Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Lilla på stixen grunnet mye fettintak

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-04, 13:27   #1
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av
Question

Lilla på stixen grunnet mye fettintak

Jeg er stort sett i en eller annen type ketose. Sjekker kanskje en gang innemellom og av og til to ganger om dagen avhengig av lyst og behag. Men så leste jeg et interessant innlegg om at hvis du bælmer i deg masse fett så vil automatisk stixen gå til mørkeste lilla. IKKE pga. du forbrenner ditt EGET fett, men fordi du forbrant av fettet du akkurat hadde inntatt. Mao. så vil mye fettinntak "lure" deg til å tro at du forbrenner av dine egen fettlagre (hvis man tar utgangspunkt i stixen) mens du derimot forbenner av det du akkurat har spist?

Er det noe sannhet i dette?

Jeg forsøkte meg litt i går. Hadde i tillegg til vanlig inntak også kjørt innpå en stooor appelsin, en kvart sjokolade m. fruktose (!), bringebær, samt peanøtter og lavkarbo kakao. Nå skal det uhorvelig lite ekstra karbo-inntak for meg før jeg spretter ut av ketosen. JEg må holde meg rundt 25. Derfor var dette et massivt inntak av karboser som skulle få meg til å sprette ut av ketose med en gang. MEN.... så heiv jeg innpå 3 dl kremfløte i pisket form sammen med bringebærene. ...og JA,..... det var FETT!

Ketostixen gikk rett ned på mørk lilla.

Så derfor undres jeg svært på dette her med fettforbrenning og stixen....
Kan noen svare der ute?

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 16:47   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Dette er mitt synspunkt:

Ketostiksene sier fra om du har overskudd av ketonlegemer i urinen, ingen ting annet.

Dvs. At du godt kan forbrenne fett uten det minste utslag på ketostiksen. Fett må omdannes til ketonlegemer for å nyttes som energi, så oversudd av ketonlegemer kan tyde på for høyt inntak av fett. Høyere enn det du forbrenner.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 17:39   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Mener du det altså Begod at om du spiser bare proteiner så kommer du ikke i ketose? Eller at du ikke får utslag på ketostixen?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 18:04   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Nille her inne hadde en god del peiling på akkurat dette. se på journalen hennes, der har hun skrevert noe om det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 18:19   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Blir mer forvirret enn klok av denne diskusjonen.

Tar det heller litt Atkins jeg, når glukoselagrene i kroppen er oppbrukt,begynner kroppen å forbrenne fett, og hvis ikke jeg har forstått Atkins feil. Tar den både fra det du spiser og det du har lagret i kroppen,og det oppnås en stoffskiftefordel,fordi du nå ikke har insulinet til å sende feil signaler rundt i maskineriet.
Han mener også at de fleste av oss som har problemer med å gå ned i vekt på fettfattig kost, er typisk insulinresistente. En tilstand som kan reparere seg selv ved et bedret kosthold.

Ketoner eller ikke ketoner, de er vel ikke så viktige bare en går ned i vekt.
Jeg har gitt opp ketostixene for lenge siden,synes de er ustabile og blir fort for gamle til å brukes. Men det er jo greit å bruke for de som føler at det hjelper å se den lilla fargen

Selv føler jeg fettforbrenning med at jeg blir veldig tørr i munnen.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 18:28   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Wink

Woooooow Carbokiller - du er jammen heldig som kan spise så mye krem og fortsatt ta av ! På induksjon kan vi ha 2-3 ss pr dag, så kan vi øke til 1 dl på neste steg.....og 3 dl ...... det kan ikke den stakkars kroppen min takle om jeg holder på til evig tid !! Jeg var kommet et stykke oppover på stigen (35 karb) men sto stille så lenge.....helt til jeg kuttet ned på kremen. Var vel oppe i 1 dl + til dagen tenker jeg. LIVET ER URETTFERDIG !!

Skal ikke si noe mer om ketostix'en - skjønner ikke vitsen........har visst sagt nok !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 18:33   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

krem er digg. jeg har til tider spist en halv kartong daglig, og likevel rast ned i vekt jeg reagerer ikke på aspartam heller. drikker lettbrus hver dag. men det er jo ikke sunt, så jeg skal kutte ut på sikt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 19:01   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Flott at du tåler det Iset, men da er du ikke lenger på induksjon ! På induksjon skal du spise/drikke det som står i boka og ikke annet !! Husk og at du IKKE kan trekke polyoler og sukkeralkoholer fra karbotallet ditt. Det er KUN fiber (det eneste som er ikke fordøybart) som kan trekkes i fra for å få netto karbohydrater !! (Ref. Arkins Support)

Men når det er sagt, - om du tåler det og fremdeles tar av behøver du ikke engste deg...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 20:12   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jo jeg er jo på induksjon. i boka står det ikke mengde kremfløte, men man skal jo sjekke karboinntaket da, samt det står at man KAN ha aspartam så lenge man ikke detter ut av ketosen. sitter og leser i boka her nå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 21:45   #10
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Jeg tror jeg må ha en annen Atkins bok enn andre her inne jeg. Har aldri funnet noe om at man skal begrense kreminntaket til 1 dl. Tvert imot så kan man bælme i seg så mye man vil så lenge man holder seg på det nivået man ennå går ned i vekt på eller under 20 karbos om dagen på induksjon.

