Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
![]() |
Karbo-innhold i knorr lasagnesausjeg får middagsbesøk i dag, og de har bestilt lasagne, så da lurte jeg bare på om jeg kan lage en liten porsjon til meg med bare lasagnesaus og ost som lasagneplater eller om jeg må spise kylling isteden? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...Jeg skjønte ikke helt spm. ditt? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Hvor: Rogaland
![]() |
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...jeg har gjort det en gang, altså brukt ferdig lasagne å hatt grønnsaker/ost i istedenfor plater. Lagde sausen med fløte istedenfor melk. Holdt meg i ketose, men var forsiktig med karbene resten av dagen! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...nei, de som kommer vil ha knorr lasagne, så da blir det vel kyllingfilet på meg i dag da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...
Lag i en egen form til deg selv med lovlig saus. Det er kjempeenkelt og gjort på ti minutter. Mye raskere enn å lage pakkelasagne
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...Lurer på hva slags gjester som bestiller hva de skal ha til middag av verten jeg? Høres bare litt rart ut |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() |
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...ja, det er mamma som bestiller hva hun vil ha... nå skal det sies at hun i tillegg betaler for maten da, så jeg skal vel ikke klage på det... hun har en mann som ikke liker pasta, så da spiser hun kun det når hun er hos oss unger... men jeg spiste kyllingfilet, speilegg og salat jeg med fløtesaus, så jeg ble da mett.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...Hehe broren min liker også best Toro eller Knorr lasagne. Forstå det den som kan. Jeg liker dem godt jeg, men ingenting kan måle seg med hjemmelaget.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() |
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...er sikkert fordi vi ikke er vant til masse rare klumper i sausen som det da blir av tomatene osv... synes rett og slett det blir helt feil smak jeg... men jeg prøver litt fløte og tomatpure en dag jeg... tilsetter litt finhakket løk, så blir det sikkert bra... også ost som plater... høres jo bra ut det da... he he |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Kjør det i stavmikser så klumpene blir glattet ut.
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus...Jeg bruker ofte blenderen eller stavmikser for å glatte sausen helt (smart for å få bort løkbiter og sånt, har en sær seksåring i hus). Jeg liker tomatbitene da, men det er altså ingen sak å få dem bort.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaushåper jeg en gang kan komme der liksom... at jeg synes hjemmelaget mat smaker best altså... he he... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 40
![]() |
Jeg liker heller ikke hakkede tomater egentlig. Men når jeg bruker det når jeg lager hjemmelaget lasagne f.eks., så går det greit. Alle andre ingredienser overskygger hele tomatsmaken liksom. Krydder og urter hjelper! Jeg takler ikke konsistensen på tomater, eller selve tomatsmaken, men i matlagingen i en eller annen blanding går det greit :-)
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Samme her!
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() |
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesausneida, jeg liker tomat... kan gjerne spise tomaten som den er rå, men i mat føler jeg at maten blir så våt med veldig lite smak, og så liker jeg ikke tomatklumper i lasagne... he he... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus
Hehe..samme her.... men med mine kokkekunster er det pokker ikke lett! Mitt problem er at ALLE mine kjøttdeigting smaker helt likt, og ikke spesielt godt, så må ærlig innrømme at jeg også ramler inn på en tanke om Toro lasagne og moussaka innimellom.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening.
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Sv: Karbo-innhold i knorr lasagnesaus
Da koker du ikke sausen lenge nok. God tomatsaus skal kokes leeenge, gjerne en time om du har tid, minimum 20minutter. Og klumpene moser du med stavmikser. Tilsett gjerne en liten ts med sukrin, litt søtt hjelper på å få frem den gode tomatsmaken. En ting er sikkert, tomatsaus skal kokes lenge for å få den tykk OG få frem den gode søte smaken( og den kommer ikke av 5minutters koking). Jeg slenger også oppi en ts eller to med eplecidereddik, det blir ikke smakende eddik, men hjelper på smaken. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Knorr soppsaus? | kineserbolle | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 3 | 27-08-10 19:45 |
Karber i lasagnesaus? | lill78 | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 1 | 22-08-10 17:34 |
Karbo-innhold i sukkerfri sjokolade?? | bringebærbær | Lavkarbo generelt | 1 | 18-10-07 13:01 |
Frosne grønnsaker og karbo-innhold | Anne | Lavkarbo generelt | 7 | 13-04-04 20:12 |
Kyllingbryst med hvit karrisaus. Hvor mye karbo-innhold? | Amagetha | Middag | 0 | 19-02-04 13:39 |