Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
Til alle dere som er fysen på noe søtt ......det er ikke verdt det! Etter 5 mnd i ketose, så fikk jeg så innmari lyst på noe "godt", det vil si, søtt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo!
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
![]() |
Sv: Til alle dere som er fysen på noe søtt..Har samme erfaring...kasta opp ei hel natt, og fikk diaré...
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: Til alle dere som er fysen på noe søtt..Har spist 3 kakestykker med vanlig sukker og mel i løpet av to måneder og har ikke blitt dårlig. Reagerer derimot på glutenmel tror jeg. Og maltitol. Huff |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Til alle dere som er fysen på noe søtt..
Malitol er jævlig
Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
Sv: Til alle dere som er fysen på noe søtt..Jeg har ikke hatt noen reaksjon på kunstig søtt tidligere ( i allefall ikke å snakke om), men dæsken steike så ubehagelig det er når jeg får i meg for mye karbohydrater!!! Altså, jeg spiste bittelitt kake i en dåpsfeiring for en stund siden, og trudde jeg skulle kvelle da jeg kjørte hjem igjen. Halsen brant etter å ha fått søtt, magen ble vond, jeg hovnet opp i det som var mulig å hovne opp i, og fikk hodepine som fy. Ikke helt migreneanfall, men ikke langt unna. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Æsj, det hørtes (heldigvis?) IKKE no' godt ut |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:)
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Hvor: Sandnes
![]() |
Sv: Til alle dere som er fysen på noe søtt..Jeg tok et kakestykke til bursdagen til eldste jenta i sommer. Var kvalm hele kvelden... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt!
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
![]() |
JEg synes ikke det høres noe særlig godt ut selv, og pr idag kan jeg ikke fatte at jeg har klart å trykke i meg så mye sukker som jeg gjorde bare for et par måneder siden. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Til alle dere som er fysen på noe søtt..Pussig. Jeg tok et stykke lefse tidlig i kveld, et sånt stykke med smør, sukker, kanel og brunost inni. Det er vel en av de få fristelsene jeg ikke helt klarer å motstå. Føler ikke noe ubehag. Men kanskje hjalp det at jeg lempa innpå noen paranøtter etterpå. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: Til alle dere som er fysen på noe søtt..åh brunost <3 vil ha vaffel med brunost!! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() |
Sv: Til alle dere som er fysen på noe søtt..Jeg var også på ferie nylig. Vi var og spiste på en indisk restaurant. Fikk da lyst til å smake på nanbrød siden jeg tidligere elsket det. Mannen min bestilte dette og jeg tok et par biter av hans nanbrød. Jeg ble sittende å undre på hvorfor jeg har syntes at dette var så godt. Det smakte ganske enkelt mel, noe jeg ikke har spist på ett år. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De som reagerer sterkest på å spise litt karbohydrater er nok de som er på ketolyse og ikke sånne som deg og meg som ligger litt over dem i daglig karbo-inntak. Og vi tåler det nok bedre for jeg blir heller ikke dårlig av å spise litt vanlig brød, litt sjokolade eller noe sånt. Men det smaker ikke så godt lenger da.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: på landet
Alder: 49
![]() |
Sv: Til alle dere som er fysen på noe søtt..Jeg åt litt sjokolade og litt pommes frites (stjal litt av min sønn) i går.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|