Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Smerter i egglederen - hvorfor?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-10, 12:18   #1
Karla
Medlem
 
Karla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 64
Karla er på en erverdig vei

Smerter i egglederen - hvorfor?

Lurer jeg på da. Kanskje noen kan hjelpe meg på vei.
Ketose i 6 uker nå, forrige mens hadde jeg menssmerter i 5-6 dager før mensen kom, helt uvanlig til å være meg.

Jeg venter mensen denne uka, men i hele dag har jeg hatt verkende smerter i høyre eggleder. Er det noen som merker slik smerte i forbindelse med at mensen snart kommer?

Regner med at fortsatt mye skjer med meg hormonelt (siden jeg bare er på 6.uke?) og at kanskje noe (mensen?) står og stamper i egglederen?
Eller kan det vise seg at det er en cyste? Det ser man vel i såfall på UL?

Legen kunne ikke ta i mot meg i dag, men tenkte kanskje dette er noe andre har erfart? Har jo veldig lyst at det skal gå over, for jeg orker ikke gjøre så mye. Fryser også, men har ikke feber.

__________________


Karla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 12:27   #2
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Smerter i egglederen - hvorfor?

Jeg har smerter både ved eggløsning og menstruasjon. Noen ganger verre, andre ganger bare murringer. Tror det er helt normalt!
Men ved endret smertemønster og blødninger bør man ta en sjekk hos lege for sikkerhets skyld.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 12:31   #3
Karla
Medlem
 
Karla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 64
Karla er på en erverdig vei

Sv: Smerter i egglederen - hvorfor?

Vettel: Du har alltid hatt smerter på den måten, eller er de økt etter lavkarbostart? (vet ikke hvor lenge du har vært lavkarbofan)
Med lavkabo-kosthold skal jo de fleste slike plager forsvinne, så jeg bare lurer på om jeg er i en fase.

__________________


Karla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:11   #4
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Smerter i egglederen - hvorfor?

Smerter i eggleder kan bety så mangt, hvis du er i tvil, så sett deg på legens kontor til du får komme inn. Som oftest er det jo "uskyldige" greier, men kan tyde på verre ting også.. At du fryser kan være at kroppen holder på vann pga stress, smerter kan gjøre slikt med oss. Da tolker jeg det dithen at du har "skikkelig vondt", og det skal man jo ikke ha. Smerter som er så kraftige at f.eks Paracet ikke hjelper burde føre til at man oppsøker lege, er min høyst personlige mening. God bedrings

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:43   #5
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Smerter i egglederen - hvorfor?

Få det sjekket opp hos lege!

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 17:18   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Smerter i egglederen - hvorfor?

Blindtarmen ligger også der nede, så det er ikke sikkert det har noe med eggleder-/stokk å gjøre i det hele tatt. Om du ikke alt har tatt blindtarmen,da!

Kan du være gravid utenfor livmoren feks? Siden du venter mens denne uken passer tiden for det.

Følg godt med og hør på Frifuggel ang grad av smerter!

Selv har jeg smerter i disse områdene hver mensperiode og har hatt det så lenge jeg kan huske. Dumpe smerter med litt stikking innimellom, men ikke mer enn at jeg sukker og tenker at : Nå igjen, liksom!

Håper det ordner seg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 18:17   #7
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Smerter i egglederen - hvorfor?

Tja, nei tror ikke det er verre nå enn før. Men anerledes er det, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på det. Syklus er blitt veldig stabil, og det er en bra ting.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mens smerter i 1.5 uke Amereta Atkins kosthold 3 04-11-09 10:23
Smerter av kosttilskuddene Carisma Kosttilskudd 4 19-02-09 10:38
Smerter Smultsmurfen Spørsmål og svar 4 06-01-09 10:13
Spm til legen, om diffuse smerter Clarissa Ketolysekuren 17 12-03-08 23:07
Smerter i mellomgulvet dittdattdott Ketolysekuren 5 12-09-06 00:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no