Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Om hodepine

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-04, 00:56   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Om hodepine

Hvorfor har jeg slike fryktelige hodepiner når jeg er på Atkins?

Hodepinen din kan være forårsaket av en rekke ting relatert til endringer i spisemønstrene din. Den mest vanlige årsaken til hodepine er at du slutter å tilføre kroppen koffein. Hvis du var en stor kaffe eller koffein holdig brusdrikker, så er dette en veldig sannsynlig årsak for din hodepine. Du kan ta Asprin eller Ibux for å lette plagene. At du slutter med sukker og andre karbohydrater kan også forårsake hodepine. Om årsaken til din hodepine er at du kutter ut sukker, koffein eller andre karbohydrater så vil hodepinen gi seg etter noen dager.

En annen vanlig årsak til hodepine er overfølsomhet for mat. Spiser du nå mer av en type mat som du kan være overfølsom for? Matvarer og ingredienser som ofte forårsaker reaksjoner inkluderer meieriprodukter, nitrater (fra bearbeidet kjøtt, for eksempel) og alt som er fermentert, tørket eller røkt. Hvis så, eliminer alle de potensielle skyldige ved å bare spise naturlige ubehandlede matvarer som ferskt kjøtt, fjørfe, fisk og grønnsaker i tre til fire dager. Etter det tilbakefører du en ny matvare hver 48nde time. Før en matvaredagbok så du kan dokumentere reaksjonene dine til de enkelte slik at du kan fastslå hvilke som gir deg hodepine.

Enda en mulighet kan være at du hopper over måltid. Å gjøre det kan utløse et fall i blodsukkeret som ofte kan gi hodepine. Til slutt, tar du daglige tilskudd av vitaminer, mineraler og essensielle oljer? Drikker du nok vann? Essensielle oljer fungerer anti-inflamatorisk, og derved forebygger hodepine. (Hodepine kan også forårsakes av inflamasjon i hodet eller nakke området, eller mangel på et næringstoff.) Hodepine kan også være et av de første tegnene på dehydrering. Så pass på at du drikker minst 8 glass vann per dag. Hvis ingen av disse rådene letter hodepinen din, prøv å oppsøk en kiropraktor eller osteopatisk lege for å utelukke strukturelle problemer, som dårlig holdning eller en inneklemt nerve.


En oversettelse fra:
http://atkins.com/helpatkins/faqs/faqhealth/index.html

Denne norske oversettelsen er © HP @ karbojunkie.com

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 00:58   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Dette er en oversettelse fra Atkins.com

Kommentarer og korrektur motaes her!

Håper dette er litt nyttig!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 07:17   #3
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Bare en liten tilgøyelse.

Kan ikke veskemangel spille en rolle også?

Glukogenlagrene binder mye veske og i starten av en slik diett reduseres disse(forsvinner) og man taper en del veske. Mange som meg er ikke flinke nok til å drikke tilstrakkelig.

Har hørt at det vel så ofte er vannglasset som pillen som hjelper på hodepinen men det er kanskje en overdrivelse?

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 10:30   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Maz

Bare en liten tilgøyelse.

Kan ikke veskemangel spille en rolle også?

Glukogenlagrene binder mye veske og i starten av en slik diett reduseres disse(forsvinner) og man taper en del veske. Mange som meg er ikke flinke nok til å drikke tilstrakkelig.

Har hørt at det vel så ofte er vannglasset som pillen som hjelper på hodepinen men det er kanskje en overdrivelse?

For min del merker jeg væskemangel med at jeg blir tung og sløv i hodet,altså ikke direkte hodepine. Har en del av det når jeg glemmer å drikke vann om sommeren,for jeg har en aktiv jobb og varme lokaler.
Men vi er alle forskjellige,og mangler en i tillegg væske samtidig med koffein kan vel det gi skikkelig hodepine vil jeg tro.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 12:18   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Maz

Bare en liten tilgøyelse.

Kan ikke veskemangel spille en rolle også?

Glukogenlagrene binder mye veske og i starten av en slik diett reduseres disse(forsvinner) og man taper en del veske. Mange som meg er ikke flinke nok til å drikke tilstrakkelig.

Har hørt at det vel så ofte er vannglasset som pillen som hjelper på hodepinen men det er kanskje en overdrivelse?

