Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tur til Stockholm i helgen

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-09, 11:57   #1
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Tur til Stockholm i helgen

Bare sitter her og funderer litt jeg.
Skal til Stockholm med Morten og ungene i helgen, og jeg kan tenke meg at ten en slik tur kan by på noen utfordringer i matveien.
Jeg har ikke lyst til å være sånn superstreng mot meg selv de dagene, for da må jeg jo bruke mye tid å krefter på å finne riktig mat, når vi skal være i den svenske hovedstaden for å kose oss sammen.

Men jeg tenker at jeg så langt jeg klarer og så langt det er mulig skal holde meg unna sukker og de verste karbofellene (brød, poteter, ris osv), så får det ikke hjelpe om det sklir ned noe annet som jeg ikke spiser til vanlig.

Jeg mener, jeg kan jo kjøpe meg en middag og la være å ta ris for eksempel, og jeg kan drikke vann, ikke brus....sånne ting.
Nøtter er jo godt, og finnes i mange varianter. Fint som reisekost på en lang biltur er det også.

Ja....jeg sitter her og grubler, for hvis jeg ikke tenker litt igjennom ting i forveien, ja da kan det fort skli litt vel mye ut når jeg først står der.....

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 12:05   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tur til Stockholm i helgen

Ja, greit å planlegge litt på forhånd! Eg var i København i jobbsamanheng tidlegare i haust, og tok med meg ferdig oppskore Karinbrød, nuka ostechips og paranøtter. Så hadde eg noko å bite i om nødvendig, og for min del lettare å ikkje sprekke på fy-ting.
No var ikkje København/Danmark den verste plassen å havne lavkarbomessig, for min del. Fann mykje godt eg kunne ete, og var frekk nok til å drage fram mitt eige brød (ok, litt diskret da) ved frukostbordet på hotellet.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 15:09   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Tur til Stockholm i helgen

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Bare sitter her og funderer litt jeg.
Skal til Stockholm med Morten og ungene i helgen, og jeg kan tenke meg at ten en slik tur kan by på noen utfordringer i matveien.
Jeg har ikke lyst til å være sånn superstreng mot meg selv de dagene, for da må jeg jo bruke mye tid å krefter på å finne riktig mat, når vi skal være i den svenske hovedstaden for å kose oss sammen.

Men jeg tenker at jeg så langt jeg klarer og så langt det er mulig skal holde meg unna sukker og de verste karbofellene (brød, poteter, ris osv), så får det ikke hjelpe om det sklir ned noe annet som jeg ikke spiser til vanlig.

Jeg mener, jeg kan jo kjøpe meg en middag og la være å ta ris for eksempel, og jeg kan drikke vann, ikke brus....sånne ting.
Nøtter er jo godt, og finnes i mange varianter. Fint som reisekost på en lang biltur er det også.

Ja....jeg sitter her og grubler, for hvis jeg ikke tenker litt igjennom ting i forveien, ja da kan det fort skli litt vel mye ut når jeg først står der.....

jeg husker jeg var i stockholm 5 dager for en knapp månte siden

rett over hotellet mitt (First) var det et storsenter, og der hadde de også en "Nærkjøp" hvis jeg husker riktig navn. de hadde varmdisk med spearibs,kylling,og så utolig mye annet kjøtt,pølser,oster...

low carb heaven sier jeg bare!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 15:11   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Tur til Stockholm i helgen

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

jeg husker jeg var i stockholm 5 dager for en knapp månte siden

rett over hotellet mitt (First) var det et storsenter, og der hadde de også en "Nærkjøp" hvis jeg husker riktig navn. de hadde varmdisk med spearibs,kylling,og så utolig mye annet kjøtt,pølser,oster...

low carb heaven sier jeg bare!

ps.. jeg spiste ikke bare butikkmat!!

var på resturanger og spiste biff og slikt og...

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 21:48   #5
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Tur til Stockholm i helgen

Stokholm er en koselig by, og spesielt "gamla sta'n" Mange koselige resturanter der og. Husker vi var på en deilig tapas resturant der, der vi bestilte mange småretter. Det er jo også en godd løsning når en spiser lavkarbo.

Kos dere, og god tur.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 06:31   #6
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Tur til Stockholm i helgen

jeg har sett burger king selge "fedon king" der

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 22:35   #7
Inger85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 24
Inger85 er på en erverdig vei

Sv: Tur til Stockholm i helgen

hamburgerkjeden Max har jo også low carb burger som serveres i et isbergsalatblad den er veldig god!

Inger85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low carber Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 22:57   #8
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Tur til Stockholm i helgen

Opprinnelig lagt inn av Inger85, her.

hamburgerkjeden Max har jo også low carb burger som serveres i et isbergsalatblad den er veldig god!

...og dyr? hva er prisen? skal til nordby imorgen, men husker ikke prisen nå.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 14:05   #9
Inger85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 24
Inger85 er på en erverdig vei

Sv: Tur til Stockholm i helgen

usikker på prisen, men kan ikke huske at jeg reagerte på at den var dyrere/billigere enn vanlig..

Inger85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low carber Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 08:34   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Tur til Stockholm i helgen

Hei igjen :-)

Da er jeg tilbake fra Stockholm og det gikk.....litt si som så.
Intensjonene var gode men holdt ikke hele veien.
Jeg skled ikke helt ut på siden, det gjorde jeg ikke, og jeg var på rett spor igjen med en gang jeg kom hjem, og det er hovedsaken, at jeg ikke fortsatte å surre :-)
Har skrevet om spisingen på turen i et eget innlegg i bloggen min.
Linker til det her: http://lenabeatrice.net/generelt/stockholm-del-3/

Vil bare nevne at vi faktisk fant en taco restaurant som serverte en GI balansert rett, men lokalet var fult, så vi fikk ikke spist der.
Husker desverre ikke hva restauranten het.
Ellers funket det fint å bo på vandrehjem som vi gjorde.
Der kan man ha med seg mat selv og lage selv. Kjøleskap fantes også.
"Problemene" oppstod da vi IKKE var på vandrehjemmet ;-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF-konferanse i Stockholm 3. oktober Veggpryd Lavkarbo generelt 0 29-07-09 18:21
Selskap i helgen journey Ketolysekuren 5 20-02-09 13:50
LCHF-konferanse i Stockholm Veggpryd Lavkarbo generelt 0 19-11-08 18:50
Skal til Stockholm sma Lavkarbo generelt 2 11-02-08 11:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no