Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Here we go again

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-10, 12:33   #1
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Here we go again

http://dinmat.fvn.no/content/view/full/39901
Det er ikke så lett for mannen i gata å ta stilling til slike innlegg. Jeg kjenner jeg vakler litt selv innimellom. Dette er store undersøkelser over flere år. Har man gjort undersøkelser på LCHF kosthold over f.eks 20-30 år og sett om de positive virkningene vedvarer? Hadde vært interessant om noen ville bruke penger på det men det skjer nok ikke med det første.....

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:14   #2
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Here we go again

Jeg tror også at det å spise masse kjøtt og pommes mens man sitter i sofaen er veldig helseskadelig. Alle vet at umettet fett er medre enn mettet fett. Jeg tror ingen går rundt å tror at det å spise biff 4 ganger daglig er ett godt kosthold.
Jeg vet at Harvard har ett renome som få andre har, men fortsatt så er jeg litt skeptisk når de ikke legger ved hva slags aktivitetsnivå disse kvinnene har, ikke noe om andre påvirkninger i daglig kost. De leverte inn ett skjema hvert 4 år.
Jeg synes denne studeien viser det vi har visst lenge, mye mettet fett er ikke så bra som flerumettet fett. Men det å gå så langt som å si at kjøtt ikke er bra, er å dra den aaalt for langt. Jeg kan dra igang en studie her inne med en mengde kvinner og menn go lett bevise at poteter er med på å skape overvekt. Kan man dermed si at poteter bør utelukkes totalt av all kost? Nei, jeg synes ikke det.

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:28   #3
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Here we go again

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Jeg tror også at det å spise masse kjøtt og pommes mens man sitter i sofaen er veldig helseskadelig. Alle vet at umettet fett er medre enn mettet fett. Jeg tror ingen går rundt å tror at det å spise biff 4 ganger daglig er ett godt kosthold.
Jeg vet at Harvard har ett renome som få andre har, men fortsatt så er jeg litt skeptisk når de ikke legger ved hva slags aktivitetsnivå disse kvinnene har, ikke noe om andre påvirkninger i daglig kost. De leverte inn ett skjema hvert 4 år.
Jeg synes denne studeien viser det vi har visst lenge, mye mettet fett er ikke så bra som flerumettet fett. Men det å gå så langt som å si at kjøtt ikke er bra, er å dra den aaalt for langt. Jeg kan dra igang en studie her inne med en mengde kvinner og menn go lett bevise at poteter er med på å skape overvekt. Kan man dermed si at poteter bør utelukkes totalt av all kost? Nei, jeg synes ikke det.

Nå er vel dette med at mettet fett ikke er farlig og faktisk veldig sundt for oss bevist...

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:33   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Here we go again

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Alle vet at umettet fett er medre enn mettet fett.

Vel, ikke jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:50   #5
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Here we go again

Er det?
Isåfall har det gått meg hus forbi!
Har dere noen link til sudier, etc? Har en venninne som er på ketose, men er veldig redd for hva fettet kan gjøre med blodårene hennes, så da ville vi begge blitt ennå mer lykelig.

Og, beklager at jeg farer med feilinformasjon, jeg skal skamme meg over å henge fast i gemmel viten

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:03   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Here we go again

Opprinnelig lagt inn av Dååris, her.

Er det?
Isåfall har det gått meg hus forbi!
Har dere noen link til sudier, etc? Har en venninne som er på ketose, men er veldig redd for hva fettet kan gjøre med blodårene hennes, så da ville vi begge blitt ennå mer lykelig.

Og, beklager at jeg farer med feilinformasjon, jeg skal skamme meg over å henge fast i gemmel viten

I denne tråden og mange andre startet av Pål kan du lese om alt som slett IKKE er så farlig som mange går rundt og tror!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:15   #7
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Here we go again

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

I denne tråden og mange andre startet av Pål kan du lese om alt som slett IKKE er så farlig som mange går rundt og tror!

Hjertelig takk

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:21   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Here we go again

Mettet fett er faktisk etter sigende bedre enn umetta fett, leste jeg en plass

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:45   #9
Bomber
Nytt Medlem
 
Bomber sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 8
Bomber er på en erverdig vei

Sv: Here we go again

Jens Veiersted har et flott foredrag om fett og dets egenskaper liggende på Youtube. Tror mange får seg en overraskelse når de ser på dette.

http://www.youtube.com/watch?v=Iev9_6piwM4

Bomber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den som smaker best der og da Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 17:54   #10
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Here we go again

Opprinnelig lagt inn av enterpares, her.

Undersøkelsene er gjort på kvinner, så da blir det rødt kjøtt for alle penga fortsatt ;D

Haha, det er godt at man har litt humør også...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no