Jo... 3dje avsnitt...

Men som skopria sa, så er ikke væskemangel den vanlige årsaken til den sterke hodepinen som enkelte får...

Glukogenlagrene holder maks 1,5liter væske - iht.: Mat og Helse/DVP

Men det stemmer nok det at vannglasset ofte hjelper mer enn pillen ja...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 16:29   #6
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Kan virkelig ikke fatte at Atkins har sagt at Ibux og Aspirin er ok å ta, da han i boken nevner Ibux som en av de preparatene man absoutt skal holde seg unna og som bremser forbrenningen!

Aspirin er et preparat som er meget sterk mot mageslimhinnen og i utstrakt bruk kan føre til magesår. Vi har i dag utmerkede preparater som inneh. paracetamol og som jeg heller ville ha foreslått v. hodepine (så sant man tåler dem)og som ikke "spiser" opp mageslimhinnen.

Forundret

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 11:45   #7
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Ibux

forrige gang jeg gikk på Atkins fikk jeg ibux for en betennelse i skulderen. det erndte med at vekten stod stille fra jeg begynte på dem til ca 1 uke etter at jeg var ferdig.

Dette er sikkert forskjellig fra person til person, men det får innvirkning på vekten hos meg. Gikk heller ikke ned i omkrets

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 20:23   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Normalt er det ikke noe problem å ta smertestillende om om du ikke tar maxdose eller mer hver dag - flere dager i strekk. Trenger man SÅ mye smertestillende må man gå til lege. Men alle typer smertestillende kan ha negativ effekt på vekttap. Atkins skriver et annet sted at man må finne årsaken til hodepinen og rette på det man kan der, - ikke bare behandle symptomene !

Opprinnelig lagt inn av HP

Du kan ta Asprin eller Ibux for å lette plagene.

Oooops !! Her har nok Atkins & co tabba seg litt ut, men ikke mye. Et annet sted står det faktisk det motsatte ja..... at aspirin og ibuprofen kan gjøre smertene sterkere ...

Opprinnelig lagt inn av Atkins.com

Pain relievers—including aspirin, ibuprofen, acetaminophen and codeine—actually increase the frequency of headaches.

Hodepine på Atkins

Når du får hodepine

Hva kan du gjøre for å forhindre hodepine

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 17:11   #9
Posh
Juniormedlem
 
Posh sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 35
Innlegg: 24
Posh er på en erverdig vei

Sv: Om hodepine

hvilket vitamintilskudd bør jeg bruker?

__________________
never regret anything that made you smile

Posh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 19:28   #10
rune1961
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
rune1961 er på en erverdig vei

Sv: Om hodepine

Jeg har gått på Easy Life i 7 dager og her regelmessig hatt hodepine.Blir bedre eter at jeg tar meg en kopp kaffe og etpar gl. vann

rune1961 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: easyLife Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 13:51   #11
Tirill77
Medlem
 
Tirill77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Rygge
Innlegg: 163
Tirill77 er på en erverdig vei

Sv: Om hodepine

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Dette er en oversettelse fra Atkins.com

Kommentarer og korrektur motaes her!

Håper dette er litt nyttig!

Hodepine kan også skyldes saltmangel faktisk.. Det er mye mer salt i "ferdigprodukter" og det spiser du ikke nå så du får i deg mindre salt enn før. Ikke vær redd for salt!!

__________________



" Du trenger ikke bli som andre- bli den beste versjonen av deg selv"
http//www.frufjeld.blogg.no
Tirill77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat for muskler- egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-10-15, 15:06   #12
Tirill77
Medlem
 
Tirill77 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Hvor: Rygge
Innlegg: 163
Tirill77 er på en erverdig vei

Sv: Om hodepine

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Dette er en oversettelse fra Atkins.com

Kommentarer og korrektur motaes her!

Håper dette er litt nyttig!

Hodepine kan også skyldes saltmangel faktisk.. Det er mye mer salt i "ferdigprodukter" og det spiser du ikke nå så du får i deg mindre salt enn før. Ikke vær redd for salt!!

__________________



" Du trenger ikke bli som andre- bli den beste versjonen av deg selv"
http//www.frufjeld.blogg.no
Tirill77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat for muskler- egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no