Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Amming og ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-10, 20:42   #1
susiequ
Juniormedlem
 
susiequ sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 10
susiequ er på en erverdig vei

Amming og ketose

Heisann, er det noen som vet noe om det er ok med ketose og amming? Jeg fant en tråd der noen hadde fått klarsignal, men den var fra 2005, og jeg regner med noen kanskje vet mer nå? Jeg har vært i ketose i 3 uker, og resultatene er supre - men samtidig har jeg lagt merke til at babyens avføring kommer sjeldnere - noe som jo kan være normalt... Vil veldig gjerne høre fra noen som vet? Spiser variert og tar kalsium, krom, sink, selen og magnesium i tillegg.

__________________
----------------------------------------------------

susiequ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 21:03   #2
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Amming og ketose

Nå heter det seg at man ikke skal slanke seg mens man ammer, uansett slankemetode. Fettcellene som forbrennes omgjøres til ett giftstoff som går over i morsmelken og kan være skadelig for barnet.

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby...icle472271.ece

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 21:36   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Amming og ketose

Hei,
Klipper og limer fra en annen tråd.
Mener også å huske at de som fullammer bør ligge på ca 100 kh pr dag.

Sitat:

Hei
Ved fullamming må man være føre var og ikke være i ketose, men gjerne generell lavkarbo.
Når barnet i tillegg til morsmelk får annen mat ser jeg ingen problemer i å være i ketose.

Miljøgifter i fettet ??? er det noen som har dokumentasjon på at dette på noen som helst måte påvirker barnet / blir verre ved ketose? Nei jeg tenkte det.

Ketolysetablettene inneholder KUN godkjente vitaminer og mineraler i godkjente mengder og kan benyttes selv om man ammer.

Vennlig Hilsen
Torkil
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19335

Sitat:

Hei
Faren for ketose og amming er vesentlig overdrevet.
Selv ved "normalt" kosthold vil morsmelken faktisk inneholde miljøgifter i mikroskopiske mengder. De store fordeler med amming, som er meget godt dokumentert, oppveier de bitte små og udokumenterte, tenkelige ulemper ved at man kan påvise miljøgifter i morsmelk (på normal kost).
Dette blir altså en ganske teoretisk diskusjon og antakelsen om at det frigjøres miljøgifter av betydning ved ketose er meg bekjent ganske så udokumenterte, men fortalt så mange ganger at det har blitt en sanhet.
En får gjøre seg opp en mening selv.
Vennlig Hilsen
Torkil
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29337

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 22:41   #4
susiequ
Juniormedlem
 
susiequ sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 10
susiequ er på en erverdig vei

Sv: Amming og ketose

ok, supert - tusen takk!

__________________
----------------------------------------------------

susiequ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:22   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Amming og ketose

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Nå heter det seg at man ikke skal slanke seg mens man ammer, uansett slankemetode. Fettcellene som forbrennes omgjøres til ett giftstoff som går over i morsmelken og kan være skadelig for barnet.

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby...icle472271.ece

Men samtidig er det ingen som reagerer på om en ammende mor går ned 10-15 kg i ammeoerioden UTEN å gjøre noe som helst annet enn å amme Hvorfor skulle dette være ufarlig mens ketose der kroppen faktisk får det den trenger av næring er farlig?

Jeg tror at et sakte vekttap ikke er farlig..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:32   #6
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Amming og ketose

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men samtidig er det ingen som reagerer på om en ammende mor går ned 10-15 kg i ammeoerioden UTEN å gjøre noe som helst annet enn å amme Hvorfor skulle dette være ufarlig mens ketose der kroppen faktisk får det den trenger av næring er farlig?

Jeg tror at et sakte vekttap ikke er farlig..

Ett sakte vekttap er nok ikke farlig nei, men det ville vell innebære ett sunt og variert kosthold og mosjon? Ikke så ekstremt som ketose? Å spise lavkarbo og amme ser jeg ingen grunn til å ikke kunne gjøre. Det ser jeg på som sunt da
At ammende går ned av å amme er jo en helt annen sak da, det er kroppens naturlige gang! Ikke slanking.... Det er meningen det skal være slik.

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 11:24   #7
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Amming og ketose

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Ett sakte vekttap er nok ikke farlig nei, men det ville vell innebære ett sunt og variert kosthold og mosjon? Ikke så ekstremt som ketose? Å spise lavkarbo og amme ser jeg ingen grunn til å ikke kunne gjøre. Det ser jeg på som sunt da
At ammende går ned av å amme er jo en helt annen sak da, det er kroppens naturlige gang! Ikke slanking.... Det er meningen det skal være slik.

Det blir jo strengt tatt det samme med tanke på disse "miljøgiftene" folk snakker om. Vi får i oss mye rart som er fettløselig og spares opp over mange år, og når vi så frigjør energi (i form av ketoner og triglycerider) fra fettcellene dumpes også disse miljøgiftene ut.

Om grunnen er ketose eller vektnedgang som følge av amming er irrelevant, fettcellene inneholder fortsatt det samme og dumper like herlig ut alt sammen. Dermed kan en vel anta at vekttap pga. lavkarbo under amming ikke er noe mer skadelig enn vekttapet fra selve ammingen.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 11:52   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Amming og ketose

Opprinnelig lagt inn av Edlih, her.

Ett sakte vekttap er nok ikke farlig nei, men det ville vell innebære ett sunt og variert kosthold og mosjon? Ikke så ekstremt som ketose? Å spise lavkarbo og amme ser jeg ingen grunn til å ikke kunne gjøre. Det ser jeg på som sunt da
At ammende går ned av å amme er jo en helt annen sak da, det er kroppens naturlige gang! Ikke slanking.... Det er meningen det skal være slik.

Hva er forskjell på at man går ned ved å justere kostholdet eller å ubevisst justere kostholdet å gå ned? Jeg ser ikke den.

Og ja, jeg har spist grønnsaker til ALLE måltider de siste 10årene, såkalt sunt ellers også, men pga min insulinresistens så går jeg bare opp i vekt. Når noen sier at det bare er å spise sunt og mosjonere, da blir jeg en smule harm, fordi det er jaggu ikke så enkelt. Hvis det var så enkelt hadde jo flesteparten av oss vært normaltvektige jo.

Jeg klarte å holde kostholdet i sjakk i forrige svangerskap, gikk nok inn og ut av ketose ettersom hva jeg åt, jeg åt ikke bevisst ketogent, men det ble slik noen dager.
Men så ble Dokka vår født og vi lå 2mndr på sykehus, jeg pumpet og ikke ammet( pga sondemating), maten var det helt umulig å spiser skikkelig lavkarbo, jeg tok meg 4 rugsprø om dagen og fylte opp med det jeg fant av ost, kjøtt og grønt og en sukkerfri yoghurt om dagen. Resultat: 16kg opp på 8uker. Og jeg gikk, mange timer om dagen rundt i gangene der.
Og jeg er ikke unik, det er flere som meg

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amming bella donna Fysisk og mental helse 1 10-06-09 18:22
Hvordan var det med ketose og amming? Dolly Ketolysekuren 13 01-10-08 18:18
Amming Evah Spørsmål og svar 6 11-08-08 10:47
amming susanna Generell diskusjon 2 16-01-06 16:55
Amming og ketose. ritamaa Lavkarbo generelt 2 31-01-05 14:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no