Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 36
![]() |
Hvilket sukker bør jeg velge?(håper dette er riktig sted å spørre på) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket sukker bør jeg velge?
Fruktose påvirker jo blodsukkeret, men ikke fullt så mye som vanlig sukker, fruktose er jo en av de to bestanddelene i vanlig sukker vel. Jeg bruker sukrin, synes sukker-varianten er god i små doser, men sukrinmelisen er ikke god.
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Hvilket sukker bør jeg velge?Kjøpte sukrin jeg da.. i de fleste oppskriftene jeg har funnet, så er det nevnt sukrin.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket sukker bør jeg velge?Fruktose er hakket verre enn sukker, så det ville jeg ikke valgt. Sukrin er ikke kunstig så det ville jeg valgt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#5 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Hvilket sukker bør jeg velge?Noen som reagerer på sukrin? Jeg får en ekkel følelse etter inntak av sukralose og stevia. Lurer på om jeg skal teste sukrin, fordi natreen har jeg dårlig samvittighet av å bruke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
![]() |
Okai |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fedon hadde en eller annen artikkel i går som forsvarte bruken av fruktose som forklarte at fruktose ikke reagerer sånn som folk tror i kroppen. Den artikkelen forhindret ikke forskningen som viser at kreftceller vokser av fruktose |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spørs hva du mener med ekkel følelse. Jeg reagerer på absolutt alt av søtt, har ennå ikke funnet noe søtstoff som ikke gjør magen min oppblåst. Og ekkel følelse er akkurat sånn jeg vil beskrive det. Litt oppblåst, og ekkel følelse. Reagerer ikke voldsomt på noe, bare litt på alt. Og da mener jeg stevia, sukrin, splenda, xylitol (ja, vet at det ikke er helt lavkarbo heller, men det er også kunstig søtning som jeg reagerer på) og natreen. Det var det jeg kom på nå, hvertfall. Aspartam reagerer jeg kanskje ikke så veldig på, men har ikke prøvd det noe særlig, og vil helst ikke gjøre det heller. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: God mat!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hva burde hun velge? | emgra | Generell diskusjon | 2 | 15-06-10 17:11 |
Hvilket pulver skal jeg velge? | Dita | Spørsmål og svar | 2 | 02-10-09 20:34 |
Hvilket søtstoff bør jeg velge? | trudern | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 6 | 08-05-09 23:33 |
Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge? | Iselilja | Spørsmål og svar | 55 | 23-04-09 20:02 |
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... | miss_celica_83 | Lavkarbo generelt | 2 | 23-05-07 17:53 |