Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Aromatisert kaffe

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-09-10, 03:19   #1
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

Aromatisert kaffe

Jeg har flere typer aromatisert kaffe som er kjøpt i løstvekt på spesialforetning. De jeg har er Choco Cream, Karamell kaffe, Vanilla&Hazelnut og Irish Cream.
Er det noen som vet om det vil være noen karber i dem?? Jeg lager dem i presskanne.
Jeg har kutta ut kunstig søtning denne uka, og jeg klarer ikke drikke vanlig kaffe uten suketter... Lurte derfor på om jeg evt kunne drikke disse..Noen som vet

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:18   #2
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Aromatisert kaffe

Om det skulle vært karboer i de, så er det jo pålagt og oppgi det i innholdsdeklarasjonen.
Jeg har drukket den type kaffe bestandig, og det har ikke påvirket vektnedgang i alle fall.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:21   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

De er ikke pliktig til å oppgi næringsinnholdet, men de er pliktig å oppgi en varedeklarasjon, og der skal det stå listet opp fra hva det er mest av, og nedover.
Send en mail til produsenten!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:25   #4
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg tror sånne kaffer er aromatisert ved at kaffebønnene har ligget i smakstilsetning/sirup og deretter blitt malt og prosessert som vanlig kaffe? Mener å ha lest noe slikt, men jeg er ingen ekspert - om det er sånn, så er det vel i alle fall begrenset hvor mye karber som er med i den ferdige kaffen.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:29   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg tror sånne kaffer er aromatisert ved at kaffebønnene har ligget i smakstilsetning/sirup og deretter blitt malt og prosessert som vanlig kaffe? Mener å ha lest noe slikt, men jeg er ingen ekspert - om det er sånn, så er det vel i alle fall begrenset hvor mye karber som er med i den ferdige kaffen.

Tror jeg også. Jeg husker jeg en gang i tiden "lagde" julekaffe med å la nellikspiker og/eller kanelstenger ligge i kaffen over natta, for så å ta dem ut før jeg traktet kaffen . Mmmmm!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 09:33   #6
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

Jeg tenker det samme som deg, 157cm..men jeg vet jo ikke..

Når man kjøper denne typen kaffe, så maler de den for meg slik jeg vil ha den, og putter det i nye poser(de har den i store beholdere)..så det står ingenting om næringsinnhold. De skriver ut en etikett som de setter på posen, men der står det kun "kaffe med tilsatt smak av karamell", samt pris og vekt..
Det står ingenting om produsent eller noe..men jeg kan kanskje spørre på den aktuelle kaffe-butikken

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Te og kaffe Slankerinna Oppskrifter 2 27-04-11 15:47
Kaffe/te erleperle Ketolysekuren 6 07-05-09 21:16
Hva med kaffe? cecilie Spørsmål og svar 3 08-10-08 22:51
Kaffe? totitten Ketolysekuren 5 31-01-08 18:29
Kaffe? Sissi Vedvarende vekttap 10 23-02-07 14:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.