Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er dette en grei frokost?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-07-10, 10:20   #1
frkDoug
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
frkDoug er på en erverdig vei

Er dette en grei frokost?

Jeg sliter litt med frokosten, er ikke så glad i egg... så jeg prøvde meg fram på en smoothie som jeg syns var veldig frisk og god, og ikke alt for mektig...:

50 g tyrkisk yogurt
1 ss kesam vanilje
4 frosne bringebær
1 ss olje
litt vann
Dette ble ca 4 gram carber..

i tillegg laga jeg meg 2 ostechips med litt majones og salami på... og et par skiver paprika

Er dette for mye fett/meieri produkter til en frokost? burde jeg ha proteinpulver i smoothien min? Er litt karber i det proteinpulveret jeg bruker, og vil ikke bruke opp det meste av karb-kvota mi på frokost! Spiser jo masse grønt til lunsj, middag, å ser helst å bruke karb.kvota mi på det

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 10:22   #2
frkDoug
Juniormedlem

Sv: Er dette en grei frokost?

Opprinnelig lagt inn av frkDoug, her.

Jeg sliter litt med frokosten, er ikke så glad i egg... så jeg prøvde meg fram på en smoothie som jeg syns var veldig frisk og god, og ikke alt for mektig...:

50 g tyrkisk yogurt
1 ss kesam vanilje
4 frosne bringebær
1 ss olje
litt vann
Dette ble ca 4 gram carber

i tillegg laga jeg meg 2 ostechips med litt majones og salami på... og et par skiver paprika

Er dette for mye fett/meieri produkter til en frokost? burde jeg ha proteinpulver i smoothien min? Er litt karber i det proteinpulveret jeg bruker, og vil ikke bruke opp det meste av karb-kvota mi på frokost! Spiser jo masse grønt til lunsj, middag, å ser helst å bruke karb.kvota mi på det

Glemte å si at jeg hadde en ts med knuste linfrø i smoothien, leste her at det skulle hjelpe på treg mage...

Gammel 08-07-10, 12:28   #3
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Istedet for kesam vanilje ville jeg heller brukt litt mer tyrkisk yoghurt og lagt til vanilje essens, ekstrakt eller knust vaniljestang

Gammel 08-07-10, 18:34   #4
frkDoug
Juniormedlem

ok, takk for svar!

Men ellers, så det greit ut?

Gammel 08-07-10, 18:38   #5
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Jeg hadde vel kamuflert noen egg i drikken for å få litt mer næring - det er mye karber når man legger til bær, men jeg levde lenge på smoothie til frokost jeg også, og det gikk helt fint

Gammel 08-07-10, 20:17   #6
frkDoug
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg hadde vel kamuflert noen egg i drikken for å få litt mer næring - det er mye karber når man legger til bær, men jeg levde lenge på smoothie til frokost jeg også, og det gikk helt fint

Takk for tipset! Jeg tenkte jeg skulle prøve det i morgen, handla inn egg i dag har vel innsett at jeg må bruke en del mer egg.. Men må vel prøve å variere litt, så man ikke blir lei av alt! jeg har iallefall en tendens til å bli VELDIG lei av egg....

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dette grei mat i løpet av en dag? Skrulla86 Ketolysekuren 20 05-01-10 09:06
Var dette et lurt valg til frokost? Tonjefjompen Spørsmål og svar 17 20-06-09 01:09
Grei meny? imy Mer enn 30 kg overvekt 3 13-05-09 11:45
Er dette en grei sammensetting på et måltid? Tittentei Ketolysekuren 2 27-08-07 08:22
Dette var frokost ja.. Humle Ketolysekuren 1 25-06-07 12:26

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.