Og når det gjelder sukkeralkoholer så håper jeg Nille bare mente dette på induksjonsdietten, for i min norske Atkins for livet står det klart at både fiber OG sukkeralkoholer skal trekkes fra karboinnholdet i matvarer. Derfor spiser jeg med god samvittighet nå f.eks. Lækerol (hvor er den svenske æ'en på tastaturet?)og tyggis. Fordi begge inneholder så mye sukkeralkoholer, som jeg trekker vekk at jeg står igjen med omtrent null i rene karbohydrater. Dessuten er det jo begrenset også hvor mye man klarer å dytte i seg av tyggis og da...

Jo mer jeg lærer om denne kuren, jo mindre forstår jeg. Særlig når de på Atkins hjemmeside går ut å ber folk som har problemer med å komme i ketose om å spise mere fett...
Noen ganger føles det som et rent under at jeg i det hele tatt har gått ned snart tolv kilo.

Jo mer jeg kan, jo mindre vet jeg.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 22:18   #11
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Jo mer jeg lærer om denne kuren, jo mindre forstår jeg. Særlig når de på Atkins hjemmeside går ut å ber folk som har problemer med å komme i ketose om å spise mere fett...
Noen ganger føles det som et rent under at jeg i det hele tatt har gått ned snart tolv kilo.

Jo mer jeg kan, jo mindre vet jeg.

Ja masse fett , men synes du ikke at det er greit å variere med litt oljer i tillegg til smør,rømme og fløte??
Når jeg tenker over det,blir det betraktelig mer,for rømme,fløte og smør har omtrent de samme råvarene,(bare litt mer fett i smøret da og litt mindre karbo)

Ta en slurk med udos choice f.eks:-) FETT NOK!!!

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 23:54   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Er helt enig i at det er forvirrende når bøkene sier forskjellige ting ! Som sagt kjenner jeg ikke den norske utgaven, jeg går kun etter DANDR/2002/3 + info fra Atkins Support. Jeg beklager om jeg har forvirret noen, det var ikke meningen ....

Fra Atkins support vedr. sukkeralkoholer. Det er visst forskjellige typer av de og ! De som brukes i Atkins egne produkter er OK og kan trekkes fra, men de som brukes av andre ikke er det !! Hm......snodig !!

Men her er svaret - ikke det at det gjør det så mye klarere akkurat.......

Sitat:

In order to understand net carbs, you first need to understand carbohydrates.

Carbohydrate
(n.) One of a group of compounds including the sugars, starches, and gums, which contain six (or some multiple of six) carbon atoms, united with a variable number of hydrogen and oxygen atoms, but with the two latter always in proportion as to form water; as dextrose, C6H12O6.

It is these sugars, starches and gums that we are trying to avoid. But there are also carbohydrates that are not digested by the body. FIBER is one of these carbs. There is debate on whether SUGAR ALCOHOLS are digested by the body.......

Since fiber is not digested by the body, it can be removed from the carbohydrate count. So:

TOTAL CARBOHYDRATES - FIBER = NET CARBS

Tror vi kan ta det med ro, det er ikke så mye det er snakk om, - med mindre man har basert hele kostholdet på den slags varer !!

Når det gjelder kremen leser jeg som sagt originalutgaven, den engelske - side 127 under INDUCTION - BEVERAGES:
Cream, heavy or light (limit to two to three tablespoons a day; note carbohydrate content)

Men dette gjelder for Induksjonen !! Hvis du velger å fortsette induksjonen utover de første 14 dagene kan du øke mengden ....... og det er vel det vi gjør alle sammen !! Jeg levde etter induksjon regler i nesten 6 mnd før jeg gikk videre. Det er også OK i følge Atkins support. Det er når du legger til mat utover den tillatte induksjons-listen du har gått videre....... Når du begynner å legge til mat fra "stigen" altså...nøtter, bær etc. Som det er sagt her mange ganger før, Induksjonen er 14 dager.... det bør man klare uten å "synde" for mye, eller hur ?

Syns hver enkelt skal føle seg frem og finne ut hva som hjelper for dem. Vi er forskjellige alle sammen. (En venninne av meg i et annet forum spiser alt mulig rart, drikker og ramler utpå støtt, men tar av - JAAADA, det er urettfrekt !!! mens lille jeg, som har fulgt boka til punkt og prikke sto stille i 8 uker !! (*arrrrgh*)). Men da er det viktig å huske på at HVIS vekten står stille kan det være lurt å ta bort ting man vet man har for mye av først, for å se om det hjelper. Dvs. lite lurt å klage på at vekta står stille om man drikker
1/2 liter krem til dagen, dvs 14.5 karber !! (satt på spissen !!). (1 dl / 100 gram kremfløte har bl.a. 2.9 gram karbohydrat, 38 gram fett, 362 kalorier - det er kanskje noe der - ikke vits i å bruke hele kvoten på krem vel ?)

