggen i senga i mørket før jeg sovner, er det nesten som om jeg "kjører seng", dere vet, når man er full og har lagt seg og ting går rundt...
Dette går over hvis jeg legger emg på siden. Hva i all verden er dette?
Er normalt at man kan føle slikt ubehag de første ukene i ketose, normalt sett går det over.
jeg er insulinresistent, og har hørt at det senker vekttapet. Er det noe jeg kan gjøre med dette?
Går du på medisin?
En ting jeg har merket etter at jeg begynte med low carb, er at blodtrykket, som har vært veldig høyt i lang tid (lå på 185/130 på det meste i lang tid, to år på medisiner uten at det hjalp) har gått ned etter at ejg begynnte på denne dietten. Nå er det stabilt.
Tusen takk til alle som gidder å lese gjennom mine nybegynnerspørsmål! og beklager på forhånd hvis noe av dette har stått i en post fra før, jeg har ikke fått lest hver eneste post enda. keep up the good work, peeps!
Håper på svar!