Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kløfta
Alder: 52
![]() |
OverspisingNår jeg var yngre så ble jeg opplært at man skulle spise allt på askjetten sin. Om man var mett eller ikke var irrelevant. Man hørte sånn som "Tenk på de sultne barna i afrika som ikke får mat" får å få dårlig samvittighet eller man fikk ikke lov til å gå fra bordet før askjetten var tom. Samtidig så gjaldt det jo at poteter skulle det være til hvert middagsmåltid, brød var en selvfølge til frokost, lunch og kvelds. Sist redigert av torgn : 04-08-10 kl 09:28. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: leter etter noe nytt.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overspisinghjelper det ikke å lage "fornuftige" porsjoner heller? bare akkurat det du skal spise også evt fryse ned rester eller legge det klart i matboks forbeholdt morgendagen?
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: OverspisingNår jeg lager middag til kjæresten og meg så lager jeg en porsjon til hver slik at når vi har tømt fatet så er det ikke mer. Enkelt og greit. F.eks. 1 laksebit med en god dæsj blomkål-brokkoli-mos og salat og heller rømmesurrede linser over. Evt. 1 kyllingfilet med ett eller annet til. Om jeg lager kjøttdeigform så lager jeg som regel en så stor form at vi har i to dager, vi klarer som oftest å holde oss unna den til neste dag.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: Overspising
Tja, det er nettop det å lage fornuftige porsjoner da. Må nok øve meg litt i det |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() |
Sv: OverspisingJeg gikk for maaange år siden på et Grethe Roede kurs. Jeg fikk faktisk med meg en fornuftig ting som jeg har hatt med meg videre. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
![]() ![]() |
Sv: OverspisingJeg leste en gang en bok, utgitt av Allan Carr, han som skrev endelig ikke-røyker. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() |
Kjenner meg igjen i mye av det her. Skal prøve å ha han i familien din i bakhuet heretter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() |
Festlig, da kan han jo gjøre nytte for 2 personer, uten å vite det selv, hehe |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ah, overspising av lavkarbobrød | sara | Lavkarbo generelt | 3 | 27-07-09 13:42 |
Dårlig av overspising? | niomi | Spørsmål og svar | 3 | 04-08-08 23:55 |
Overspising, spesielt ett kvinneproblem ... | SjokoMons | Andre bøker | 8 | 26-03-08 11:32 |
Overspising pga ketolysebrød! | Clarissa | Ketolysekuren | 29 | 04-03-08 17:31 |