Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Jamie Oliver og ren mat

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-03-10, 17:10   #1
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Jamie Oliver og ren mat

http://www.kostdoktorn.se/jamie-oliv...-radda-var-mat

Se denne, bli inspirert.
Nå er ikke Jamie helt lavkarbo, men han er hvertfall på vei. Ren mat.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 17:17   #2
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Jamie Oliver og ren mat.

Jamies saker:

- bedre markering av mat, hvorfor markere "fat" når sukker ikke er nevnt?
- mat er medisin, det er voksne sitt ansvar å gi barna riktig kosthold, riktig mat.
- feil mat dreper og skaper sykdommer og lidelser.
- flere dør av overvekt enn røyking i USA, men det brukes mye mer tid og ressurser på røykeslutt, enn fokus på riktig mat.
- informasjon og opplæring om riktig mat er det viktigste!

Se delen 11:40... Hjerteskjærende.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 17:31   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
For ikke lenge sinden la Chuncky ut en link til et fantastisk foredrag med Jamie Oliver og den tråden finner du her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=Oliver

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 18:38   #4
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Ahaa! Er akkurat samme foredrag faktisk. Litt treg jeg da..

Gammel 02-03-10, 20:26   #5
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei
litt treg nettilgang her, trodde det bare var en artikkel, så ikke at det også var en link til foredraget der, he, he...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 23:00   #6
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jamie Oliver og ren mat

Jeg syns det var ett veldig, veldig sterkt foredrag. Burde vinne en pris i seg selv.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 23:20   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ikke sett foredraget eller lest artikkelen enda, men jeg har sett litt av Jamies programmer + har den ene kokeboka. Og det er neimen ikke langt til lavkarbo altså!

Gammel 03-03-10, 09:23   #8
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Han er litt mer skeptisk mot fett enn enkelte av oss her inne. Men veldig bra at han har så stor fokus på sukker og hvetemel! For det glemmer så mange, inludert vårt eget ernæringsråd.
Og ren, naturlig mat er jo alltid best.

Kanskje Jamie er litt Lindberg orientert, sånn helt uten å vite det? Litt mer karbohydrater og litt mindre fett...

Gammel 03-03-10, 10:37   #9
Sungrazer
Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Sungrazer er ny på veien

Foredraget ble holdt på TED. Jeg vil på det sterkeste anbefale http://www.ted.com/ ikke bare pga. dette foredraget men en mengde andre fantastiske, og inspirerende foredrag.

Se bare f.eks dette om Jill Bolte Taylors foredrag om hjerneslag. Hun er hjerneforsker og fikk selv hjerneslag, og i dette foredraget forteller hun om hvordan hun opplevde hjerneslaget:

http://www.ted.com/talks/jill_bolte_...f_insight.html

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 11:23   #10
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Jeg tror ikke nødvendigvis at han er så skeptisk mot godt fett. Var det noen indikasjoner under foredraget på dette?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 15:15   #11
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg tror ikke nødvendigvis at han er så skeptisk mot godt fett. Var det noen indikasjoner under foredraget på dette?

Hva er det du mener er godt fett da?

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fantastisk foredrag av Jamie Oliver om naturlig mat og barn Chunky Generell ernæringsdebatt 3 12-02-10 22:14
Hurra for Jamie!!! nalana Barns kosthold 12 24-11-06 23:57
Vaniljesukker, Jamie Oliver guro Kake/dessert og snacks 3 21-06-04 22:31
Vaniljesukker, Jamie Oliver guro Annen mat 3 21-06-04 22:31

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.