Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilket sukker bør jeg velge?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-08-10, 17:21   #1
Ursula89
Juniormedlem

Ursula89 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 36
Ursula89 er på en erverdig vei

Hvilket sukker bør jeg velge?

(håper dette er riktig sted å spørre på)

Vi har mange forskjellige typer sukker og søtningsmiddel i butikken, og jeg lurer på hva jeg skal velge?
Splena? Sukrin? Fedon fruktose? evt andre?

For meg som har dårlig råd håper jeg jo at det billigste er det beste.. da er det isåfall fedon hvor det koster rundt 70kr kiloen i forhold til sukrin som er på 120kr..

Så, hva er det beste å bruke?

Ursula89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 17:26   #2
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket sukker bør jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Ursula89, her.

(håper dette er riktig sted å spørre på)

Vi har mange forskjellige typer sukker og søtningsmiddel i butikken, og jeg lurer på hva jeg skal velge?
Splena? Sukrin? Fedon fruktose? evt andre?

For meg som har dårlig råd håper jeg jo at det billigste er det beste.. da er det isåfall fedon hvor det koster rundt 70kr kiloen i forhold til sukrin som er på 120kr..

Så, hva er det beste å bruke?

Fruktose påvirker jo blodsukkeret, men ikke fullt så mye som vanlig sukker, fruktose er jo en av de to bestanddelene i vanlig sukker vel. Jeg bruker sukrin, synes sukker-varianten er god i små doser, men sukrinmelisen er ikke god.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 20:49   #3
Ursula89
Juniormedlem

Ursula89 sin avatar

Kjøpte sukrin jeg da.. i de fleste oppskriftene jeg har funnet, så er det nevnt sukrin..

Gammel 20-08-10, 20:54   #4
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Fruktose er hakket verre enn sukker, så det ville jeg ikke valgt. Sukrin er ikke kunstig så det ville jeg valgt.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 21:03   #5
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Noen som reagerer på sukrin? Jeg får en ekkel følelse etter inntak av sukralose og stevia. Lurer på om jeg skal teste sukrin, fordi natreen har jeg dårlig samvittighet av å bruke.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 22:27   #6
Ursula89
Juniormedlem

Ursula89 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Fruktose er hakket verre enn sukker, så det ville jeg ikke valgt. Sukrin er ikke kunstig så det ville jeg valgt.

Okai

Tenkte kanskje at siden det var fedon som hadde det, at det var noe annet.. Såg det bare var i underkant av 90karbs i det serru..

Gammel 20-08-10, 22:36   #7
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Ursula89, her.

Okai

Tenkte kanskje at siden det var fedon som hadde det, at det var noe annet.. Såg det bare var i underkant av 90karbs i det serru..

Fedon hadde en eller annen artikkel i går som forsvarte bruken av fruktose som forklarte at fruktose ikke reagerer sånn som folk tror i kroppen. Den artikkelen forhindret ikke forskningen som viser at kreftceller vokser av fruktose . Fruktose har også en høyere gi enn sukker.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 01:10   #8
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Noen som reagerer på sukrin? Jeg får en ekkel følelse etter inntak av sukralose og stevia. Lurer på om jeg skal teste sukrin, fordi natreen har jeg dårlig samvittighet av å bruke.

Spørs hva du mener med ekkel følelse. Jeg reagerer på absolutt alt av søtt, har ennå ikke funnet noe søtstoff som ikke gjør magen min oppblåst. Og ekkel følelse er akkurat sånn jeg vil beskrive det. Litt oppblåst, og ekkel følelse. Reagerer ikke voldsomt på noe, bare litt på alt. Og da mener jeg stevia, sukrin, splenda, xylitol (ja, vet at det ikke er helt lavkarbo heller, men det er også kunstig søtning som jeg reagerer på) og natreen. Det var det jeg kom på nå, hvertfall. Aspartam reagerer jeg kanskje ikke så veldig på, men har ikke prøvd det noe særlig, og vil helst ikke gjøre det heller.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva burde hun velge? emgra Generell diskusjon 2 15-06-10 17:11
Hvilket pulver skal jeg velge? Dita Spørsmål og svar 2 02-10-09 20:34
Hvilket søtstoff bør jeg velge? trudern Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 08-05-09 23:33
Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge? Iselilja Spørsmål og svar 55 23-04-09 20:02
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.