Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør dere når dere er borte?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-10, 17:28   #1
purple
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 31
purple er på en erverdig vei

Hva gjør dere når dere er borte?

Jeg har akkurat begynt og håper på å være flink og sterk fremover.
Jeg har ikke vært på besøk til noen ennå, men er nå bedt bort på flere middager de neste ukene.
Jeg har igrunnen ikke informert gud og hvermann om at jeg prøver å slanke meg og at jeg føler meg som en dundre, og har egentlig ikke så lyst til å diskutere lavkarbo og slanking på disse besøkene.

Hva gjør jeg?

purple er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:01   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere når dere er borte?

Vel jeg infromerer alle og sier de trenger ikke å gjøre egen middag til meg, ejg spiser det jeg kan og tar det igjen når jeg kommer hjem, for man sulter ikke i hjel på 4-5timer

Jeg spiser grønnsaker, dressinger( lite om jeg ikke vet hav de inneholder), kutter saus, spiser helst rent kjøtt, og skulle det være noe kjøttkakegreier som inneholder stivelse tar jeg en eller to. I veska har jeg med mandler, en atkinsbar eller et eller annet.
Er det snakk om kaffebesøk tar jeg kaffe og evt fløt i om det settes frem.

Kan du ikke informere folk, så få du heller slite med stillestand hele tiden, det er ditt problem. Det beste er nok å informere Jeg syntes det var kjempetøft i starten og holdt meg unna en del ting, til jeg visste jeg kunne takle det. Nå ser jo folk at jeg har gått ned, og ingen kikker rart på meg når jeg har med egen kveldsmat til fellesmaten etter kveldsgudstjenester osv. Og venninene mine serverer rent kjøtt og salat på middagsbesøk.
Du kan bruke unnskyldningen om feks. jeg prøver å holde blodsukkeret stabilt og spiser ikke noe stivelse eller grønnsaker som vokser under jorda og ikke noe spedd kjøtt/fisk/fugl. Og jeg føler meg så mye bedre. Jeg spiser ikke lite for å være uhøflig, men for min egen helse.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 18:05   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere når dere er borte?

Jeg sier med et smil at jeg nå endelig har funnet min sære greie - jeg spiser ikke karbohydrater
Eller jeg gjør som Imse, sier at jeg for tiden ikke spiser karbohydrater pga helse/vekt, at de ikke bør styre ekstra for meg og at jeg da har med meg litt selv.
En del som lurte veldig i begynnelsen, men nå er det helt ok

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 21:39   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hva gjør dere når dere er borte?

Vel, det er vanskelig å være sterk og flink uten å fortelle om ditt kosthold, for folk vil mest sansynlig legge merke til at du unngår mye av maten.
Men, du kan jo se det an fra gang til gang.
Er det strort selskap med mange mennsker er det lettere å ikke bli lagt merke til, er de liten sammenkomst er det verre.

Men det er altså lettere å være sterkt og flink hvis man informerer folk om hva mand driver med, for ellers blir det fort sånn at man tar litt av feil mat for syns skyld......

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 21:43   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere når dere er borte?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Men det er altså lettere å være sterkt og flink hvis man informerer folk om hva mand driver med, for ellers blir det fort sånn at man tar litt av feil mat for syns skyld......

...og man spiser IKKE for syns skyld, da lurer du deg selv unødvendig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 21:51   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hva gjør dere når dere er borte?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

...og man spiser IKKE for syns skyld, da lurer du deg selv unødvendig.

I know

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 21:05   #7
annee
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 7
annee er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere når dere er borte?

Jeg synes det er litt lettere å snakke om at jeg er på lavkarbo nå enn for tre år siden. Og jeg tror ikke bare det er meg som har vennet meg til tanken og er mindre flau på en måte. Jeg tror flere har hørt om lavkarbo, og derfor kanskje har mer forståelse.

Men det spørs litt på hvem jeg er sammen med da. For samboeren min som også er på Atkins med gjevne mellomrom er det litt vanskeligere (mer stigma med menn på slankern...). Det han har sagt noen ganger, som ikke er helt sant er at han har tendenser til type-2 diabetes... Men da godtar de fleste at han er litt "vanskelig" med mat.

annee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, South Beach, 5+2, blandet Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 09:56   #8
Mohini
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nordland
Alder: 35
Innlegg: 6
Mohini er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere når dere er borte?

Jeg var i bursdag på mandag og jeg spiste en pakke med kokt skinke på veien, sånn at jeg ikke skulle bli så fristet.
Jeg har vært åpen med at jeg går på lavkarbo, sånn at folk ikke skal tro jeg ikke liker maten deres, når jeg blir bedt på besøk.

__________________

Veien til drømmekroppen:



Mohini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:13   #9
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør dere når dere er borte?

Jeg syns dette er kjempevanskelig, for jeg har noen venninner som er utdannet innen helse/ernæring (for mange år siden, før "lavkarbo" ble et begrep her i Norge iallfall), og de setter piggene ut med en gang jeg begynner å snakke om det. Til og med om jeg snakker om Fedon-kosthold (som var det jeg begynte med for noen år siden), de er bare helt totalt anti-Fedon uten at de en gang har lest boka hans. Om de satte seg ned og leste den og sammenlignet det med hva de selv anbefaler, så ville de ha sett at det faktisk ikke er så ulikt.

Så det er ikke alltid jeg orker å si noe, jeg gidder ikke å diskutere med folk som i utgangspunktet er totalt motstandere. Men jeg spiser så lavkarbo jeg bare kan (unngår, eller tar vesentlig mindre av den maten som er "forbudt") og folk legger stort sett ikke merke til det. Med andre av vennene mine kan jeg snakke om det, og da er det ikke noe problem - da sier jeg det som det er.

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 10:32   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere når dere er borte?

Jeg tror jeg har vært veldig heldig, for jeg har møtt lite motstand egentlig. Men så var jo utgangspunktet for kostholdsomleggingen min at jeg fikk diagnosen insulinresistent, og legen sa at jeg burde kuttet ut sukker og stivelsesrik mat, resten fant jeg ut på egenhånd, og da hadde jeg jo fra starten av et veldig godt argument, og fokuset ble ikke i noe stor grad på slanking.
Jeg er veldig konsekvent da, jeg spiser ikke noe jeg ikke tåler, og folk har stort sett vært flink til å legge til rette for meg. Jeg kan smake forsiktig på litt saus, men særlig lenger enn det strekker jeg meg ikke.
Det er lite middagsselskaper blant meg og mine venner, så jeg slipper jo å tenke på det, og om jeg går ut og spiser med noen en sjelden gang, så vet de fleste at jeg ikke tåler ting som poteter og desserter etc. Men vennene mine er f.eks kjempeflinke til å kjøpe inn nøtter på vorspiel og fester, i stedet for bare potetgull, når de vet at jeg kommer
Ellers er det en fordel å spise seg mett før man drar, og så eventuelt spise av det man tåler av det som er servert, om det ikke er for kleint kan du jo høre med vertskapet i forkant om hva som skal serveres, og om det kanskje er anledning for deg å ta med noe? Om det f.eks serveres kaker, så kan du jo tilby deg å bake en sukker- og melfri en, f.eks?
Det er liten vits i å ødelegge for seg selv så tidlig for å prøve å tekkes andre, synes jeg. Det viktigste er jo uansett det sosiale

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Hva gjør dere når..... Linda25 Induksjonen 18 21-01-05 19:42
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no