Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mellommåltid

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-10, 14:42   #1
Teletubbien
Medlem
 
Teletubbien sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Hedmark
Alder: 46
Innlegg: 375
Teletubbien har en fantastisk aura rundt segTeletubbien har en fantastisk aura rundt seg

Mellommåltid

Jeg har prøvd ketolysekuren tidligere, og har lyst til å komme meg tilbake på lavkarbo - om enn litt mer tilrettelagt. Jeg er pr i dag på et skyhøyt karbokosthold, og vet jeg må gjøre skikkelig mange endringer, men har noen spørsmål i forhold til mengde mat.
Altså på lavkarbo skal man ikke telle kalorier, men for meg virker det likevel rart at man kan spise uante mengder mat. Nå er det jo mulig jeg har gjort en del grunnleggende feil tidligere, som i det hele tatt går å sniker i skapene imellom måltidene, men kan man virkelig spise en hånd med norvegia et par ganger om dagen om man føler behov for å stille dette suget som sitter igjen fra søthungeren?
Syns både fenalårskiver, usaltede nøtter og norvegiaskiver kan være til hjelp når suget kommer over meg, men blir det feil?

__________________


Teletubbien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse +/- Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:43   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mellommåltid

Opprinnelig lagt inn av Teletubbien, her.

Jeg har prøvd ketolysekuren tidligere, og har lyst til å komme meg tilbake på lavkarbo - om enn litt mer tilrettelagt. Jeg er pr i dag på et skyhøyt karbokosthold, og vet jeg må gjøre skikkelig mange endringer, men har noen spørsmål i forhold til mengde mat.
Altså på lavkarbo skal man ikke telle kalorier, men for meg virker det likevel rart at man kan spise uante mengder mat. Nå er det jo mulig jeg har gjort en del grunnleggende feil tidligere, som i det hele tatt går å sniker i skapene imellom måltidene, men kan man virkelig spise en hånd med norvegia et par ganger om dagen om man føler behov for å stille dette suget som sitter igjen fra søthungeren?
Syns både fenalårskiver, usaltede nøtter og norvegiaskiver kan være til hjelp når suget kommer over meg, men blir det feil?

I en overgang mens man fortsatt er fysen på mat er det greit å ty til ost o.l. Men generelt er det en uting, også på ketolyse å spise utenom når man er sulten. Å spise uante mengder blir jo et definisjonsspørsmål. Du skal spise når du er sulten og stoppe når du er behagelig mett. Du skal altså ikke gå sulten, eller spise til du triller av stolen . Følg kroppens signaler, de er der av en grunn!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mellommåltid Lilli Generell ernæringsdebatt 2 01-09-09 10:40
Mellommåltid ?- på /i farten Honda Ketolysekuren 9 25-03-09 23:06
Mellommåltid Dippsey Fase I 2 22-02-09 14:09
Mellommåltid? Jabba Ketolysekuren 20 07-11-08 17:44
Mellommåltid Liva Induksjonen 6 04-08-04 21:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no