Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og blodsukker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-10, 22:43   #1
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Ketolyse og blodsukker

Ja, jeg har (hadde!? ) økt risiko for å utvikle diabetes type 2 siden jeg har pcos og dermed insulinresistent.. Så i dag bestemte jeg meg for å sjekke blodsukkeret.. En halvtime etter jeg hadde spist var det 3,4.. Tidligere lå det alltid over 5..
Men nå spiser vi jo mat som ikke skal ha så stor innvirkning på blodsukkeret heller da..

Har dere sjekka blodsukkeret deres før og etter?

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 22:48   #2
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Ketolyse og blodsukker

Jeg har hypoglykemi,blodsukkeret mitt hadde en en tendens til å stupe etter måltidene. Værste måling var på 1.7 Da var jeg skikkelig dårlig.
Etter jeg startet med ketolyse,så har jeg ikke hatt "anfall" med lavt blodsukker.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 10:45   #3
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og blodsukker

Samme som Beatrixie. Jeg også med livsfarlig rekordlavt blodsukker tidligere. Nå på lavkarbo "svinger" blodsukkeret mitt mellom 4,9 og 5,1 uansett når på døgnet jeg måler, uavhengig av måltidstidspunkter Behøver jeg å si det?! Altså: jeg ELSKER lavkarbo!

Venninna mi med diabetes, som jeg lånte blodsukkermåler av, ønsker merkelig nok ikke engang å PRØVE lavkarbo...? Hun synes dessverre det føles tryggere å proppe i seg medisiner, og spise frukt og brød hele dagen...fordi legen har sagt at det er sunt.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 11:45   #4
Pusemor
Medlem
 
Pusemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 184
Pusemor er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og blodsukker

Jeg har diabetes 2.. 3.4 i blodsukker rett etter du har spist er litt for lavt..Jeg har brukt medisiner i flere år nå men bruker det ikke når jeg går på lavkarbo..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w8x44Bk/]
Pusemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 11:49   #5
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Pusemor, her.

Jeg har brukt medisiner i flere år nå men bruker det ikke når jeg går på lavkarbo..

Sant?! Hurra for deg! Mat som er bra for kroppen er tusen ganger bedre enn medisiner.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 12:31   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og blodsukker

3,4 er vel på grensen til hypoglykemi ...?!

Jeg får superstabilt blodsukker på lavkarbo, men så fort jeg får i meg det sukkerskvipet på mine årlige glukosebelastninger (som jeg nekter å ta mer av, på grunn av det enorme ubehaget), så fyker langtidsblodsukkeret opp til nesten åtte ...
Dessverre så får jeg ikke ned insulinet, selv med strikt lavkarbo. Men det er nok heller kroppen min det er noe ''feil'' med, altså insulinfølsomheten, som en ond sirkel, og jeg har kun holdt det i sjakk med kostholdet, så jeg må gå på diamedsiner (metformin) for å få det under kontroll. Men uten lavkarbo hadde jeg nok fått diabetes før jeg rakk å fylle tredve, så maten er virkeig alfa omega!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 12:35   #7
Pusemor
Medlem
 
Pusemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 184
Pusemor er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og blodsukker

Jeg bruker ikke tabletter når jeg går på lavkarbo men blodsukkeret holder seg under 7.0.. Da er jeg fornøyd.. Jeg kan ikke ha sukker sug for da ødelegger jeg alt.. Er jeg snopesyk tar jeg å spiser bacon svor.. Da går ikke blodsukkeret så mye opp... Og pepsi max..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w8x44Bk/]
Pusemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 08:40   #8
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Ketolyse og blodsukker

Legen min har tidligere anbefalt meg å spise ofte og bruke kornprodukter,selv om jeg blir dritdårlig i magen av mel og kornprodukter(irritabel tarm)
Han sa jeg skulle spise mer hvis jeg fikk lavt blodsukker,selv om jeg hele tiden la på meg over magen.
Sist jeg var hos legen,sa jeg at jeg spiste lavkarbo,og hadde kuttet nesten ut alt karbohydrater og spiste mye kjøtt,fisk,salat grønnsaker etc,og at blodsukkeret mitt var stabilt og jeg ikke hadde hatt "anfall" på lenge.
Da svarte han at jeg ikke måtte spise for lite karbohydrater fordi da kunne blodsukkeret bli for lavt!
Stønn!!! Hva gjør man når fastlegen ikke skjønner mekanismen mellom karbo-insulin-blodsukker???

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 10:05   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og blodsukker

Bytter fastlege

Mvh
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 10:17   #10
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Bytter fastlege

Mvh
Torkil



Skulle gjerne visst om fastleger som forstod lavkarbofilosofien.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 16:06   #11
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Ketolyse og blodsukker

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Bytter fastlege

Mvh
Torkil


De fastlegene som har ledig på pasientlistene,er dessverre enda værre en den legen jeg har nå....
Men det skal startes opp et nytt legesenter iløpet av høst/vinteren,så jeg kan jo håpe det er noen nye leger med nyere kunnskaper der

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 18:07   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og blodsukker

Eventuelt så driter man i rådene fra fastlege, stoler på rådene fra vår egen "fastlege" Torkil, går så ned ørten kilo, får stabilt blodsukker og sunn kropp, og går tilbake til fastlegen og sier: "-Hva var det jeg sa?!"

Min egen fastlege er nå omvendt og nyfrelst lavkarboprofet, etter mine minus 40 kilo mens hun var borte på permisjon og videreutdanning i 1,5 år. Hun sto en meter fra meg og ropte meg inn til time flere ganger uten å kjenne meg igjen. Hun har vært fastlegen min i 11 år, og kjenner meg GODT altså

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodsukker ingrids Spørsmål og svar 11 13-04-10 21:56
Blodsukker på 2.6 nellie Spørsmål og svar 9 08-06-08 17:48
Ketolyse og blodsukker lille74 Ketolysekuren 6 02-03-08 16:47
Blodsukker Grovsnus Ketolysekuren 14 25-02-08 12:00
Ang blodsukker ... cilemora Spørsmål og svar 6 21-11-07 04:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no