Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg feil?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-04-10, 22:41   #1
Linholt
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Hamar
Linholt er på en erverdig vei

Hva gjør jeg feil?

Har akkurat startet med kuren. Skal ned 15 kg. Spiser bare mat med lite karbohydrater, men går ikke ned! Føler meg oppblåst og lei. Jeg spiser masse grønnsaker, men også et fisk/kjøttmåltid om dagen. Kan noen fortelle meg hva jeg gjør feil? Har holdt på bare en og en halv uke, men jeg er så utålmodig........))

Linholt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:49   #2
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Hvilken kur har du startet med? Det står at du driver med egenkomponert og da skal man være veldig godt informert om lavkarbo for å få et resultat.

Det beste er å følge en filosofi og å følge den nøye.

Du kan og skrive inn hva du spiser i løpet av en dag og få kommentarer på det.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:51   #3
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
For å få noen konstruktive tilbakemeldinger bør du oppgi hvor mange kh du skal pr dag, i og med at filosofien din sier. Egenkomponert. I tillegg så må du skrive eksakt hva og hvor mye su spiser og drikker. Kan jo nevne at de største nybegynnerfeilene er for lite fett og for lite vann.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:52   #4
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Hva spiser du, og hvor lenge har du holdt på da?

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:52   #5
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Linholt, her.

Har akkurat startet med kuren. Skal ned 15 kg. Spiser bare mat med lite karbohydrater, men går ikke ned! Føler meg oppblåst og lei. Jeg spiser masse grønnsaker, men også et fisk/kjøttmåltid om dagen. Kan noen fortelle meg hva jeg gjør feil? Har holdt på bare en og en halv uke, men jeg er så utålmodig........))

Hei Linholt

Du skriver i profilen din at du har egenkomponert. I tillegg skriver du veldig lite om hva du spiser. Tror vi må vite litt mer før vi eventuelt kan hjelpe deg. Skriv ned en typisk dagsmeny for deg, og litt om hva du tenker i forhold til filosofi. Du skriver at du skal ned 15 kg, men hva er utgangspunktet ditt. Vi har jo forskjellige tanker om hva vi skal veie. Så utgangsvekten din kan jo være alt fra 100 kg til 70 kg, og det påvirker også hvor fort og mye du vil gå ned. I tillegg kan eventuelt tidligere slankekurer påvirke vektnedgang nå.

Må få legge til det viktigste, 1,5 uke er ikke lang tid. Våre kropper er forskjellige, noen mister vekt med en gang og noen trenger litt tid før dette skjer.

Uansett, lykke til - gi for guds skyld ikke opp etter så kort tid.

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:55   #6
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Der var vi visst flere som skrev innlegg samtidig.

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:29   #7
Linholt
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Hamar
Linholt er på en erverdig vei

Hei igjen! Lenge siden jeg var her, men holder på.
I dag har jeg spist 2 egg og bacon til frokost. Ei brødskive (lavkarbobød) med meierismør og fet ost på til lunsj. Broccoli/blomkålgrateng med pølsbiter til middag. I tillegg har jeg drukket kaffe, litt pepsimax og nå koser jeg med et glass rødvin. Feilen min er kanskje at jeg drikker for lite vann? Jeg startet den 19.april og har gått ned rundt 4 kg. Kunne tenkt meg en oppskrift på lavkarbobrød også. Nå spiser jeg Ingers grovbrød.

Linholt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 00:42   #8
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Inger rugbrød er jo ikke spesielt lavkarbo vil jeg si.. Les dette:http://lenabeatrice.net/generelt/ingers-rugbrod/

Ta en kikk på oppskriftsforumet her etter bedre alternativer.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? Wiggo Spørsmål og svar 8 04-02-10 08:03
Hva gjør jeg feil? Isis29 Spørsmål og svar 15 26-02-08 18:23
Hva gjør jeg feil? Mellorina Spørsmål og svar 1 10-01-08 18:42
Hva gjør jeg feil? Megvel Spørsmål og svar 5 06-01-08 23:20
Hva gjør jeg feil! Sliter Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 13-05-06 19:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.