Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Supersize vs. superskinny

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-06-10, 16:15   #1
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Supersize vs. superskinny

Er det muuulig. Jeg ser på tv3 - supersize vs. superskinny. Her får hun tynne dama beskjed om at hun ikke spiser på langt nær nok mat med stivelse i og at hun har ett farlig og potensielt skadelig kosthold fordi hun spiser fisk og grønnsaker. I tillegg fikk hun ros for å ha spist en frokost med loff...

Er det så at man MÅ ha stivelse om man veier litt for LITE?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 16:24   #2
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Supersize vs. superskinny

Jeg siteter;

"Om man lar være å spise karboydrater går man glipp av vitaminer og mineraler og man bryter ned brusket i kroppen slik at man senere kanskje må skifte ut knær etc"

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 16:43   #3
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 48
manne er ny på veien

Husk at du ser på Britisk tv da... I England spiser de jo potetgull til matpakken på skolen....

Gammel 22-06-10, 17:01   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Det programmet er så fjernt at jeg brekker meg. Har sett et par halve episoder og blir helt .

Gammel 22-06-10, 17:05   #5
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Hvitt brød og pommes frites er jo som en hellig ku for britene og de spiser det til alt. Mellommåltid består gjerne av potetgull og dersom de har grønnsaker er de kokt til døde + litt til.

Sykt programkonsept, men det er jo ikke noe nytt på TV3

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 17:16   #6
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Jammen også sitte å påstå da at man må på lengre sikt skifte ut leddene sine om man ikke spiser karber

At de ville at hun skulle spise karber kan jo ha noe med at hun ikke hadde ekstra kroppsfett å ta av,men da kunne de vel gi en indikasjon på bedre karber enn hvetemelspasta...

Gammel 22-06-10, 17:21   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Det er bare tull at undervektige må ha karber. I boka Bedre uten brød er det en svært undervektig person som la på seg 20 kg med ketogen kost, under veiledning av han legen som har skrevet boka. Artikkel med bilde og alt. Og han er ikke den eneste. Ketosekost virker balanserende, ikke bare slankende.

Gammel 22-06-10, 17:21   #8
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Når jeg skulle gå opp i vekt fikk jeg beskjed om å spise sukker av ernæringsfysiologen.....

Gammel 22-06-10, 17:56   #9
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Når jeg skulle gå opp i vekt fikk jeg beskjed om å spise sukker av ernæringsfysiologen.....

Regner med at det fungerte?

Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:03   #10
Frøken Scott
Medlem

Frøken Scott sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

"Et godt kosthold bør bestå av 50 % karbohydrater, som ris, pasta og poteter"

Jaha...misforstått igjen, jeg da. Sukk.

Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 18:08   #11
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mytteristen, her.

"Et godt kosthold bør bestå av 50 % karbohydrater, som ris, pasta og poteter"

Jaha...misforstått igjen, jeg da. Sukk.

Aha, vi har visst misforstått hele gjengen. Og menneskeheten har i så og si alle år levd på feil kost.

Gammel 22-06-10, 20:53   #12
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Det er vel egentlig ikke rart at det er mange forrvirra sjeler der ute, så store ytterligheter og uenigheter det finnes om helse og matinntak

Gammel 22-06-10, 21:42   #13
barfor
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 43
barfor er på en erverdig vei

Ja, og er jo tross alt ikke slik at man spise lavkarbo for å leve og ha bra helse.

barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:11   #14
loone
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 35
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Syntes synn på henne jeg! Hun fikk jo beskjed om at hun var i faresonen for å dø av "Sudden unexpected death syndrome" hvis hun ikke spiste mer karbohydrater!
Hele kosten hennes virket jo generelt veldig bra, hadde hun bare økt mengden litt.
Dumme, dumme Britter!

Start dato: 12.05.16

loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 22:55   #15
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Regner med at det fungerte?

Jeg prøvde aldri det. Da hadde jeg blitt skikkelig syk.. På det tidspunktet veide jeg 52 kg. Nå veier jeg 45

Gammel 22-06-10, 23:19   #16
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Alder: 53
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Niesen min fikk beskjed om å spise nøtter og kylling og andre proterinrik mat når hun skulle prøve å gå opp i vekt. Hun gikk desverre bare videre ned og er ganske så mager nå enda hun spiser hele tiden.

