Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei alle sammen! (les her)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-10, 14:51   #1
nicola
Juniormedlem
 
nicola sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: trønder
Innlegg: 15
nicola er på en erverdig vei

Hei alle sammen! (les her)

Jeg er helt ny her og har allerede som dere sikkert ser startet noen tråder. Hehe
Jeg er veldig motivert og synes det er fantastisk å være her inne å lese de fine oppskriftene og dele synspunkt på div. HER kommer da min lille frustrasjon!

Jeg leser alle de flotte oppskriftene deres, telling av karber, protein og alle de tabellene dere lager.. jeg skjønner lite :O Jeg blir rett og slett så forvirra..
Jeg og min sambo har snakket om at vi ikke ville ha det slik at vi måtte veie maten og telle innhold etc, Men holde oss innenfor 15 og 20 karber gjør vi hver dag. (såppas greier vi )

Men jeg klarer ikke være så oppfinnsom som dere -sjalu- :P
Dere lager SÅ mye god og oppfinnsom mat!!

Jeg vet rett og slett ikke åssen jeg skal telle alt innhold og jeg vet heller ikke hvordan men får tak i all erstattning dere bruker..
johannesmel eller hva det heter etc..hehe..
Vil jo så gjerne lage masse godt, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal begynne...

Hvor får man f.eks det der blåbærsyltettøyet og kan man spise det med god samvittighet da?

Her i gården går det med i en kjøttdeigpakke med løk, egg og bacon, biff, enkle salater og lollypopbrød med eggesalat f.eks...
Er det OK? Føler at vi burde være mer variert?

Jeg har lest boka og følger flittig med her, men føler alikvell at jeg henger litt etter. dere er jo SÅ flinke!!

Min sambo er kokk, men t.o.m han synes dette er vanskelig.

Hvordan vite at man kan spise det og det, uten at der er fare?

Hvor få taki alt?

Kan man spise desserter hver dag så lenge man holder seg under 15 karber f.eks?

osv osv...

Ja dere ser jeg lurer på masse...Men jeg må ha det enkelt tror jeg..hehe
Også enkelt forklart, ellers blir det for mye for meg.

Håper noen vil være så vennlig å hjelpe meg litt!

tusen takk!

__________________
Life is short, break the rules, forgive quickly,
kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably,
and never regret anything that made you smile
nicola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:03   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hei alle sammen! (les her)

Opprinnelig lagt inn av nicola, her.

Jeg er helt ny her og har allerede som dere sikkert ser startet noen tråder. Hehe
Jeg er veldig motivert og synes det er fantastisk å være her inne å lese de fine oppskriftene og dele synspunkt på div. HER kommer da min lille frustrasjon!

Jeg leser alle de flotte oppskriftene deres, telling av karber, protein og alle de tabellene dere lager.. jeg skjønner lite :O Jeg blir rett og slett så forvirra..
Jeg og min sambo har snakket om at vi ikke ville ha det slik at vi måtte veie maten og telle innhold etc, Men holde oss innenfor 15 og 20 karber gjør vi hver dag. (såppas greier vi )

Men jeg klarer ikke være så oppfinnsom som dere -sjalu- :P
Dere lager SÅ mye god og oppfinnsom mat!!

Det er vel en grunn til at oppskriftene ligger der de ligger Stjel, kopier, lag dine egne varianter. Hvorfor finne opp kruttet på nytt?

Opprinnelig lagt inn av nicola, her.

Jeg vet rett og slett ikke åssen jeg skal telle alt innhold og jeg vet heller ikke hvordan men får tak i all erstattning dere bruker..
johannesmel eller hva det heter etc..hehe..
Vil jo så gjerne lage masse godt, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal begynne...

Hvor får man f.eks det der blåbærsyltettøyet og kan man spise det med god samvittighet da?

Hvis du ikke skal telle, hvorfor henge seg opp i det da?

JBK, Cocosa, fiberhusk osv får man kjøpt enten på nett, eller i helsekost. Istedet for syltetøy - rør bær selv

Opprinnelig lagt inn av nicola, her.

Her i gården går det med i en kjøttdeigpakke med løk, egg og bacon, biff, enkle salater og lollypopbrød med eggesalat f.eks...
Er det OK? Føler at vi burde være mer variert?

Jeg har lest boka og følger flittig med her, men føler alikvell at jeg henger litt etter. dere er jo SÅ flinke!!

Ville nok ha prøvd mer fisk jeg, for å få i seg omega 3 og slikt. Variasjon er viktig for ikke å gå lei.


Opprinnelig lagt inn av nicola, her.

Kan man spise desserter hver dag så lenge man holder seg under 15 karber f.eks?

osv osv...

Ja dere ser jeg lurer på masse...Men jeg må ha det enkelt tror jeg..hehe
Også enkelt forklart, ellers blir det for mye for meg.

Håper noen vil være så vennlig å hjelpe meg litt!

tusen takk!

Hvis man holder seg borte fra kunstig søtning og står mot abstinenser en stund så er søtsuge helt borte. (Sier en tidligere søtmons som meg). Hvorfor vil du spise dessert hver dag? Det er faktisk grunner til at vi er overvektige - og legge om livsstilen er det viktigste for de fleste av oss. Da er det ikke bare bare å bytte ut en uvane mot en annen

Lykke til!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:12   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei alle sammen! (les her)

Jeg er så kjedelig med mine tips :

Men viss dere er så usikre, så begynn med å lese boka godt. Om igjen og om igjen. Bruk oppskriftene der i starten, eller sett sammen oppskrifter selv utfra det som bli anbefalt i boka

Viss ikke dere veier og teller karber, hvordan vet dere at dere ligger på mellom 15 og 20 karber da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:59   #4
nicola
Juniormedlem
 
nicola sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: trønder
Innlegg: 15
nicola er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! (les her)

Tusen takk for svar!

Gerd : Vi ligger alltid under 15 karber, det vet vi pga vi omtrent bare spiser fett og proteiner, ser jo bak på pakkningen hvor mye det er, men teller ikke febrilsk eller veier maten...gjør alt bare sånn ca liksom...

__________________
Life is short, break the rules, forgive quickly,
kiss slowly, love truly, laugh uncontrollably,
and never regret anything that made you smile
nicola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no