Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

H&M og BH-str

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-02-10, 09:33   #1
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

H&M og BH-str

Jeg har et "lite" problem. Jeg synes undertøyet på HM er søtt og fint, men jeg finner "aldri" str min der på de jeg liker.... 85C.

Siden jeg nå "dater" vil jeg gjerne ha litt nytt undertøy - som ikke blakker meg helt....men det er nesten umulig å finne

Noen som har det samme problemet? Og som eventuelt har tips til merker og butikker som kan hjelpe meg?

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:41   #2
Diva
Medlem

Diva sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Alder: 53
Diva har en fantastisk aura rundt segDiva har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HM og BH str

De har jo mye fint både på Lindex og Cubus, og der syns jeg også det er bedre kvalitet enn H&M.

Diva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Salig blanding av Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:02   #3
camryn
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
camryn er ny på veien

Eg kjøper omtrent alt mitt undertøy på nettet. Hadde "fitting" i London for litt sidan og har "heldigvis" stillstand på vekt/mål, så alt passer.
Ebay har masse, er der eg finn billigst.
Ellers har eg handla litt på Bravissimo og Marks & Spencers faktisk, men er usikker på om dei sender til Norge.

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:04   #4
camryn
Medlem

Hvor: Kringsatt av fiender
camryn er ny på veien

Men glømte jo Netty! Og Change!
Netty er vel berre i Bergen så vidt eg veit, men Change skal vere litt meir spredd utover landet.
Og så har eg vel ein og anna bh fra kappahl.

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:07   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg er veldig glad i BHene fra Kappahls XLN- serie!
Koster ikke allverden og passer fint både i størrelse og i cup, syns jeg!

Gammel 19-02-10, 10:20   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: H&M og BH-str

Rart, 85C er jo en veldig vanlig størrelse, jeg har ingen problemer med å finne, og jeg bruker den samme størrelsen (i blant 80B, det varierer litt etter produsenter).
Men jeg kjøper stort sett alt av bh-er på Lindex. Det er LITT dyrere enn H&M, men de har mye pent, og kvaliteten der er såpass mye høyere at det ikke en gang er propopsjonalt med prisforskjellene mellom butikkene. H&M-bh-ene strekker, etter min erfaring, seg ut kjempefort, Lindex sine holder stort sett formen i evigheter (Så lenge man er nøye på å ikke bruke tøymykner når man vasker dem, bruker dem på det ytterste hakket når de er nye, strekker de seg da ut, er det bare å sette dem lenger inn. Så varer de lenger ).

Og så synes jeg det er veldig behagelig med åpent kjøp. Om jeg har penger nok, så kjøper jeg gjerne fem - ti bh-er, prøver dem hjemme, og leverer tilbake de som ikke passer/ser fine ut på meg. Hater å prøve BH-er i butikken.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:21   #7
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Her håper jeg at jeg kan finne noen tips også! Samme problem har jeg...finner ALDRI billige bh'er som passer. Eneste jeg kan bruke er Triumph, og det er IKKE billig! Alt annet blir enten alt for slapt, gir dobbelpupp eller andre staselige ting..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:25   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Men det er vel bedre med tre dyre bh-er som sitter bra og er holdbare enn ti billige som mister formen? Jeg har selv veldig dårlig råd, men når jeg har penger til overs, så kjøper jeg kun skikkelige kvalitets-bh-er

Ellers kan du jo gå og prøve bh-er, notere deg merke og modell, og så etterpå sjekke om du finner dem billigere på nettet

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 19-02-10, 10:27   #9
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg er veldig glad i BHene fra Kappahls XLN- serie!
Koster ikke allverden og passer fint både i størrelse og i cup, syns jeg!

Signerer denne! xlnt bh-ane kostar ikkje skjorta og held bra.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:32   #10
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men det er vel bedre med tre dyre bh-er som sitter bra og er holdbare enn ti billige som mister formen? Jeg har selv veldig dårlig råd, men når jeg har penger til overs, så kjøper jeg kun skikkelige kvalitets-bh-er

Ellers kan du jo gå og prøve bh-er, notere deg merke og modell, og så etterpå sjekke om du finner dem billigere på nettet

Jo, helt klart...men ofte syns jeg de har så mange søte og nusselige på H&M...da blir det ikke like gøy og ta på pansringen min! Men for all del, Triumph er fantastisk gode. Jeg bruker disse Minimizing oftest, og de er skikkelig støttende.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:34   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Går jo an å kjøpe en billig og søt H&M-bh'ene for å flotte seg litt, da . Men de jeg har kjøpt har kort levetid om man bruker dem ofte, og de blir blasse etter noen runder i vaskemaskina, så det ville i tilfelle bare blitt til pynt, liksom

Men jeg synes det har blitt mye bedre utvalg på bh-er som både sitter bra, støtter godt, holder lenge, og i tillegg er lekre de siste årene. Og det var vel i grunn mye verre for tjue kg siden da jeg brukte 95C/D ... . Da var det ikke mye til utvalg, altså.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 19-02-10, 10:39   #12
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Altså - jeg har "hverdagsbh'er" - men som Photo sier - jeg vil gjerne flotte meg litt til hr kjekkas da

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:39   #13
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Blasse ja..det er jo en annen ting. Hvordan vasker dere de? Jeg føler at mine blir veldig gråe fort enda jeg bare vasker de sammen med hvite klær og på 60 grader. Er det litt høy temperatur kanskje? Og jeg bleker de heller ikke, det bør jeg kanskje begynne med litt innimellom.

