Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen spørsmål fra en fersking :)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-09, 21:44   #1
ikita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 25
ikita er på en erverdig vei

Noen spørsmål fra en fersking :)

hei.. jeg er helt ny på dette her.. følger ingen spes diett men planen er å holde meg under 20 karbo til dagen.
jeg er på min 2 dag i dag.. har hatt vondt i hode i hele dag.. er dette noe som kan komme av dietten? mener å ha lest at det kan bli litt sånn i begynnelsen..
var i middagselskap i dag. spiste pølse å brokkoli hehe.. men tok litt vaniljeis til dessert.. er det helt fy? når jeg skriver det inn i mat på data kommer det bare opp 2.1 karbo..
så lurer jeg litt på dette med brus å aspertan.. det er jo det i alle pepsi, cola og tab.. kan jeg drikke litt forde el skal jeg unngå aspartan helt?
masse spm her, men håper noen kan hjelpe meg litt

ikita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:58   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål fra en fersking :)

Hei.

Du satser på en ketosebasert diett, virker det som?

Da anbefaler jeg deg å få tak i lesestoff, bøker (atkins, keolyse) på bibiliotek, lese godt for å forstå hva kuren(e) dreier seg om.
Det står om forskjellige filosofier i forumet her. Les der også

Å spise ketosebasert og samtidig raske karber er ikke forenelig med ketosebasert diett. Da kan du få motsatt virkning.

Det er viktig (mener jeg, av erfaring) å sette seg inn i hva dietten(e) faktisk dreier seg om. For å få forståelse, skjønne opplegget og ikke gå i feller

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:59   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen spørsmål fra en fersking :)

Hei,
I ”filosofi boksen” din står det egenkomponert og da er det du som avgjør hva du kan og ikke kan spise. Vanskelig å gi råd når du selv vil velge hva du kan/ikke kan spise. Du nevner at du skal holde deg til 20 kh så da antar jeg at du har tenkt deg på ketolyse kuren. Dersom du har tenkt å holde deg i ketose anbefaler jeg deg å lese boken om ketolyse kuren, den får du lånt på biblioteket. Noen tips får du også her, www.ketolyse.no.
Vondt i hode kan være et tegn på at du har kommet i ketose, noen får det i begynnelsen. Du må alltid huske å lese varedeklarasjonen på maten du har tenkt å spise, de fleste pølsetypene inneholder vanligvis mye kh. Is bør du holde deg unna dersom du ikke har lagd en selv som er lavkarbo vennlig. Man bør holde seg unna kunstig søtningsmidler da dette kan hindre vektnedgang og opprettholde søtsuget. De fleste her inne prøver å holde seg unna aspertam da det ikke er bra for helsa, søk på forumet så får du opp flere linker.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:06   #4
ikita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 25
ikita er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål fra en fersking :)

jeg har lest en del om de forskjellige.. men er vel kanskje ketolyse jeg satser på.. men får sette meg litt bedre inn i det.. pølsa jeg spiste var hjemmelaget hjortepølse så den er bare reint kjøtt i

ikita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 13:26   #5
fett å være slank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 10
fett å være slank er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål fra en fersking :)

Hei

Jeg er helt grønn herinne. Har i flere år (uten suksess) spist fettfattig mat, og har ikke slanket meg noe særlig( frustrerende)
En venninde av meg er på Atkins, og har fortalt en del om lavkabo. Skulle hente boka Slank med Ketolysekuren på biblioteket, men desverre var den utlånt(tyypisk)...
Inntil jeg får den lånt, så lurer jeg på om dere har noen gode tips til hvordan jeg kommer igang med ketolysekuren?. Skjønner at jeg ikke bør innta over 15 gram karbohydrater pr dg. MEN!!! hvordan vet jeg hvor mye det er ???

Vennlig hilsen meg ;-)

fett å være slank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 13:36   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen spørsmål fra en fersking :)

Hei,
Informasjon om ketolyse kuren:
www.ketolyse.no
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110

For å finne ut hvor my kh du får i deg så må du vite hva maten du spiser inneholder. Les alltid næringsinnholdet på maten du har tenkt å spise. På www.matvareguiden.no, kan du søke opp ulike matvarer. Så i begynnelsen kan det være lurt å veie det du spiser for å holde rede på hvor mye kh du får i deg.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 13:56   #7
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Noen spørsmål fra en fersking :)

Hei!
Nå har du jo fått masse kloke svar her allt, men jeg vill bare si at jeg får veldig vondt i hodet når jeg kutter ut sukker/karbo.
Nesten som en slags karbo-abstinens.
Det er bare å holde ut, det går over. Hos meg tror jeg det varte i 3-4 dager hvor jeg følte meg helt elendig. Men etter det følte jeg meg bedre enn på evigheter!

Opprinnelig lagt inn av ikita, her.

hei.. jeg er helt ny på dette her.. følger ingen spes diett men planen er å holde meg under 20 karbo til dagen.
jeg er på min 2 dag i dag.. har hatt vondt i hode i hele dag.. er dette noe som kan komme av dietten? mener å ha lest at det kan bli litt sånn i begynnelsen..
var i middagselskap i dag. spiste pølse å brokkoli hehe.. men tok litt vaniljeis til dessert.. er det helt fy? når jeg skriver det inn i mat på data kommer det bare opp 2.1 karbo..
så lurer jeg litt på dette med brus å aspertan.. det er jo det i alle pepsi, cola og tab.. kan jeg drikke litt forde el skal jeg unngå aspartan helt?
masse spm her, men håper noen kan hjelpe meg litt

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:59   #8
fett å være slank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 10
fett å være slank er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål fra en fersking :)

takker for hjelpen

fett å være slank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål fra en fersking cartman- Ketolysekuren 6 12-10-08 19:51
Spørsmål fra en fersking Jellyfish Ketolysekuren 5 07-07-08 10:55
Et par spørsmål fra en fersking sjokkis Spørsmål og svar 10 15-01-08 20:08
2 spørsmål fra en fersking :) månestrålen Generell diskusjon 5 02-05-07 13:24
Et spørsmål fra en fersking.. Marita Atkins kosthold 3 25-05-05 03:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no