Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilken eplekake er best? Tips please.

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-10, 10:37   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei
Smile

Hvilken eplekake er best? Tips please.

Har tenkt til å lage eplekake i morgen. Samboeren min er så absolutt ikke på ketolyse, og han er glad i sukker og mel. Har lyst til å lage en eplekake som er så 'naturtro' som mulig, og som jeg også kan spise med god samvittighet uten å være redd for å falle ut av ketose.

Det er ikke no problem å legge mindre epler på min side f.eks, for jeg er ikke superglad i epler. Synes det bare er så godt sammen med kanel og litt krem og.. og.. mmmm

Har noen av dere testet flere av eplekakene som har blitt lagt ut her, og hvilken synes dere er best/ligner mest på den 'normale'? Liker den også best hvis den ikke er tørr, men heller litt saftig. Blir superglad for svar!

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 10:42   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken eplekake er best? Tips please.

JEg syns ingen av disse eplekakene smaker som vanlig eplekake

Det er min mening da.. Ostekake og Oopsie med krem og bær er ganske gode lavkarbokaker.. Og også noen typer med sjokolade-

KAnskje noen har andre meninger ??

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 10:43   #3
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken eplekake er best? Tips please.

BTW her i huset lager jeg bare lavkarbo til meg selv..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 11:29   #4
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Hvilken eplekake er best? Tips please.

Normalt gjør jeg også det, men jeg synes det er unødvendig å måtte lage 2 kaker på en mandag når vi bare skal ha litt kos. Det er jo ingen spesiell anledning heller

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 12:26   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken eplekake er best? Tips please.

Nå har jeg hverken lest eller prøvd noen av eplekakeoppskriftene her inne, men jeg ville i alle fall brukt malte mandler/nøtter i stedet for mel. Det går godt til epler Med egg og smør i tillegg blir det saftig og godt.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 17:08   #6
Tino
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
Tino er ny på veien

Sv: Hvilken eplekake er best? Tips please.

Jeg har laget denne (egen oppskrift), og de som ikke går på lavkarbo synes den er god. Jeg synes sukrin knaser litt når den er avkjølt, så skal bake den med sukrinmelis neste gang.

Serveres gjerne med litt pisket krem eller vaniljeis til.

Tino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs eplekake Nannah Kake/dessert og snacks 80 10-10-11 08:54
Enkel og god eplekake Hamster59 Bakst 1 05-10-10 15:25
Xtra god eplekake xtra Kake/dessert og snacks 7 05-09-10 20:15
Nyyydelig eplekake :D Impulsiw Kake/dessert og snacks 7 25-02-09 15:21
Georgines Eplekake Georgine Kake/dessert og snacks 6 06-02-08 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no