Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-10, 14:54   #1
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Jeg har skikkelig vondt i magen idag, helt likt menssmerter. Nå har jeg ikke hatt menssmerter siden jeg satte inn hormonspiral, har faktisk hverken blødninger eller noe som i det hele tatt minner om at mensen eksisterer lenger, så jeg hadde fortrengt at den fantes..... Etter 4 uker på ketolyse lurer jeg altså på om mensen kan ha gjenoppstått fra døden? Ser jo her på forumet at ketolysen hjelper på en del hormonforstyrrelser. Nå ville ikke jeg ha menssmertene tilbake da

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 14:59   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Det kan bli litt forstyrrelser i menssyklus til tross for piller, sprøyte, spiral mm. Mange tråder om dette

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 16:38   #3
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Jeg fikk mensen tilbake når jeg starta på ketolyse og den kommer og går når den vil Men regner med det vil ordne seg etter hvert da
Krysser fingrene for at du slipper å få den tilbake

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 18:14   #4
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Takk for tipset om tråder og svar fra perfektmamma, da ser jeg at jeg ikke er alene.... Tross at jeg ikke vil ha mensen tilbake, blir jeg litt imponert over dette kostholdet som er så virkningsfullt! Og det er jo veldig positivt for de som trenger å få tilbake mensen Men er det noen som vet hva som egentlig skjer hormonelt her? Hvorfor, liksom

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 19:57   #5
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Har tenkt på det samme den siste tiden.. Går på p-piller, og har denne gangen fortsatt på nytt pillerbrett uten pause("hoppet over mensen"), men blør allikevel Aldri skjedd før...

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:42   #6
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Nei aner ikke hva som skjer hormonelt, men hvis det er noen som vet det hadde det vært fint om de kunne svart på det

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:57   #7
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Er i samme situasjon. Mens og menssmerter har vært saga blott i snart 7 år på hormonspiral. Etter omlegging til ketogent kosthold har jeg fått tilbake smertene, men ikke blødning. Merkelige greier...

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 07:19   #8
lille_Venn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 56
lille_Venn er på en erverdig vei

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

hmmm... jeg på min side har ikke fått mensen siden jeg begynte med dette kostholdet for litt over to måneder siden vel...
jeg går på cerazette og har hørt at man ofte mister mensen på disse, men det har ikke skjedd før jeg begynte på ketolyse... og pillene har jeg gått på i ca ett år mer eller mindre sammenhengende... hormonforstyrrelser motsatt vei dette?? klager uansett ikke!!!

__________________


lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 10:17   #9
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Nei aner ikke hva som skjer hormonelt, men hvis det er noen som vet det hadde det vært fint om de kunne svart på det

Ja, er det noen der ute som kan dette her, vet det er mange kunnskapsrike folk her

Opprinnelig lagt inn av Maja, her.

Er i samme situasjon. Mens og menssmerter har vært saga blott i snart 7 år på hormonspiral. Etter omlegging til ketogent kosthold har jeg fått tilbake smertene, men ikke blødning. Merkelige greier...

Ja, jeg har heller ikke fått tilbake blødningene, bare smertene og vannansamlingen!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:58   #10
Karolinee
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 51
Karolinee er på en erverdig vei

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Etter er begynte på p-pilla for to år sida slutta mens smertene og komme, men etter ketolyse kom dei tilbake! Snakka med legen om det, og fekk beskjed at ditta ikkje var uvanelig..

__________________


Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 15:31   #11
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Jeg har også mer menssmerter nå enn jeg hadde på p -piller. Men for min del tar jeg dem i mot med glede - jeg startet på p-piller nettopp fordi jeg ikke hadde hatt mensen på over 2 år da jeg gikk til legen ( før det hadde jeg også gått på p - piller i maaange år).

Det at jeg i det hele tatt får mensen naturlig måned etter måned etter at jeg sluttet med p - pillene er som sagt en stor seier for meg. Da tar jeg som sagt gladelig litt smerter på veien, om det er det som må til. Som samboeren min sa: Han kjenner ingen jenter som gråter av glede hver gang mensen kommer.
For min del handler det som sagt om at jeg endelig føler meg normal igjen og ikke minst fruktbar

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 15:42   #12
Fleskefia
Nytt Medlem
 
Fleskefia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2
Fleskefia er på en erverdig vei

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Jeg har hatt svært kraftige menssmerter, men jeg tok øreakupunktur og har ikke hatt vondt siden. Dette er jo noe å prøve og ikke trenger man gjøre det så mange ganger heller.

Fleskefia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 16:57   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Her er en tråd hvor det står masse om lavkarboens innvirkning på syklus etc!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:10   #14
Rusalka
Nytt Medlem
 
Rusalka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 6
Rusalka er på en erverdig vei

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Jeg har ikke hatt antydning til mens eller menssmerter siden jeg fikk min første hormonspiral for ca. åtte år siden, men har etter seks uker med ketolyse fått langvarig blødning. Håper jeg ikke får tilbake smertene jeg hadde før...

__________________


Rusalka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse --> Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 14:22   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Jeg hadde en smule menssmerter før, nå er de helt borte. Ellers ingen forandring med blodmengde etc. Jeg har lest at om man har spist mangelfullt/feil kan kroppen holde tilbake blodet fordi det er næring den ikke har råd til å miste rett og slett. Og når man nå siser vedlig næringsriktig med fett og proteiner i lange nok baner så kan kroppen gi fra seg næringsrikt blod igjen. Torkel kan svare på trådstarters spørsmål er jeg sikker på. Han kan sikkert svare på epostadressa oppført på ketolyse.no. Leste noe av han om dette istad her,men har glemt hva det sto. Det sto inne på ketolyse. Der sto det bl.a noe om at folk som hadde mista mensen pga høy alder kunne få den tilbake igjen. Det sier jo litt da; foryngelseskurhe he he. kanskje jeg kan vente med å få et barn ekstra til jeg er 45 nå? Neida, tar ikke sjansen på det,altså.

Hormoner er lagd av fett. Jeg har unngått fett siden jeg var 16, og ser frem til bedre helse og hvordan det vil føles annerledes.Fett beskytter også nerver og det merka jeg straks; følte meg ikke så tynnslitt der mer.NICE!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 22:34   #16
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gjenopplivede menssmerter på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Fett beskytter også nerver og det merka jeg straks; følte meg ikke så tynnslitt der mer.NICE!

Der sier du virkelig noe. Samboeren min har kommentert at jeg er blitt så avbalansert og rolig etter at jeg begynte å spise lavkarbo og samtidig kombinerer det med trening. Jeg merker at hvis jeg spiser noe høykarbo, føler jeg meg stresset.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere? nalana PCOS og karbohydratkontroll 29 01-11-10 21:37
Menssmerter! Igjen sara Fysisk og mental helse 3 10-02-10 16:42
Menssmerter! sara Fysisk og mental helse 3 22-10-09 10:26
Div spm om ketolysekuren Troika Ketolysekuren 3 11-05-09 14:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no