Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spørsmål om cavaliersjokoladen ... igjen!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-08-10, 17:16   #1
Snorkfrøken__
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Snorkfrøken__ er ny på veien

Spørsmål om cavaliersjokoladen ... igjen!

Jeg har vært inne å kikket litt på de andre trådene om cavaliersjokoladen men jeg trenger å få det inn med teskje.

Er den sukkerfrie sjokoladen til cavalier lov? Hvor ofte kan man unne seg det uten at det går utover vekten?
Synspunkt og erfaringer mottas med stor takk

Gammel 23-08-10, 17:31   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: sprøsmål om cavaliersjokoladen.. igjen!!

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

Jeg har vært inne å kikket litt på de andre trådene om cavaliersjokoladen men jeg trenger å få det inn med teskje.

Er den sukkerfrie sjokoladen til cavalier lov? Hvor ofte kan man unne seg det uten at det går utover vekten?
Synspunkt og erfaringer mottas med stor takk

Cavalier-sjokoladene har ikke så høyt karbohydratinnhold, hvor mye hver enkelt har vet jeg ikke. Dersom karbohydrat-tallet er eneste relevante faktor, så har man "lov" til å spise disse iblant. Men!

1) Det er individuelt hvordan man reagerer på sånne sjokolader - mange får diaré og luftplager, og de fører ofte til stagnasjon av vekttap, om ikke nødvendigvis økning.

2) Det er greit å unne seg noe godt iblant, det skal ikke være ulovlig - "hvor ofte" er det egentlig bare du som kan bestemme, da ingen andre vet hvor godt du tåler slike produkter. Det anbefales dog å benytte lavkarbokostholdet for alt det er verd til å kvitte seg med søtsug, og ikke opprettholde det ved å spise erstatninger. I tillegg kan det være nyttig å reflektere over hva det er man spiser, at det faktisk ikke er likegyldig hvilke karbohydratkilder man velger, selv om man er under så-og-så mange gram. Kroppen din blir mye gladere for en brokkolikvist enn en sjokoladeplate, selv om hodet ditt kanskje ikke alltid er enig...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 17:35   #3
Snorkfrøken__
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: sprøsmål om cavaliersjokoladen.. igjen!!

Utrolig bra svar
Jeg får prøve meg litt frem og unne med det i helgene kanskje, siden helgene ofte er forbundet med kos

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvem tar opp sukkeralkoholene i Atkinsbarer/Cavaliersjokoladen? ada-emilie Spørsmål og svar 1 20-03-10 20:44
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 22:17
På'an igjen, noen spørsmål Thula Ketolysekuren 3 16-03-07 23:34
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.