Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan feirer dere morsdag?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-02-10, 19:09   #1
Tulip73
Medlem

Tulip73 sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 52
Tulip73 er på en erverdig vei

Hvordan feirer dere morsdag?

Hei!
Har holdt på med lavkarbo siden nyttår nå og har kommet til min første store utfordring, morsdag.

Hvordan planlegger dere å feirer morsdag?

Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:34   #2
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hvordan feirer dere morsdag?

Siden morsdag = bare meg og barna skal jeg lage svinestek i jerngryte med masse gode grønnsaker i - og lage gerds ostekake i miniposjoner Jeg skal kjøpe meg tulipaner og bare kose meg

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:38   #3
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Det regner jeg med at jeg gir bæng i.

Gammel 09-02-10, 19:42   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Vel jeg vet ikke, men jeg tror vi skal til en vennine enten lørdag eller søndag og feire bursdagen hennes..

Ungene vil nok fikse noe til morsdagen og det kan hende det blir en liten sjokoladekake til de og noe sukkerfritt til meg. Ungene får absloutt ikke kunstig søtning..
Vi pleier vanligvis å bake en canadisk kake som heter crazy choclate cake og fylle med kirsebærkompott, krem og revet sjokolade. Men det er ikke så veldig lavkarbovennlig og mannen og ungene klarer ikke å spise opp en hel stor kake før den blir dårlig.

Noen blomster forventer jeg ikke for kontoene er skrapa fant, men kaffe på senga og kos med unger gubbe og bøker eller blader, det skal det nok bli på morran

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 19:48   #5
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Feirer hverken morsdag, farsdag, Halloween eller Valentine........synes hele greia er bare tull og vas!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 20:29   #6
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Her er det ingen som husker at det er morsdag (unntagen mor da), så det blir forbigått i stillhet....

Gammel 09-02-10, 20:47   #7
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Det er jo både valentinedagen, morsdag og fastelavenpå en og samme søndag!
Vi feirer ikke særlig, får blomst av døtrene da, og gir mor en kvast eller sender kort,
men i år er vi ikke her i landet og skiter i hele greia

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 22:45   #8
MoccaMaster
Medlem

MoccaMaster sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
MoccaMaster er ny på veien

Har aldri feiret morsdag, farsdag eller valentinsdagen og sånn med noe spesiell mat eller kaker.. Det er kaffe på sengen som gjelder her i gården Ellers er det tegninger, kort og en liten oppmerksomhet som er tingen! (Når jeg husker på å fikse det med ungene selv.. mannfolket mitt har visst aldri hatt tid til å ordne med slike ting.. TØV!!! ) hihi...

Men jeg må bake fastelavensboller til ungene.. Så jeg får kose meg med kremen som er til overs jeg da... *flirer*

Min egen mor mistet jeg dessverre for 3 år siden, så vi tar en tur på graven med blomster og tenner et lys Godt å gjøre slike ting på slike dager...

MoccaMaster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft <3 Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:17   #9
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Her i Belgia er alt omvendt av Norge, farsdag i februar og morsdag i november!!! Blir bare forvirring, slik at dagene koker bort i kål`n.... Fastelaven feires her, er jo katolsk, men i enda større grad er det jo karneval og "fetetirsdag" (passer vel for lavkarbere!) den 16. februar. Fastelavensboller har jeg ikke sett her heldigvis, tror de spiser pannekaker. Valentines da blir jo selvfølgelig feiret av handelsstanden, her som overalt ellers!

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:19   #10
pleiadene
Medlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Håper jeg skal feire med ny badevekt! Trodde aldri jeg skulle savne vekta, men det gjør jeg etter at den tok kvelden. Merkelig, for den var ikke brukt SÅ ofte! Kommer med små påminnelser til ektemannen, håper det virker .... Ellers blir det vel ikke noe spesielt ekstra i mat eller kakeveien. Holder meg til programmet!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 12:56   #11
anette76
Medlem

Hvor: porsgrunn
Alder: 49
anette76 er på en erverdig vei

Morsdag og valentine blir feiret hjemme hos meg ja.
Pleier å få lov å sove litt lenger enn normalt uten at noen barn kommer og vekker mor .
En god frokost med te til de voksne og kakao til barna hører med.
Barna lager gjerne kort e.l på skolen/barnehagen.
Så går turen til bestemødrene med en liten gave ( i år får de telysestake med bilde av barna).
Mormor baker boller til barna og jeg baker Gerds ostekake til de voksne.

Gir selvfølgelig men kjære litt ekstra oppmerksomhet men det egner seg ikke på trykk.

anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:33   #12
marithja
Medlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 48
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Her blir det fastelavensboller, "skeier" ut med boller laget av hvetemel, men med splenda i stedet for sukker, kjempegode:-) Og har funnet ut at det tåler jeg faktisk uten at vekta fyker i været! Så får vi se om vi kan lage krem med fløte og splenda til mor, resten får vanlig krem...Ellers håper jeg å få sove lenge og få frokost på senen....men.....kan ikke huske at det har skjedd før...

marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 18:46   #13
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hos oss feirer vi alt som kan feires! Benytter enhver anledning til å lage fest! Jeg kjøper ikke inn noe ekstra, så denne kjøpefesten kjenner jeg ikke til, men vi bruker dagene på hverandre. Legger bort vanlige gjøremål og koser oss glugg sammen med noe spes. Dette året er jeg borte fra unga på morsdagen, men har ordnet et komplott hvor unger skal overraske bestemor som passer dem.. Og siden valentinedagen (valentine var irsk) er samme dag skal sambo og jeg, som da er i Dublin gå en laaang tur ved en av kanalene, bare prate og fokusere på OSS!