Gammel 19-02-10, 10:40   #14
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Ellos har mye bra undertøy i alle fasonger og farger Jeg kjøper stort sett derfra eller fra Lindex.

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:45   #15
linesol
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
linesol er på en erverdig vei

Har gitt opp billig Bhåer. Har 3 som kostet skjorta, men de sitter ekstremt godt. Holder på plass det som skal holdes på plass.

Disse har jeg lenge og de holder seg like fint. Maria Jo legger ved en link. Jeg bruker den fra tidløsefavoritter, har en i svart og beige.http://www.mariejo.com/collection/cl...N/default.aspx

linesol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp. Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 11:28   #16
anette76
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 49
anette76 er på en erverdig vei

Enig i at jeg tror det lønner seg å kjøpe dyrere BHer.
Men jeg prøver å kjøpe mine når jeg er på ferie i utlandet. Marcs&spencer har utrolig mye bra, billig og det holder i maaaange år.
Var i Scotland med søstra mi for 2,5 år siden og kjøpte 7 Bher hver! De kostet £7 pr stk og har holdt utrolig godt

Eller kjøper jeg Triumph. Change har jeg alrdi funnet noe som passer , de er ofte "padded" og lave i cupen synes jeg.

På nett kan også laredoute.no anbefales. Jeg fant iallefall bikini som passet veldig bra der.

anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 11:37   #17
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Blasse ja..det er jo en annen ting. Hvordan vasker dere de? Jeg føler at mine blir veldig gråe fort enda jeg bare vasker de sammen med hvite klær og på 60 grader. Er det litt høy temperatur kanskje? Og jeg bleker de heller ikke, det bør jeg kanskje begynne med litt innimellom.

Åh, seksti grader er nok litt i det meste laget. Jeg vasker bh-er kun på førti, og om de har spiler, i pose, så klart (om det har noe å si, vet jeg ikke), og det er viktig å IKKE bruke tøymykner når man vasker bh-er, for det kan ødelegge elastikken!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 19-02-10, 11:51   #18
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Vaskar mine i pose, på 40 grader, og brukar berre Milo (eller tilsvarande produkt her nede, da.. )

Gammel 19-02-10, 11:53   #19
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg bruker bare Neutral, ellers kløhøhøhøhøøør jeg

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 19-02-10, 11:58   #20
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Neutral fins ikkje her nede dessverre.. Vaskemiddel utan lukt er visst omtrent tabu.. Verkar det som! Fins noko som skal vere bra for naturen etc, men det luktar eigentleg berre grønsåpe når eg tenker meg om...! Hm.. Kanskje eg burde sjekke på apoteket.

Gammel 19-02-10, 12:03   #21
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Oi! Da hadde jeg måttet få det importert, hehe. Jeg kan fint bruke parfyme, men parfymert vaskemiddel på undertøy og sånn = instant eksem, for ikke å snakke om usjarmerende oppførsel !

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 19-02-10, 12:51   #22
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Oi! Da hadde jeg måttet få det importert, hehe. Jeg kan fint bruke parfyme, men parfymert vaskemiddel på undertøy og sånn = instant eksem, for ikke å snakke om usjarmerende oppførsel !

til usjarmerande oppførsel! Forstår kva du meiner. Eg er litt tander med nokre ting sjølv, på huda. Somme parfymer toler eg berre ikkje. (Sist eg byrja å klø av ei parfyme og merka eg var raud så hadde eg på 8 hour cream, poff så var det vekk!) Klør som ein tulling og får raud elefanthud. Så det er veldig fint å få parfymetestarar, og så teste ut ei veke om eg toler den eller ei. Tek litt tid før det viser seg, nemlig.
Jau, det fins nokre sortar neutralvaskemiddel, men det er BERRE i pulver, og med all kalken i vatnet her, så likar eg best å ha flytande såpe. Vil ha minst mulig som kan klogge seg i systemet.

Gammel 19-02-10, 13:16   #23
achillea
Medlem

achillea sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 52
achillea er ny på veien

Da jeg brukte 85C fant jeg mye fint i alle de vanlige kjedene. Det er mye verre nå som en skal finne noe i fortrinnsvis 75E eller 80 D/E, da begynner utvalget å bli veldig begrenset.

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 13:51   #24
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Jeg har 75DD og sliter med å finne BHer. Finner kun svarte eller hvite på Lindex.
Sånne søte motiver etc finner jeg ikke i min str. Det er såvidt jeg finner 75DD i det hele tatt. Stort sett når cupen er stor, er også bredden større. Ganske irriterende. 80D/80DD sklir jo bare oppover ryggen min.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 14:05   #25
Lillevoff
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Lillevoff er ny på veien

BHer skal vel strengt talt egentlig håndvaskes for at de skal holde seg. Det sier de i hvert fall på Change der jeg kjøper mine.
80 DD ekke så greit å finne i "vanlige" butikker. Og sånne "søte" med snoopy, hello kitty og alt sånt kan man jo bare glemme når man har mugger...

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.