Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ny seng

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-08-10, 12:19   #1
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
ThereseA er ny på veien

Ny seng

vi trenger virkelig en ny seng, senga vi har nå er fra ikea, noe samboeren har hatt i mange år før vi flytta sammen og som virkelig begynner å ta på åra nå... den er i tillegg bare 140*200, noe som er litt lite når vi begge to er ganske aktive når vi sover....

i natt toppa det seg når vi begge slo oss på våre nattbord, og jeg har forslått den ene armen min og samboer har fått skrapesår på den ene armen..

tenker at jeg vil bruke rundt 10.000kr på det... MEN jeg aner ikke engang hvor jeg skal begynne...

skal jeg ha ramme? bare madrasser?

NEED HELP!!!!!!

svar mottas med takknemlighet

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 12:35   #2
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
kennygirl er ny på veien

Sv: ny seng.

Vi har bare madrasser og jeg er IKKE fornøyd... Jeg lengter tilbake til "vanlig" seng.
Har hørt det er mange som er fornøyd men "memory foam" madrasser...

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 12:37   #3
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Det jeg savner mest med bare madrasser er plass under senga! Neste gang skal jeg ha en jeg får plass til skuffer under

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Har hørt det er mange som er fornøyd men "memory foam" madrasser...

Har hørt begge deler... Ei veninne mente hun ble fanget i madrassen og fikk helt klaus da hun var på besøk hos noen med tempurseng
Vi har memoryfoam overmadrass fra jysk, og er fornøyd med det, men tror ikke jeg hadde taklet en helg seng i det....

Gammel 29-08-10, 12:38   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Ta dere en tur rundt om til Bohus, Living, Skeidar, Ikea etc og spør og prøv og titt etc!

10 000,- er nok litt i minste laget for å få en fabelaktig seng, men det holder i massevis til en svært god! Om dere ikke er så heldige å komme over en som er på tilbud!

Jensen eller Svane er fine merker! Vi har Jensen Ambassadør 180x210! Stor nok til 2 voksne og et barn under 7 år!
Pluss en liten hund

Gammel 29-08-10, 12:41   #5
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

ThereseA er ny på veien

tusen takk for tips...
ja er litt tvilsom til bare madrass, akkurat pga at det ikke er plass under senga, er greit å ha litt ekstra plass til div ting....
kitt: ja veit det ikke er sånn sykt masse penger til seng, men er alt vi har råd til akkurat nå.. får bar håpe finner en som er skikkelig på tilbud

Gammel 29-08-10, 12:45   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg betalte 3000 kr for den vi har nå, på A-møbler for 9 år siden, og den hodler enda den. Oppgradert overmadrass for et par år siden og de ble den fin-fin igjen
Men har du råd til å bruke litt mer ville jeg nok gjort det, men den må ikke være i 40 000 klassen liksom. Også kan dere jo tenke at dere har bedre råd om...tja, 5-8 år og kan oppgradere? Må ikke vare evig heller.

Gammel 29-08-10, 12:47   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

tusen takk for tips...
ja er litt tvilsom til bare madrass, akkurat pga at det ikke er plass under senga, er greit å ha litt ekstra plass til div ting....
kitt: ja veit det ikke er sånn sykt masse penger til seng, men er alt vi har råd til akkurat nå.. får bar håpe finner en som er skikkelig på tilbud

Har aldri plaget meg at det ikke er plass under seng. Det betyr nemlig også mye mindre hybelkaniner under der!

Bruker dere litt tid og ser dere godt om, finner dere helt sikkert en som er på tilbud!
Vi hadde aldri hatt råd til vår seng om ikke gubben hadde jobbet med det. Fikk vår for 8000,- men den kostet egentlig over 20 000,-

Bare ikke kjøp tempur! Den blir helt stiv om du liker å ha det kaldt på soverommet og den takler ikke fuktighet!

Gammel 29-08-10, 12:49   #8
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Vi har ei slik...

Madrassene på senga har sånn stoff at vi slipper kappelaken. Vi bruker kun laken på overmadrassen. Og den er haaaard; senger MÅ være harde for at jeg skal kunne sove godt i dem. Senga vår er også 180 bred. Og dyna vi har på er fra IKEA og er 240x210, vi sover godt kan du tro!!

Vår kostet opprinnelig 20 000 kr, men vi kjøpte den på tilbud for 15 000,-

Gammel 29-08-10, 12:50   #9
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

ThereseA er ny på veien

takk for det tipset kitt.... nei har virkelig ikke tenkt til det... egentlig burde vi ha sånn med to madrasser for meg og samboer har helt forskjellig smak når det gjelder hardhet på senga osv... får bare leite rundt og prøveligge litt tror jeg... har jo samtidig lyst på en seng som vi ikke trenger å bytte om noen år igjen lixom...

