Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går jo ikke ned jo....:( se hva jeg spiser!!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-02-10, 20:52   #1
kveita
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: langt i nord :)
kveita er på en erverdig vei

Går jo ikke ned jo....:( se hva jeg spiser!!

hei alle erfarne superflinke her inne..
Nå er det nesten så jeg går over på lindberg, orker ikke dette hvis jeg ikke går mere ned!! (Lindberg for det vil bli min livsstil)
Jeg begynte 4 januar, gikk fort ned over 2 kg, og tilsammen 4 kg på noen uker. Men har ikke hatt vektgang de siste ukene.. Begnte på 82,5 og er nå 78,5. var 78,1 i går... er pms, bruker ikke å gå ned da men..

Menyen:
frokost: ostechips med rømmedipp, noen paprika biter, agurk, tomat, 1/2 avacado kanskje eller litt kjøttpålegg itilegg. Eller omelett m bacon og purre, stekes i mye smør, har på ost, og fløte i. kaffe+vann.

lunch: stort sett salat m agurk, salat, tomat, løk, kylling og 1/2 avacado, masse rømmedressing, vann+ the m suketter og melk- 2 krus.
middag: stekt fisk el kjøtt m stekte grønnsaker/ grateng, eller jukseris. Putter smør i bæde tilbehør og steker i mye, og alltid fløte, creme f eller rømme.

Kvelds: ofte !7" avacado + litt pålegg eller ostechips med rømmedipp og pålegg. The m suketter og melk.
OG hele dagen vann, vann, vann, ..

HVordan ser dette ut?? er mett og kjempeform men vekten er treg . selv on det er mye gått ned totalt har det ikke skjedd noe i det siste.
Har harr noen få sprekker, sist 14 februar med kake, hvor lang tid tar det da for å komme igang igjen?? hvor mye ødelegger det??

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:58   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Går jo ikke ned jo....:( se hva jeg spiser!!

Ingen melk på ketolyse. altformye melkesukker.

Lager du rømmedippen selv?

teller du og regner karber?

Spiser du deg passe mett og spiser når du er sulten?

Når det gjelder sprekk; kommer an på hvor mye og hvor lenge. Men det står i boka at man kan regne med å bli satt tilbake etter en sprekk. (husker ikke hvor lenge, har ikke boka foran meg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:19   #3
kveita
Medlem

hmmm, ikke melk!! huff hva skal jeg ha i kaffen i theen??? syns fløte smaker for mye, og jeg ikke kan bruke kaffe fløte?? ikke noen spes produkter, bor i ei lita bygd med ikke mye spse utvalg.. regner ikke karber, gjorde det i beg, tenkte jeg hadde det i fingra.. kanskje jeg må dobbelsjekke! spiser meg passe mett syns jeg, en porsjon feks en kotelett, en kyllingfilet, et laksestykke.
spiser når jeg er sulten ja.

kveita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ala`hexeberg :) Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:20   #4
kveita
Medlem

men gerd, du som er så dreven.. syns du det ser bra ut ellers??

Gammel 25-02-10, 21:23   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Ser greit ut ellers.

Men kontrollvei maten gjerne Man kan få seg en overraskelse sjøl om man mener det sitter godt i fingrene (erfaring)

Vet ikke hvor mye karber kaffefløten har, men vil tro den er bedre enn melk uansett

Hvor mange kilo skal du ned?

Gammel 25-02-10, 21:23   #6
kveita
Medlem

og rømmedippen/dressingen bruker jeg denne gresk dressing pulver. Innh en del karber men har en slik lenge, bruker ca 1/2 ts pr gang.. ja, ja det kan jo bli 2 ts i løpet av en dag faktiskt!! Tips til krydder i dipp? og grill krydder kan en bruke det? har det på ostechips... trur faktiskt det har sneket seg inn noen ekstra karber kanskje??

Gammel 25-02-10, 21:26   #7
kveita
Medlem

er ca 2 gram karber pr posjon og det er 6 i po i en pose.. må nok ta det med skal ned til 70, altså 8 til, og gjerne 2 bonus kg

Gammel 25-02-10, 21:27   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Har ikke tips sånn i farta, men det ligger nok sikker oppskrifter her

Ja, det er fort det sniker seg inn en karbe eller to når man sjekker ekstra godt etter

Gammel 25-02-10, 21:29   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Jeg tror du skal forstette i go dur jeg, og la kroppen få komme etter når den vil

For uansett hvor mye man ønsker, vil, håper og tror i topplokket, så er det til sist kroppen som bestemmer tempoet.
Og begynner man å stresse( både psykisk og fysisk), så kan det være uheldig for vekta

Gammel 25-02-10, 21:31   #10
Lene:)
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Lene:) er på en erverdig vei

Hei Jeg bruker å lage denne aioli "dippen" som jeg har kopiert en eller annen plass her inne. Bruker den som tilbehør til det meste, som salat, dip, taco, til kjøtt osv. Jeg synes den er kjempe god Blir absolutt best hvis den står over natten i kjøleskapet.

"Hjemmelaget" Aioli:

Halvbland rømme(kesam) og majones, jeg pleier å bruke ca 1dl av hver
1-2 fedd hvitløk
1 ss olivenolje
salt
litt pepper (kan sløyfes)
1 ts sitronsaft.

Rør sammen, og la stå litt så hvitløken "setter" seg i hele.

Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:40   #11
Lene:)
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Lene:) er på en erverdig vei

Når det gjelder fløte i kaffen Jeg bruker kremfløte, som har 2,9 karber pr. 100gram. Kaffefløte har 4,2 karber pr. 100gram.

Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 21:43   #12
kveita
Medlem

takker..
ok jeg gir kroppen en sjanse.. begynner å måle karber og kutter ut melka, så ser vi.. trives jo ellers på kosten

Gammel 25-02-10, 21:45   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Viktig å trives

Og så får vi ha i bakhodet at vi har brukt en del tid på å få på disse kiloene

Gammel 25-02-10, 21:57   #14
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Det med melk/fløte i kaffien er ei vanesak. Eg drakk kaffien min med skummamelk før, og orka ikkje tanken på fløte, men no er det fløte, med 40% fett eg har i. Var litt uffent første gongane, men du blir fort van med det!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvis man ikke spiser nok? maholm Ketolysekuren 14 12-12-10 01:13
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 10:26
Om man IKKE spiser? karbolia Generell diskusjon 3 14-05-08 12:51
Tror ikke jeg spiser nok! !Skrammel! Ketolysekuren 1 18-01-08 13:50
Jeg spiser ikke nok! Noen tips? Mint Spørsmål og svar 24 24-11-06 21:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:40.