Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nødhjelp

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-09, 15:52   #1
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Nødhjelp

Trenger noen kjappe råd. Jeg er veldig syk akkurat nå og kommer meg ikke ut. Hadde egentlig tenkt å gå i bokhandelen og finne f.eks. matvaretabell etc, og sjekke Atkins/Lindberg-bøker. I tillegg til ME har jeg nå pådratt med noe virusdritt, har ikke stemme, og orker ikke sitte oppreist eller stå særlig lenge. Jeg vet at god nettikette er å søke på forum og nettet selv, men jeg orker ikke i dag.

I kjøleskapet har jeg tyrkisk yoghurt, cottage cheese, fløte, ost, creme fraiche, egg bl.a., samt at jeg har litt frosne grønnsaker og noen salat-ting, men ikke noe særlig kjøtt eller fisk (bortsett fra makrell i tomat). Hjelp, hva kan jeg lage av dette nå, noe som ikke tar tid og som jeg faktisk makter å få til?

Og et spørsmål til - kan man bruke Maizena som jevner?

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 16:07   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Nødhjelp

Akkurat nå: 50g creme fraiche og 150g cottage cheese, noen mandler og kanskje litt frosne bær( tin de opp ) og strø over litt kanel og kanskje bakekakao. Raskt og veldig godt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 16:12   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Nødhjelp

Hei,
Du kan jo kjøpe bøkene på nettet, www.capris.no pleier å være rimelig.
Matvaretabell: www.matvareguiden.no
GI tabell: http://www.glycemicindex.com
Informasjon vedrørende Atkins her på forumet: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=7
Informasjon vedrørende Lindberg her på forumet: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=29
Maizena inneholder 86,3 g kh, lite egnet på lavkabo, som fortykningsmiddel brukes oftest johannesbrødkjernemel (JBK) og fiberhusk.

Med de ingrediensene du har så er vel omelett det kjappeste å slenge i hop.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 16:39   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Nødhjelp

Hvis du har kanel eller kardemomme kan du lage pannekaker av 3 egg, 1/3 boks cottage cheese (kjør i stavmikser så den blir glatt) og kanel/kardemomme etter smak.... Har du i tillegg olje og havregryn, så kan du ha oppi 1 SS av hver hvis du vil, men det funker fint med bare CC, kanel og egg.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 16:41   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Nødhjelp

Omelett med ost og grønnsaker i er jo et fint måltid også

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:32   #6
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Nødhjelp

Takk. Omelett er tingen.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:57   #7
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Nødhjelp

Jeg lager "muffins" inspirert av de spinat- og fetamuffinsene her inne. Igår laget jeg med 5 egg, ca 1,5 dl fløte, 1/2 pakke frossen brokkoli (kokte den og delte den i mindre biter) og ost i terninger. Jeg hadde også i kruskakli og litt salt.

Stekes i muffinsformer (jeg bruker papirform nedi metallformene) i ca 30 min på ca 170 grader.

Veldig godt med smør og ost!

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no