Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor er vann så viktig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-09-10, 12:21   #1
purre
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2010
purre er på en erverdig vei

Hvorfor er vann så viktig?

hei!er ny her inne på forumet,og går på diett fra spisdegslank.no,har gått på den før men synes kg gikk for tregt av,snakket med "grunderen"for spisdegslank.no han sa at det kunne ha sammenheng med at jeg har fibromyalgia,så nå prøver jeg igjen,jeg drakk endel pepsi max sist gang,istedenfor vann kan det også ha en medvirkende årsak til at kg gikk så tregt av?takk for svar

purre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,spis deg slank Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:34   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: hvorfor er vann så viktig

Det er vanskeligere å gå ned i vekt for en kropp som er stressa av sykdom og smerte, så det stemmer at fibromyalgi kan gjøre at det går sakte. På den annen side opplever mange med lavkarbo-kosthold at smerter, giktsymptomer og betennelser blir bedre på sikt.

Du bør få i deg mye væske hver dag, 2-3 liter minst. Aller helst drikker du da rent vann, evt noe farris, men all væske teller, også te og kaffe. Pepsi Max er i utgangspunktet greit, men inneholder jo mye kunstig søtning, og det er dessverre ikke alle som kan drikke det uten at det påvirker blodsukkeret og vekten stagnerer.

Jeg er/var Pepsi Max-avhengig selv, og kan bare råde deg til å prøve å trappe ned... begrens det til helgene, eller lag en regel om at du ikke får drikke brus før etter at du har fått i deg så-og-så mye vann, eller noe annet som fungerer for deg. Lykke til!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 12:42   #3
purre
Nytt Medlem

purre er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Det er vanskeligere å gå ned i vekt for en kropp som er stressa av sykdom og smerte, så det stemmer at fibromyalgi kan gjøre at det går sakte. På den annen side opplever mange med lavkarbo-kosthold at smerter, giktsymptomer og betennelser blir bedre på sikt.

Du bør få i deg mye væske hver dag, 2-3 liter minst. Aller helst drikker du da rent vann, evt noe farris, men all væske teller, også te og kaffe. Pepsi Max er i utgangspunktet greit, men inneholder jo mye kunstig søtning, og det er dessverre ikke alle som kan drikke det uten at det påvirker blodsukkeret og vekten stagnerer.

Jeg er/var Pepsi Max-avhengig selv, og kan bare råde deg til å prøve å trappe ned... begrens det til helgene, eller lag en regel om at du ikke får drikke brus før etter at du har fått i deg så-og-så mye vann, eller noe annet som fungerer for deg. Lykke til!

tuuusen takk for svar,jeg eeeelsker pepsi maxmen skal prøve og kutte ned ,blir nok litt frustrert i begynnelsen,men hvis det er det som kan hjelpe meg og gå ned mer,da må jeg jo prøve detdu har vært kjempeflin forresten,gratulerer med flott vekttap

purre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,spis deg slank Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 13:43   #4
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

En forkortet utgave av et svar Ziggy har gitt tidligere:

Skal fettsyrene brytes ned for å inngå i kroppens stoffskifte og energiomsetning, så bryter enkelte enzymer ved hjelp av vann esterbindingen mellom fettsyrenes karboksylgruppe og glycerolmolekylet.

For at proteinmolekylene skal kunne deles opp i sine respektive aminosyrer for å inngå i kroppens stoffskifte og energiomsetning, går enkelte enzymer inn og bryter bindingene mellom molekylene ved hjelp av vann.

Det er derfor vi på et lavkarbokosthold med mye proteiner og fett faktisk bør drikke mye vann, ikke minst om vi ønsker å gå ned i vekt ,og sørge for at kroppens ulike biokjemniske prosesser skal fungere så optimalt som mulig.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 04:04   #5
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Alder: 45
Fofa er ny på veien

Sv: Hvorfor er vann så viktig?

Går det greit å drikke Fun Light? Jeg mener teller det fortsatt som vann? Er bare så lei av vann for tiden....men men, det kommer seg nok etterhvert

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 09:52   #6
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Går det greit å drikke Fun Light? Jeg mener teller det fortsatt som vann? Er bare så lei av vann for tiden....men men, det kommer seg nok etterhvert

Fun Light har samme søtning som Pepsi og lettbrus, så det kan være en partystopper ja.

Men det er litt rart, for jeg kan drikke pepsi og fun light, men IKKE cola zero?

Marius

EDIT: Pepsi = Pepsi Max, men det er vel litt gitt inne her Hehe

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 11:01   #7
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

ALL væske teller med, te, kaffe, Fun light, brus osv osv, også den som finnes i maten etc!

Ideelt sett bør det meste være rent vann, men det er ikke noe absolutt krav!

Og til ts; ja, stresset kroppen utsette for for oss med fm kan gjøre at kroppen slett ikke er med på noen form for slanking!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et ordentlig svar på hvorfor mye fett er viktig Fetpåmidten Spørsmål og svar 100 11-01-15 22:55
Hvorfor og hvilke visse mineraler, vitaminer og sporstoffer er viktig på lavkarbo? ada-emilie Kosttilskudd 4 24-05-10 16:00
Hvorfor er MYE vann så himla viktig? nystolen Ketolysekuren 16 20-09-07 10:23
Hvor viktig er det å drikke vann? Dadda Spørsmål og svar 44 06-08-07 10:32
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.