![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 38
![]() |
gilde ostepølserhei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: atkins
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du vel, men pass på karbene da ! Hvis en en pølse veier 100 gram har du raskt nesten 20 karber i 3 pølser
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Hvor: Østfold
Alder: 43
![]() |
Så fint, men sennep og ketchup er det vel ikke så bra å ha på? Da det inneholder ca 20 karber? eller kan man ha en liten stripe og regne den som 1 karb? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
Sennep er stort sett greitt, men se på karboinnholdet. Norsk sennep inneholder 20 karber pr 100 gram. Ketchup inneholder 24 karber pr 100 gram. Men har du bare litt på (en stripe av hver) er det sikkert greitt.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Hvor: Østfold
Alder: 43
![]() |
Hehe ja, men vi er i sjuende uke nå, men vi har bare gått opp til 30 pr dag, noen ganger blir det 20... Men vi skulle ha trappet opp så vi vet hvor mye vi kan spise, for det er slik at når man treffer punktet så slutter man å ta av, og da tar man vekk feks 5g så vil vektnedgangen være den samme som om man hadde 20 eller feks 80 om dagen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
Litt av vitsen med å øke med 5 gram pr uker er helt riktig som du sier, at man skal finne "sitt karbohydrat tall". Går vekten nedover øker du med 5 gram pr uke etter den anbefalte lista. En matvaregruppe om gangen. Stopper vektapet vet du akkurat hva nytt du har tilført og som fikk vekttapet til å stanse opp. Jeg pleier å anbefale å prøve en uke til for å se om vekten fremdeles står stille/går opp. Gjør den det bør man kutte ned 5 igjen og prøve neste matvare gruppe på listen. Man fortsetter slik til man har ca. 5 kilo igjen å ta av.
Jeg ligger på rundt 40 - har hoppet over ostetrinnet (2) og bønnetrinnet (6) på stigen og der ligger jeg stille på frukt-trinnet. Jeg kan gå ned til 25 og der ligger jeg like stille. Ideelt sett burde jeg ta av 5 kilo til ... men konsentrerer meg om å bytte om på fordelingen av fett & muskler. Dvs. jeg vil ta av 5 kilo fett og erstatte dem med 5 kilo muskler.
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Hvor: oppland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
åhhhhh de ostepølsene er kjempe gode..åt de litt før jeg begynte på ketolysekuren.....nå kan jeg kun spise 15 karber om dagen så det er ikke akkurat de jeg prioriterer nå..men kansje det blir mere av det til sommern.....klarer meg med lite mat så det går nok bra......jam-jam
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
har dere smat de nye Gilde kjøttbollene, snacks? | Iset | Atkins kosthold | 5 | 13-02-04 16:25 |