Nå er det vel slik at kroppene våre er ganske ulike og da regner jeg med at den tåler ulik mat og gjør seg nytte av maten på ulik måte. Nå tenker ikke jeg at noen har nytte av potetgull og godteri, men når det gjelder karbohydrater så tror jeg vi har ulike behov.

Jeg ser det bare her inne som er lavkarboforum hvor ulikt vi reagerer på maten. Jeg kan f.eks ikke være i ketose fordi jeg blir så dårlig. Andre får mere energi av å være på det.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 23:26   #17
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Alle blir dårlige av å være i ketose, men det er oftest bare i begynnelsen, de første dagene eller ukene, av og til månedene.

Gammel 22-06-10, 23:44   #18
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Iset, jeg vet at alle blir dårlige, hodepine, slapphet, kvalme osv.i begynnelsen men for meg så gikk det aldrig over. Jeg prøvde det sånn ca et halvt år . Fikk korte øyeblikk med økt energi, men det gikk fort over. Så for meg og kroppen min så passer det ikke å være i ketose . For andre så er den super.

Gammel 22-06-10, 23:47   #19
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Da så. Det kan være litt forskjell ja. Jeg kan godt være i ketose, men trives like bra om ikke bedre på litt flere karber. Min mann derimot har det aller, aller best i ren ketose.

Gammel 23-06-10, 00:16   #20
drizella
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
drizella er på en erverdig vei

Jeg tålte ikke å være i ketose før. Ikke det vanlige ubehaget, men fikk voldsomme magekramper. (noe ala det jeg får hvis jeg spiser maltitol nå) Jeg fikk også vondt i brystet. Smertestillende hadde ikke effekt. Spiste jeg karbohydrater ble alle smertene borte i løpet av få minutter. Jeg hadde da fjernet galleblæren pga betennelse, men operasjonen var mislykket, da de ikke fikk med alt. Jeg tok reoperasjon for 1 år siden, og etter det kan jeg være i ketose uten problemer. Nå trives faktisk kroppen best i ketose. Jeg har spurt både Torkil, Fedon og Hexeberg ang dette, men ingen har noe svar på hvorfor dette skjedde. Jeg tåler forresten maltitol i sjokolade, men når det er som karameller eller smågodt, får jeg kramper etter 2-3 ting, og de varer i mange timer. Så folk reagerer forskjellig, alt er ikke nybegynnerubehag...

drizella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 12:36   #21
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Opprinnelig lagt inn av barfor, her.

Ja, og er jo tross alt ikke slik at man spise lavkarbo for å leve og ha bra helse.

Nei det må man ikke, men å få beskjed om å spise mer stivelse syns jeg var litt drøyt

Gammel 23-06-10, 12:54   #22
ada-emilie
Sperret

ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Jeg så ikke programmet men om jenta var tynn av grønnsaker og fisk hadde innførsel av sunne karbohydrater fra f.eks. avokado og nøtter etc vært mye bedre,ja. Bodde hos en engelsk familie da jeg var 14 noen uker og de skulle gi meg all mat. Jeg spiste nesten ikke de ukene fordi det var bare tynne loffskiver med enten appelsinmarmelade og orange ost å velge til frokost om jeg ikke ville ha sukkerholdig frokostblanding. Til lunsj sendte de med slike ekle skiver lik de til frokosten og en mini-pose potetgull og av og til en liten sjokolade også.Middagene var så utrolig fete at jeg spiste de ikke.

Er det ikke ernæringsfysiologer som skal komme med anbefalinger i et slikt program da? De bør vite bedre enn å rope hurra for loff.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 09:16   #23
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Hun var ikke tynn av loff. Hun unngikk karbohydrater og spiste bl. a. nøtter og bær.

Gammel 30-06-10, 22:23   #24
ada-emilie
Sperret

ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Ok. Ikke dum dame.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Supersize vs superskinny heltny Generell diskusjon 1 20-11-09 18:56
SuperSize ME! HP Generell ernæringsdebatt 3 07-06-05 10:56

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.