Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg går opp!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-07-10, 20:30   #1
Gressenka
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Gressenka er på en erverdig vei
Unhappy

Jeg går opp!

Jeg har gått opp 1 kg siden sist uke jeg Har sjekka med stix hver kveld og den har vært positiv hver gang. Jeg har holdt meg GODT under 15 karber hver dag og drikker nå kun vann....

Hva gjør jeg galt...?

Gammel 27-07-10, 20:37   #2
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går opp!

Ikke godt å vite hva det er, men drikker du nok vann? For hvis ikke, så kan stixene lure deg og være mørkere enn hva de egentlig er. Går du tur hver dag?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 20:44   #3
Gressenka
Medlem

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Ikke godt å vite hva det er, men drikker du nok vann? For hvis ikke, så kan stixene lure deg og være mørkere enn hva de egentlig er. Går du tur hver dag?

Slurvet litt med vannet i begynnelsen på uka, men jeg prøver å holde meg på 2l daglig. Går ikke tur hver dag, men jeg gjør annet fusisk arbeid da. Hagearbeid, plenklipping. Styrer med 2 unger alene hele dagen

Gammel 27-07-10, 20:47   #4
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Eller så er det bare en av de naturlige svingningene i vannmengden du har i kroppen Gi det ei uke til..

Gammel 27-07-10, 20:49   #5
camryn
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
camryn er ny på veien

Det kan vere mange grunner, syklus kanskje?
Har du drive på lenge? Kanskje kroppen trenger meir tid til å forstå kva som foregår?

Eg gikk ned 4-5kg kjapt, og så opp igjen alt sammen og litt til før kroppen min skjønte heilt kva greia var og begynte å gå sakte nedover igjen. Det er heilt naturlig at det stopper opp litt, står stille, eller går litt opp og ned.
Lykke til videre!

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 20:54   #6
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Noen går opp i vekt ved eggløsning og/eller mens, har hørt om opp 3-4 kg. Mye salt mat dagen/kvelden før veiing kan gi økt vekt da salt binder vann i kroppen.
For lite inntak av vann kan også gjøre at kroppen tviholder på vannet.
Dersom det er lenge siden fast avføring kan være en årsak itl høyere vekt enn forrige uke.

Noen må faktisk øke på kh inntaket for å gå ned i vekt - så litt lite grønnsaker kan være en medvirkende årsak. Å ligge under 15 er ikke noe mål på ketolyse.

Husk at den aller største vektstopperen er STRESS…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:01   #7
Gressenka
Medlem

Her var det mange gode tips og råd
Jeg har ikke mens men jeg fikk satt inn en hormonspiral for en måned siden. (blør ennå)
Har ikke gått mer enn 2 uker i dag, og jeg har INGEN planer om å slutte altså bare så det er sagt men det er så demotiverende når de ikke går som man vil Jeg spiser grønsaker til hvert måltid i en eller annen form så jeg håper det er nok.
Men er det ikke sånn at nybegynnere skal holde seg til 15 karb pr. dag da? Stod så i boken?

Gammel 27-07-10, 21:19   #8
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Men er det ikke sånn at nybegynnere skal holde seg til 15 karb pr. dag da? Stod så i boken?

Du skrev at du holdt deg GODT under 15 karb'er... Det er forskjell på det og å faktisk spise 15 karb'er...

Gammel 27-07-10, 21:22   #9
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Ja, i begynnelsen skal man holde seg til 15 kh pr dag - ikke under, gjør ikke noe om man er ett par kh over.
Så vil bare minne om at overgangen fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker for å komme i optimal fettforbrenningsmodus. Ikke alle raser ned i vekt i begynnelsen selv om det kan virke sånn når man leser alle suksess historiene her inne på forumet.

Sitat:

Ketolyseboka s. 83
Når du har vært i ketose i noen uker, kan du tillate deg å øke den daglige mengden karbohydrater med 5 gram pr uke til 25-4 gram, under forutsetning av at du opprettholder ketoseforbrenningen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 01:51   #10
mamman til luca
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
mamman til luca er på en erverdig vei

Jeg gikk opp i 4 uker før nedgangen begynte...

Feit og FABULOUS!!!
mamman til luca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:28   #11
trude.lutt
Medlem

Medlem siden: Feb 2008
trude.lutt er på en erverdig vei

Jeg har også gått opp, 2 kg på 2 dager Håper og tror det har noe med at jeg snart skal ha mensen......

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:42   #12
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Godt det er fler enn meg som sliter med dette..

Jeg og gubben har spist det samme hele uka, med unntak av at han har kjøpt seg medisterkaker til lunsj på jobb. Han har nok gått ned en 4-5 cm rundt magen.
Jeg har derimot gått OPP 2 cm rundt magen og 4 rundt hoftene..

*se lengtende på den gamle olabuksa*

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 14:41   #13
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Med den luftfuktigheta som har vært i Oslo de siste par ukene, godt hjulpet av tytterbæruke på vent så presterte jeg å legge på meg tre kg på mindre enn en uke!! De er av igjen nå, pluss litt til, jeg ser bare på det som en naturlig variabel.
Det er også godt mulig at kroppen trenger å tilpasse seg hormonprevansjon, også. Med mindre du har gått på annen hormonprevansjon tidligere, kanskje.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.