Litt av vitsen er at vi skal lære å kjenne vår egen kropp og hva den tåler uten å ese ut !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 00:07   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

DANDR/2002/3

Hva blir det uten forkortelse?

Opprinnelig lagt inn av Nille

(En venninne av meg i et annet forum spiser alt mulig rart, drikker og ramler utpå støtt, men tar av - JAAADA, det er urettfrekt !!! mens lille jeg, som har fulgt boka til punkt og prikke sto stille i 8 uker !! (*arrrrgh*)).

Ingen tvil om hva som er sunnest!

Spennede med siste fakta!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 00:15   #14
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Lækerol (hvor er den svenske æ'en på tastaturet?)

Ved siden av å. Trykk inn tasten én gang, så trykk på en vokal.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 00:22   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Cool

Opprinnelig lagt inn av HP

Hva blir det uten forkortelse?

Tuller du eller ????!!!! Det er jo selve bibelen DR ATKINS NEW DIET REVOLUTION.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 00:28   #16
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Skjønte det rett etter jeg spurte, men lot det stå ettersom at alle som leser her ikke er helt inn på bibelen enda...

Fant den ikke på amazon...

Men haugen bok derimot!

Her er utgaven Nille snakker om!

Koster bare 119kr! Fraktfri levering!

Jeg har bestillt...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 10:20   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

er det samme dusten som har oversatt DANDR og AFL?? siden det står forskjellige ting i den norske og den amerikanske utgaven? irriterende!!

dere som sendte mail, har dere fått svar?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 11:57   #18
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Mener du det altså Begod at om du spiser bare proteiner så kommer du ikke i ketose? Eller at du ikke får utslag på ketostixen?

Har aldri prøvd å spise bare proteiner, men jeg vil tro at kroppen vil omdanne kroppsfett til ketonlegemer på et slikt kosthold. Om man får utslag på ketosticken, kommer vel anpå mengden mat man spiser. ved kalori underskudd vil jeg anta at man ikke for utslag på ketostiken.

Tror også at blodtype er avgjørene. Siden jeg er A så går nok lite ketonlegemer ut i urinen. De "blir sittende" eller forbrennes.

Det jeg vel mener er at det er mulig å gå opp i vekt selv om man er i dyp ketose. pga. for mye fett(kalorier) i kostholdet.

Det morsomme med ketose er at man "pisser ut kroppsfett" eller inntatt fett.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 12:28   #19
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

er det samme dusten som har oversatt DANDR og AFL?? siden det står forskjellige ting i den norske og den amerikanske utgaven? irriterende!!

dere som sendte mail, har dere fått svar?

Tror ikke det er samme, det er ikke samme forlaget i allefall!

Har ikke fått svar fra USA, har fått bekreftelse fra det Norske forlaget at mailen er mottatt - manuell bekreftelse...

Tror kansje de har oversatt 1992 utgaven av DANSR?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 12:32   #20
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har sendt mail også, for jeg ble litt fortvilet over alle feilene....

Har også sendt melding til Atkins, men de svarer av erfaring nesten aldri, - og HVIS de svarer er det mange ganget "automatiserte svar " strk det som ikke passer liksom !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 17:15   #21
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Sigmund Kostøl har oversatt Atkins nye slankerevolusjon 2001 utgaven.

Trygg Rogstav Grov og Anne-Marie Smith har oversatt Atkins for livet versjon 2003.

Tror jeg må sende en liten klage jeg også... dette går jo f.... meg ikke an å bomme så mye han har gjort. Har sikkert ikke satt seg inn i dietten og retningslinjene for den før han satte igang. Kanskje hjernen var for omtåket etter for mye karbohydratinntak? Hvem vet?
Synes at Skorpia burde ta nye oversettelsen, hun kan så mye og har satt seg så inn i dette at da er vi garantert en mye, mye bedre versjon!! Go Skorpia!!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 17:19   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

signerer på den, Carbokiller. jeg mener det seriøst, de burde jo ha en oversetter som kan mye om Atkins dietten, iallefall en del. Kanskje du skulle melde deg Skorpia? Da hadde vi blitt veldig glade

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 17:48   #23
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Synes at Skorpia burde ta nye oversettelsen, hun kan så mye og har satt seg så inn i dette at da er vi garantert en mye, mye bedre versjon!! Go Skorpia!!

fff skrev akkurat et langt innlegg og klarte å ødelegge:-)

Men tror neppe den oversettelsen hadde blitt ferdig de neste 20 år

får se om jeg får ånden over meg senere

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no