Gammel 29-08-10, 12:51   #10
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Ikea-senger er det ihvertfall ingenting galt med!
Vi kjøpte denne og madrasser i våres og er kjempefornøyd. Vi har ikke kjøpt overmadrass (ennå) men føler ikke behov for det ennå. Han er lettvekter og har myk madrass, jeg er tungvekter og har hard madrass
Inkludert sengegavl (som fungerer som nattbord) kom det på 7500!

Gammel 29-08-10, 12:52   #11
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Vi kjøpte denne og madrasser i våres og er kjempefornøyd. Vi har ikke kjøpt overmadrass (ennå) men føler ikke behov for det ennå.
Inkludert sengegavl kom det på 7500!

Den var jo knallfin!! Og den er jo å få kjøpt i 180 også!

Gammel 29-08-10, 12:53   #12
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

takk for det tipset kitt.... nei har virkelig ikke tenkt til det... egentlig burde vi ha sånn med to madrasser for meg og samboer har helt forskjellig smak når det gjelder hardhet på senga osv... får bare leite rundt og prøveligge litt tror jeg... har jo samtidig lyst på en seng som vi ikke trenger å bytte om noen år igjen lixom...

Du får kjøpt overmadrass med to stk løse madrasser inni trekket. Da velger du selv hva slags hardhet du vil ha..

Gammel 29-08-10, 12:54   #13
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Den var jo knallfin!! Og den er jo å få kjøpt i 180 også!

Og den har store, gode rom. Vi bruker to skuffer til skittentøy, vi! Genialt!

Gammel 29-08-10, 12:54   #14
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

ThereseA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Vi kjøpte denne og madrasser i våres og er kjempefornøyd. Vi har ikke kjøpt overmadrass (ennå) men føler ikke behov for det ennå. Han er lettvekter og har myk madrass, jeg er tungvekter og har hard madrass
Inkludert sengegavl (som fungerer som nattbord) kom det på 7500!

den så jo kjempefin ut, og det er plass til ting under, noe jeg trenger til sengetøy... er vel ikke ramma som har så mye å si, er vel mest madrassene...

Gammel 29-08-10, 13:06   #15
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

den så jo kjempefin ut, og det er plass til ting under, noe jeg trenger til sengetøy... er vel ikke ramma som har så mye å si, er vel mest madrassene...

Madrassene er viktigst ja, og det kan du finne i mange prisklasser på ikea

Gammel 29-08-10, 13:07   #16
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

ThereseA er ny på veien

Sv: Ny seng

men er litt skeptisk på om sengene fra ikea kommer til å vare i mange år da... den som vi har nå er ikke mer enn 4år og vi har allerede bytta overmadrass en gang..

Gammel 29-08-10, 14:23   #17
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Vi kjøpte nettopp denne på Skeidar til 9000 kroner og er veldig fornøyde med den. Mener å huske at man kunne få den 180 brei også for en tusenlapp eller to ekstra (desverre har ikke vi plass til så brei seng )
Vi har hatt Ikeaseng (Malm) i 4 år og den var helt grusom å ligge i på slutten nå. Tror ikke de Ikea-madrassene tåler en kropp i 100-kilos klassen. Dessuten vrei plankene seg hele tiden slik at vi støtt og stadig våknet halvveis på gulvet...

Sist redigert av Cyan : 29-08-10 kl 14:30.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:42   #18
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

IKEA har i hvertfall 25år garanti på SULTAN-madrassene sine. Men det innebærer vel nok at man er normalvektig.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:45   #19
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Vi kjøpte nettopp denne på Skeidar til 9000 kroner og er veldig fornøyde med den.

Linken din viser ikke akkurat det du mente, tror jeg!

Gammel 29-08-10, 15:02   #20
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du må bare velge sted først (SKeidar har historiens mest irriterende nettsider!!)

Gammel 29-08-10, 15:05   #21
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg fikk nå opp en seng, jeg ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 15:25   #22
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

ThereseA er ny på veien

den senga virker fin cyan... men det står bare 150 senger på siden deres da.... er ikke mulig å få opp de som er 180..

Gammel 29-08-10, 15:46   #23
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du må bare velge sted først (SKeidar har historiens mest irriterende nettsider!!)

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg fikk nå opp en seng, jeg ...

Ikke helt våken i dag!
Takk for veiledning! Skjønte ikke helt, liksom......

Gammel 29-08-10, 16:37   #24
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Hvis du klarer/orker å vente på salg/tilbud anbefaler jeg at du venter. For 10.000 kroner får du en svært god Ekornes Svanemadrass for 10.000, og de varer til Sølvbryllupet

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 16:39   #25
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

ThereseA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Hvis du klarer/orker å vente på salg/tilbud anbefaler jeg at du venter. For 10.000 kroner får du en svært god Ekornes Svanemadrass for 10.000, og de varer til Sølvbryllupet

jeg må nok vente en liten stund om jeg ikke finner et supert tilbud... arver noe penger etter farfar, men de kommer ikke inn før om en mnd eller to så jeg har god tid til å leite....

men er det da bare madrassen?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nødrop fra en stor seng hernon Ketolysekuren 15 25-03-10 16:32

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.