Synes vi er flink til å få alle slike dager til å bli skikkelig familiekos uansett hva slags "dag" det er.

Sist redigert av Kanutten : 10-02-10 kl 18:52.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 19:43   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Synes vi er flink til å få alle slike dager til å bli skikkelig familiekos uansett hva slags "dag" det er.

Ja, det er jo nettop det som er poenget med slike dager, å bli minnet på å gjøre litt ekstra ut av hverdagene. Trenger ikke gå i handelsstand-fella.

Gammel 14-02-10, 11:05   #15
Tailee
Nytt Medlem

Tailee sin avatar

Hvor: Skien
Tailee er på en erverdig vei

Hei!
Gratulerer med morsdagen!
Klart den skal feires, jeg har planlagt å spise lavkarbo i dag også men jeg skal ha en fastelavensbolle. det har jeg gledet med til lenge. Vi skal jo leve og nyte livet også da, så får kuren ta litt lenger tid..

Tailee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:11   #16
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tailee, her.

fastelavensbolle. det har jeg gledet med til

Her skal det bakes søte oopsier i dag. Gjærbakst kan jeg ikke fordra, og har alltid likt vannbakkelsboller best til fastelaven. Oppsiene ligner jo veldig på det, så for min del er lavkarboalternativet mye bedre enn de andre bollene

Gammel 14-02-10, 11:57   #17
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Jeg gleder meg som en unge til å smake på Gerds Ostekake

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:01   #18
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hadde planer om en skitur med mann, men iom det var litt grått i morges, så lot vi være...
Tilgjengjeld fikk jeg besøk av sønn, svigerdatter og to barnebarn. Sønn hadde bakt boller, sammen med yngste gutten(3 år), som de hadde med.

I tillegg kom datter med hund en tur...Blomst ble det også. Eldstejenta med familie har jeg snakket med på telefon. Er jo morsdag hos dem også. Så da lagde jeg fiskesuppe til oss som vi spiste før bollene...Var så kos atte

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 22:26   #19
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Jeg synes morsdag og farsdag er tullete, så jeg kjøper bevisst ingen gave. Men foreldrene mine liker dagene og vil nok helst at vi skulle gitt dem gaver. Vi pleier å lage en kake, og så sitter vi rundt kjøkkenbordet lenge og prater og spiser. I dag var jeg bortreist, så jeg vet ikke hva de gjorde i dag. Har fått dem til å spise lavkarbo. Men jeg ville heller gått for ett bedre måltid og heller skippet desserten. Kose seg med mat i steden for å kose seg for å kose seg.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 23:07   #20
Lillebille
Medlem

Lillebille sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Lillebille er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Feirer hverken morsdag, farsdag, Halloween eller Valentine........synes hele greia er bare tull og vas!

Enig, bare en greie for handelsstanden til å tjene penger!

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 00:16   #21
Tulip73
Medlem

Tulip73 sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 52
Tulip73 er på en erverdig vei

Da var morsdagen min vel overstått, og jeg kan med hånden på hjertet si at den var vellykket.

Her har vi brukt å ferie morsdag med kake, kake, og atter kake. Gutta mine har brukt å vekke meg med kort og pakke, så har vi hatt en bedre frokost med kake. Etter en rask dusj, bar det i vei til bodsetting nr 2. Denne gang hos svigermor med nystekte vafler og kake. Etter en rask middag hjemme har så turen gått hjem til mine foreldre og ettermiddagskaffe og enno mere kaffe.

I år brøt vi tverrt over med tradisjonene. Svigermor fikk morsdagsblomster på fredag ettersom hun passet guttene mens jeg og min kjære var på kino. Og i dag lagde vi pinnekjøttmiddag til min kjære mor som har måttet sitte stille siden slutten av november pga brudd i foten. Til dessert/kaffen hadde jeg laget fromasj kake av fun saft og fikk kjempeskryt av den.

Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 00:29   #22
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hvordan jeg feirer morsdag? Jeg ringer moren min UTEN å be henne ringe opp igjen .

Jeg liker også alle typer festdager, eller i det hele tatt en hver unnskyldning til å gjøre noe uhverdagslig, så lenge jeg kan gå fri fra å fôre handelsstanden med så mye som en krone. Selvgjort er velgjort

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 19:19   #23
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sambo og jeg feira BÅDE morsdag og St Valentine på søndag ved først å gå i kirka der St Valentine ligger begravet (han var jo seff irsk ) Deretter gikk vi en laaaang tur helt etter mine lyster og behov, og det ble i en vakker stor park. Elsker parker jeg.. Og hvem sier at det er kun i jula man kan kline under en kristornkvist?? Vi satt under et helt kristorntre! Mye klining med andre ord...

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Feirer dere delmål? vossajinto Generell diskusjon 13 03-03-09 21:37
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? Titti Lavkarbo generelt 18 24-11-06 11:58
Hva feirer vi egentlig? Summer Generell diskusjon 6 01-01-05 23:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.