Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Buffet mat hver dag

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-04-10, 09:30   #1
persillepernille
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
persillepernille er på en erverdig vei
Wink

Buffet mat hver dag

har begynt å jobbe på ett hotell. og vi får buffet mat hver dag til lunsj. jeg følger ketolysekuren. og lurer på hva og hvor mye jeg kan spise? sist uke spiste jeg typisk 4 sånne halve kokte egg m majones og reke på. og en laksefillet og noen skiver roastbeef pluss brokkoli.
er jo MYE mat, men ingen karbokilder. og blir god og mett men ikke stappmett. er dette ok ?
hva kan jeg spise senere på dagen da siden jeg spiser en såpass god lunsj? har stekt en kyllingfillet og har litt champingon oppi pannen m meierismør når jeg har kommet hjem fra jobb. høres dette ut som noe jeg kan fortsette med?
Og lurte på sånn reker i majones. kan jeg sppise litt av det da eller? siden d er ikke no karbo i reker og majones er masse fett?

persillepernille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:04   #2
BlirFjong
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 42
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Buffet mat hver dag

Ketolysekuren handler ikke om å spise lite, men å spise seg passe mett og spise når man er sulten. Syns det du spiser høres veldig bra ut!
Det er også viktig at du holder deg rundt 15-20 karber hver dag og ikke har for lite karber heller.

Jeg spiser reker i majones med glede Det er litt karber i majones men det er ikke så mye.

BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 10:04   #3
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Regelen på ketolyse er at du skal spise når du er sulten og stoppe når du er mett. Man teller ikke kcal så lenge man går ned i vekt, og etterhvert så regulerer matfølelsen seg slik at man ikke spiser så mye for man holder seg lengre mett på fett og proteiner enn karbs.
Så lenge du holder deg til 15 - 20 g karbs (lovlige karbs) for dag kan du spise det du ønsker, iallefall om vekta går ned.
Stopper vekta opp og du mener du spiser for mye kan du eventuelt se over kcalinntaket ditt.
Elller se om det er mulige partystoppere i kostholdet ditt. Noen sliter med å gå ned hvis det blir mye meieriprodukter, noen på kunstig søtning osv.

Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 20:10   #4
persillepernille
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
persillepernille er på en erverdig vei

ok! takk for svar! nei inntar lite kunstig søtning. Lurer på en anne ting. ser at det er nesten ingen karber i bacongull. spiser dere det innimellom?? og hvor mye kan jeg spise av det??

Har yrke som hudterapeut, og mitt problem er at jeg er redd jeg har dårlig ånde når jeg er oppi ansiktet på folk hele dagen, har noe sånn munnskyllevann stående på jobb, men har ikke rørt en tyggis ennå. har lest jeg ikke kan ha xylitol.

persillepernille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 20:24   #5
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Har vel lest flere plasser at SB 12 fra apoteket er bra. I tilegg til Fribol fra apoteket

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For oss som veier oss hver dag MichelinMann Ketolysekuren 47 24-11-09 17:59
Kan man trene pilates hver dag? Krøllerellerei Trening 7 23-11-09 22:32
Egg hver dag? Chumpsy Ketolysekuren 20 11-11-09 09:32
CC hver dag på ketolyse? Lisekir Ketolysekuren 3 04-04-08 13:31
TEXMEX buffet guro Festmat 8 16-01-08 22:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.