Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mulig med for MYE fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-10, 02:32   #1
RosaMilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 12
RosaMilla er på en erverdig vei
Unhappy

Mulig med for MYE fett?

Hei!

Jeg er så utrolig imponert over hvor flinke mange av dere er, og hvor mye dere vet om de ulike diettene, så jeg hadde håpet å få litt hjelp her. :-)

Jeg går på Ketolyse-kuren for andre gang. Og ja, jeg vet at det kan ta litt lenger tid å gå ned andre gang, men har kun gått ned 1 kg på nesten 3 uker.

For å planlegge hva jeg skal spise pleier jeg å lage opp store mengder av ulike retter slik at jeg har mat tilgjengelig med en gang når jeg er sulten. Men, da blir det mye 'middagsmat' med masse fett, for eksempel minipizza basert på ost som bunn toppet med skinke, pizzasaus, ost igjen og pizzakrydder. Da går det som regel i dette for det meste 2 av 3 måltider den dagen. Her flyter det av fett. Blir det da for mye fett? Redd for å gjøre feil og faktisk begynne å gå opp igjen nå..

__________________



RosaMilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 08:00   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Mulig med for MYE fett?

Hei
Til de som går lite ned i vekt og som er i ketose med utslag på stixen, pleier jeg å foreslå :
- reduser matmengden totalt med 10-15%
- kutt ut fett tilskudd som olje (men spis fete oster, fete fisk, fett kjøtt)
- øk litt på mosjonsmengden.

Da rapporterer mange at vekten plutselig tar fart nedover.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 00:41   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mulig med for MYE fett?

Hva er det som skjer i kroppen siden oljetilskudd ikke hjelper for vektnedgang? Udos choice skal være så bra i så måte.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 09:44   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mulig med for MYE fett?

Det er vel mest det at man skal kutte ut det EKSTRA fettet (f.eks masse cocosa i kaffen, BARE for å få i seg enda mer fett) og nøye seg med det man får i seg igjennom maten

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 10:05   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mulig med for MYE fett?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hva er det som skjer i kroppen siden oljetilskudd ikke hjelper for vektnedgang? Udos choice skal være så bra i så måte.

Det er jo begrensa HVOR mye fett man skal ha i seg. Om du spiser så mye fett at kroppen får nok energi gjennom kosten, så gidder den ikke å bruke av kroppsfettet

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 11:17   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mulig med for MYE fett?

Ok, så det er en så enkel forklaring på det ja!. Ok. Tusen takk for svar begge to. Leste et sted at en påsto at olje var "for konsentrert". Er enig i at mat med fett er bedre enn mager mat tilsatt cocosa/smør/olje etc. Men jeg digger kyllingfilet og kroppen blir lykksalig av torsk så jeg bruker 5 ml udos choice i tillegg i de måltidene. Det er såpass lite at jeg tror kroppen er bare glad for å få det. Avokado er også glimrende som dressing.Det bruker jeg bestandig til den store middagsalaten min.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 11:42   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mulig med for MYE fett?

Når du spiser kyllingfilet og torsk uten fete sauser eller tilbehør, så får du jo ikke i deg sååå mye fett igjennom kosten. Da kan det sikkert være greit med tilskudd

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 14:48
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Unnskyld meg, men er det mest mulig fett? mona42 Spørsmål og svar 4 06-10-09 06:35
Mulig med for få karbo og for mye fett? cinnamon Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 06-10-08 19:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no