Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Crispy chicken og pita

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-08-10, 21:44   #1
torgn
Medlem

torgn sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 52
torgn er på en erverdig vei

Crispy chicken og pita

Hvis jeg hiver i meg 3 pita på en lørdan, men resten av uka holder meg mellom 0 og 15 kh, vil det skade å unne seg noen ekstra karber på lørdag?

BTW, noen som kjenner til om man får kjøpt lavkarbo pita i Norge.

torgn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt. Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:05   #2
wollafruen
Medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Crispy Chicken og Pita

Hei

Du skriver at du prøver deg på ketolyse. Har du boka? Den er et must. Om du ikke har den og ikke ønsker å kjøpe kan du låne den på biblioteket.

Det er ikke rom for utskeielser på ketolysekuren. 3 pitabrød + "coatingen" i Crispy chicken gir altfor høyt karbinnhold. Det er ikke anbefalt å kjøre kroppen inn og ut av ketose, og jeg er nesten sikker på at du vil falle ut av ketose med 3 pitabrød og crispy chicken. Det kan ta opptil 3 dager å komme inn igjen i ketose etter en glipp, og det kan ta flere dager enn det igjen før kroppen kan nyttiggjøre seg fullt fettforbrenningsmodus som foregår i ketose. Derfor - ikke inn og ut.. Gjør du det vil det også kunne bli vanskeligere å få kroppen inn i ketose igjen for hver gang.

Om du ikke ønsker å måtte være så strikt som du må være på ketolyse, så kanskje du bør velge en annen kostholdsfilosofi, kanskje a la Fedon?

Lykke til!

Gammel 03-08-10, 22:36   #3
torgn
Medlem

torgn sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 52
torgn er på en erverdig vei

Nei, har ikke boka, men planlegger å kjøpe den. Jeg har ikke problemer med å kjøre en strikt diett heller, men jeg må vite rammene uansett. Det er kanskje der boka kommer inn

torgn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt. Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 00:32   #4
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Å gå fra høykarbo til ketose er en krevende prosess for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker å komme i optimal fettforbrennings modus. Det er en av grunnene til at det ikke er speiselt lurt å skeie ut…
Kan ikke huske at noen har nevnt muligheten for lavkarbo pitabrød i Norge men du finner nok noen her, Netrition.com

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 10:56   #5
wollafruen
Medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av torgn, her.

Nei, har ikke boka, men planlegger å kjøpe den. Jeg har ikke problemer med å kjøre en strikt diett heller, men jeg må vite rammene uansett. Det er kanskje der boka kommer inn

Helt riktig Alt blir litt lettere å forstå når man har lest igjennom boka. Den er et fint "oppslagsverk" underveis i kuren også.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan lage crispy chicken krydderblanding? wollafruen Ketolysekuren 6 07-01-09 10:35
Crispy kylling Gerd Middag 14 18-11-08 07:06
Chicken Masala Pai quebec Middag 4 25-08-08 11:34
Pita og tortillalefser søt uten sukker Lavkarbo generelt 1 03-08-08 23:53
Nydelie lav karb, lav kal pita brød Metalann Kake/dessert og snacks 1 17-11-04 17:43

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.