Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
![]() |
Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Jeg og kjæresten min har levd lavkarbo i snart 2 mnd. Vi spiser det samme (vi er sammen omtrent 24 timer i døgnet), han spiser noen ganger heller litt mindre enn meg, i hvertfall færre måltider - jeg blir ofte sulten på kvelden, det gjør ikke han. Jeg har gått ned 10 kg og han har gått OPP 2! Han har har vært i ketose i mange uker også. Men han spiser en del medisiner, bl.a. smertestillende og antidepressiva. Er det noen som har noe erfaring med lavkarbo og medisinbruk? Ingen av oss er i stand til å være fysisk aktive pga. handicap. Sånn til info. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Hvor: Østlandet
Alder: 61
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Jeg vet at om jeg brulker Voltaren, så stagnerer jeg, eller går opp.. Mange medisiner kan ha innvirkning på vekt, hvilke er det han går på? Godt mulig det er andre her inne som går på det samme, eller har gått på, og som kan si noe om slike bivirkninger. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
![]() |
![]() |
#3 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Noen antidepressiver øker jo matlysten, vet jeg. Det kan jo hende han spiser mer enn han trenger? Igjen er det også flere medisiner gjør at kroppen samler vann. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Han spiser ganske mange forskjellige medisiner, bl.a. Voltaren, Lyrica, Truxal, Cipramil pluss noen fler jeg ikke husker navnet på. Men dette er ting han ikke greier seg uten da, så hva gjør han da liksom? Tror ikke han spiser for lite, men vi bruker mye fett i maten, eller dvs. vi har liksom ikke tenkt så mye på fettinntak, bare fokusert på karbene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Jeg heller mot at det er medisinene som gjør at han går opp i vekt.
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?
Har endel erfaring med slike medisiner. Antipsykotika er døden for folk som skal slanke seg. Bivirkningene er kraftig vektøkning på omtrendt samtlige. Antipsykotika virker inn på apetitt "senteret" i hodet og gjør at man konstant er sulten og sugen på mat.
En ting han kan gjøre, er å ta opp dette med lege/psykiater. Prøve ut en annen medisin. Abilify har jeg hørt skal være vektnøytral, så kanskje han kan prøve ut den og heller prøve å kutte ned på truxal. Cipramil skal også være rimelig vektnøytral. Utrolig synd at slike medisiner på en måte ødelegger MYE for folk ved å gi fedme som resultat. Da hjelper ikke at div. psykologiske sykdommer er borte, når man må slite med lavt selvbilde pga. fedme. Har en venn som gikk opp 45kg BARE på grunn av medisiner (overspising og vann). Det er håp, snakk med legen. En annen ting han kan prøve er medisiner som kontrollerer sulten. Reductil f.eks. Da blir man ikke så sulten hele tiden... Håper du har litt mere å gå etter nå. Bare å sende mail hvis du vil snakke mer "privat" ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Supermoderator
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Ikke for å grave, men hva bruker han truxal til? Jeg brukte det en periode, og hadde skremmende fæl virkning av det. Det skulle forebygge angst, selv om det er antipsykotisk. Så jeg gikk over til sobril i stedet for. Nå bruker jeg det bare unntaksvis, forsåvidt. Men jeg hadde også litt problemer med apetitten på truxal, og det forsvant når jeg slutta å bruke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() |
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Takker så mye for tilbakemeldinger! Jeg har fått svar fra hun legen, Annika D. også, og han har vært hos fastlegen i dag med samme spørsmål. Det er nok medisinene som er synderne, ja. Dessuten var det Cipralex og ikke Cipramil. Min feil.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Supermoderator
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Veldig fin holdning! Gi ikke opp |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Så du mener at dere spiser akkurat like mye? Og du har selvfølgelig full kontroll over absolutt alt han spiser til enhver tid? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#11 |
Supermoderator
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Jeg har klart å legge på meg uten å spise for mye. Jeg fikk etterhvert intoleranse mot kasein, det vil si at kroppen ikke klarte å benytte seg av melkeproteinet, og jeg la på meg flere kg uten å overspise eller sprekke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Bare en kjapp oppdatering om kjæresten min. Han har begynt å gå ned!! Vektnedgangen går ikke like fort som for meg, men det er helt tydelig nå, ca rundt -5 kg. Så det er håp! Hurra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Jeg gikk opp 20 kg omtrent over natta da jeg gikk på Cirpalex og Truxal. (truxal var mot indre skjelvinger, skjelvinger ala dem man kan få etter et koffeinkick). Og ramla fort ned igjen da jeg slutta med dem...
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
![]() |
Så bra! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lchf
![]() |
![]() |
#15 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Har han fått håvninger? jeg fikk veldig mye veskesamlinger i kroppen da jeg gikk på lavkarbo og medisiner. Leveren jobber hardere blant annet og man trenger karbo! jeg gikk ned i vekt/hevelser da jeg begynte å spise mer karbo. tror det skal til for at medisinene skal ha bedre virkning også. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: kornfritt
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så bra. Har dere gjort noen forandringer på kosthold eller med medisiner eller har han kanskje bare trengt lenger tid enn deg på å komme i hormonbalanse?
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
![]() |
Sv: Lavkarbo, medisiner og vektoppgang?Dere hadde nok rett i at han spiste litt for lite, særlig fett, så han har økt på litt av det. Det går fortsatt ganske sakte, men det syns ihvertfall nå på magen hans nå at kosekula har blitt mindre! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vektoppgang | Frua | Ketolysekuren | 11 | 20-04-09 11:43 |
Vektoppgang | Donna | Spørsmål og svar | 2 | 26-10-08 20:24 |