Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva med bursdagsfeiring?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-10, 11:52   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Hva med bursdagsfeiring?

Jeg har bursdag neste uke og kjæresten min har lyst til at vi skal gå ut og spise og kose oss. Uten barn. Bare oss to Jeg har veeeeldig lyst på en voksenkveld, bare jeg og han og syntes det var et superdupert forslag!

Men så til spørsmålet: Hva gjør dere i slike anledninger? Holder dere lavkarbo fullt ut, alltid? Jeg merker at jeg driver og tenker at et glass vin å kose seg med og som "grattis med dagen" til meg selv egentlig hadde vært ganske godt - men idet jeg har tenkt tanken vet jeg ikke om jeg skal gjøre eller la være. Samme med evt. dessert/kake o.l. Jeg har ingen problemer med å la slikt være i det store og hele, og godt mulig jeg tenker når vi sitter til bords at jeg ikke trenger å bestille noe. (Middag går bra - der eeeelsker jeg lavkarbomaten - fisk/kjøtt med grønnsaker/salat og litt fet olje/dressing/smørsaus/rømme går ypperlig!). Men så er det en liten nisse som sitter bak øret mitt og sier "det er jo bursdagen din da..?"

Hva gjør dere? Hva syns dere vi lavkarbere skal gjøre? Når det er bursdagsfeiring ellers lager jeg meg eventuelt Isets 3 min. sjokoladekake eller andre erstatninger hvis jeg har behov for noe, men ute på restaurant føler jeg ikke det blir vel ansett å nyte medbrakt

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 12:59   #2
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hva med bursdagsfeiring?

jeg hadde nok spist vanlig mat akkurat den ene dagen... det gjør jo ikke såå mye kan jeg tenke meg... har jo sett flere her inne som skeier ut hver lørdag f.eks...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 13:07   #3
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien

Sv: Hva med bursdagsfeiring?

Kropp og sjel- to sider av samme sak! Hvis kun kroppen får "riktig" drivstoff er det ikke sikkert det hjelper i det lange løp!? Ta heller en helkveld med partneren og ivareta den spirituelle siden også! Good luck!

__________________
"Du må stå inne for det du får ut av livet;
for det er ingen som går ut av livet i live!"
(Fra sangen "enden av november" av Kaizers Orchestra)
Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 13:15   #4
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med bursdagsfeiring?

Jeg har enkelte dager hvor jeg har planlagte utskeielser, som f.eks bursdagen min, da spiser jeg sånt jeg vanligvis ikke putter i meg som kake, is osv.
Jeg tar også litt vin i godt lag en sjelden gang, eneste aberet med det er at jeg som regel blir brisen etter et glass

Du har, ut fra tickeren din, vært kjempeflink hittil. Hadde jeg vært deg hadde jeg skeiet ut på bursdagen med god samvittighet, nytt litt vin, den desserten jeg ville ha osv. Kos deg!

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 17:21   #5
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med bursdagsfeiring?

Jeg tenker at hvis du tåler utskeielsen fysisk, så er det bare å kose deg. Selv lever jeg i ketose og har gjort dette i 8 måneder. Hvis jeg hadde kost meg med kake nå, tør jeg ikke drømme om hvilken ubehagelig opplevelse det ville vært. Så for meg er det ikke verdt det, er jo ikke koselig å bli syk. Men hadde jeg tålt det fysisk, så hadde jeg kanskje spist den kaken på bursdagen min.

Lykke til med feiringen

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 17:42   #6
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hva med bursdagsfeiring?

kos deg med samboeren din og maten å vinen,ikke ødelegg kvelden med å tenke slanking,men du trenger jo ikke hive innpå masse kaker og sånt
å du blir forterer full på lavkarbo,, ha det i minne

å hold deg unna vekta dagen derpå ,, bare fortsett vidre med kuren din

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bursdagsfeiring og ketolyse *skrytetråd* lynmamma Ketolysekuren 2 12-04-10 06:54
Noe genialt jeg kan lage til bursdagsfeiring imorgen? Isemor Ketolysekuren 10 19-02-08 22:37
Bursdagsfeiring i barnehagen Helene Barns kosthold 8 21-10-05 10:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no