Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
![]() ![]() |
Melkeprodukt og vektnedgangDet er mange her som skriver om melkeprodukt at det stopper nedgangen. Jeg har ikke noe fast indikasjon på at det skjer hos meg, men det er en tanke - siden jeg har stoppet opp litt. jeg er jo "avhengig" av rømme og fløte for å få til dette. Men kanskje jeg skal prøve uten? Hva i alle dager spiser dere da |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedgangHei Paris, av ulike grunner kan forskjellige ting være såkalte partystoppere, altså hindre/bremse vektnedgang. I meieriprodukter finnes et stoff som heter kasein, som kan hindre vektnedgang, hvis jeg har skjønt dette rett. For noen øker blodsukkeret ganske mye av meieriprodukter, noe som påvirker insulin, som igjen påvirker vekt.
Kan være en litt “tricky” saus å lage, for hvis smøret er for varm så skjærer sausen seg lett da man pisker i eggeplommene. Men, det har jo bare med utseendet å gjøre, smaken er den samme uansett. Sausen tyknet esktra mye da jeg hadde i tomatpurèen. Hvis man vil ha en saus som passer bedre til fisk, så kan man blande i presset sitron i stedet for tomatpurè, man får da en hollandaisesaus. Eller man kan prøve med annet; urter, diverse krydder….eksperimenter! Veldig god saus!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedgangTusen takk for svar!! Jeg kan nesten ikke skjønne hvordan jeg skal klare meg uten melkeprodukt OG tomater...siden det er en hoved-del av alle mine måltider. Det er nesten utenkelig |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedgang
Jeg vet, ikke enkelt. Har selv tenkt på ironien i at jeg synes det er superenkelt og motiverende å leve i ketose. Det har blitt mitt normale liv, forsaker ingenting, selv om resten av omverdenen synes å tro det. Men når jeg skulle kutte meieriprodukter syntes jeg det var skikkelig tungt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Takk for oppmuntring |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Hvor: Hellas
![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedgangHei Paris |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedgangJeg ville også syntes det ville vært kjipt uten ost, men klarer meg uten rømme,cc, cf, yoghurt, majones og brøderstatninger. Som erstatning for ost kan du prøve å bruke kokosmelk sammen med kjøtt i stekepannen. Det gir på en måte ostesmak. Jeg har spist ost når jeg vil ha en atkinsbar, så jeg holder meg til osten for ikke å spise det istedet. Passer dog på å spise ost uten karbohydrater. Jeg kan nesten tro at ost som pålegg på brøderstatning er en partystopper fordi det blir en del karbohydrater på den måten. Men bare ost eller sammen med salat og kjøtt tror jeg vil funke fint. Du kan jo reduserer først og fremst.Kjøpe en jarlsbergostpakke og ta en skive eller to om dagen sammen med kjøtt f.eks. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedgangHva med å lage f.eks pannekaker uten ost, rømme, fløte osv? Jeg lager Tiki sine kokosmelkpannekaker, de er knallgode! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vann |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedgang |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
![]() ![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedganghttp://matportalen.no/matvaretabellen/
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedgangTips: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
![]() |
![]() |
#13 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Melkeprodukt og vektnedgangJa den yoghurt naturellen deres var finfint lite karbo i. Godt tips! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vektnedgang per uke? | mariam2111 | Spørsmål og svar | 13 | 03-04-10 21:46 |
Vektnedgang | Kokkå | Spørsmål og svar | 2 | 23-02-09 15:48 |