Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Oppskrift til brød?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-09, 03:39   #1
MGundersen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 2
MGundersen er på en erverdig vei

Oppskrift til brød?

Hei! Jeg har blitt anbefalt å spise lavkarbo mat, det er fordi jeg har en sykdom som heter ulcerøs colitt. Jeg har prøvd litt av og på i 6-7 måneder, med det har jeg også tatt av rundt 8kilo. Grunnen til at jeg ikke klarer å holde meg på kuren er fordi at den oppskriften jeg har på et brød smaker virkelig bark, og klarer ikke tanken på å spise dette brødet igjen. (Har brukt salatblader som brød, men det blir man også lei av i lengden)
Jeg har prøvd å snakke med personer som selger lav karbo brød (De selger ikke der jeg bor) men de vil ikke gi ut noen oppskrifter.

Så jeg lurer på om noen har oppskrift på et brød, som også smaker brød?

Takker for svar!

MGundersen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 08:22   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift til brød?

Er vel litt sånn "smaken er som baken", noen synes èn type brøderstatning er knallgodt mens andre igjen synes det smaker høgg

Om du leser her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124, ser du hvilke meninger som finnes om ulike brøderstatninger

Lykke til på jakten !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 10:04   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Oppskrift til brød?

Test ut Karins beste - det brødet er kjempegodt. Eg lagar "min" versjon vel og merke utan glutenmjøl, for det har eg ikkje fått tak i. Men brødet er saftig og kjempegodt.

Du finn oppskrifta på forumet her.


Sist redigert av Furine : 25-11-09 kl 10:04. Årsak: Gløymde ein ting
Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 11:10   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift til brød?

Karins brød er min favoritt også. :nam:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=karin

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 14:39   #5
MGundersen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 2
MGundersen er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift til brød?

Tusen takk!

MGundersen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har en oppskrift på brød? yunie89 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 25-05-10 21:11
Oppskrift på brød... annama Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 06-09-09 20:39
Har noen bedre oppskrift på god brød? ocean_star Spørsmål og svar 6 20-11-08 10:48
Oppskrift på brød? Tøtta Spørsmål og svar 4 03-01-06 22:30
Oppskrift på brød med veldig få karbo rsy Atkins kosthold 6 07-10-04 11:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no