Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ekstrem-hypoglykemisk diett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-11-10, 21:53   #1
gloria82
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Spania
gloria82 er på en erverdig vei

Ekstrem-hypoglykemisk diett?

Jeg har slitt med overvekt et par år nå. Var hos en ny lege her om dagen og han anbefalte meg på det sterkeste Ekstrem-hypoglykemisk diett. Jeg fikk et ark med kort info om å kutte ut karbohydrater; ris, poteter, spagetti osv, Spise når jeg var sulten, en JA liste og NEI liste.

Prøver å sette meg inn i dette, men syntes det er vanskelig å vite hvem av disse karbo diettene som er Ekstrem-hypoglykemisk diett.

Blir det da Atkinson diett?

Håper på raskt svar slik at jeg kan sette meg inn i dette.

Idag har jeg spist speilegg og bacon til frokost, samme til lunch, kyllingfilet og brokkoli til middag, og et lite speilegg og tomat til kvelds, masse masse vann og en hard spinning økt. Er jeg helt ute å kjøre her???

Håper dere kan hjelpe meg igang

gloria82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ekstrem-hypoglymeisk diett Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 22:21   #2
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Ekstrem-hypoglykemisk diett?????

Ut fra det du skriver så høres det ut som ketolyse, atkins, eller andre varianter av LCHF (low-carb-high-fat)-kosthold.
Blir nok enklere å si noe sikkert hvis du skriver mer om hva som inngår i disse ja- og nei-listene

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 22:37   #3
gloria82
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Spania
gloria82 er på en erverdig vei

Sv: Ekstrem-hypoglykemisk diett?

Ja mat er :
fisk, kjøtt, kylling, fiskerogn, skalldyr, egg, omelett.
Følgende grønnsaker som vokser over bakken:
brokkoli, løk, paprika, salat, blomkål, avocado, tomater, agurk, squash, asparges, spinat, kål, sopp, cottage chees, quark-ost, mager fettfri youghurt uten sukker.

Drikke: vann, sukkerfri brus, te og kaffe uten sukker.

Insulin produserende produkter som bør unngås:
Alle brød og bakevarer, poteter, kokte gulerøtter/kålrot, all pasta og ris, potetmos, all frukt og bær, sjokolade, kaker, knekkebrød, kjeks, popcorn, potetgull, honning og iskrem, øl, vin, drinker, fruktjuiser, melk og brus.

Spasere minst 30 min så tidlig som mulig på morgnen.

Dette er det som står på arket

Ble du noe klokere? Tusen takk for all hjelp

gloria82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ekstrem-hypoglymeisk diett Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 22:46   #4
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ekstrem-hypoglykemisk diett?

Det er ikke så lenge siden jeg leste en tråd om dette her inne (søkte på hummus, derfor er det uthevet i rødt ).

Det du beskriver er ganske nært sonedietten/Lindberg vil jeg si, med Atkins er det mye mer fett (og det måtte jeg ha for å stabilisere blodsukkeret). Du må kanskje eksperimentere litt for å finne frem til det rette for deg

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerimax ekstrem lille74 Ketolysekuren 0 19-05-10 23:12
Ekstrem oppussing! Armagedon Generell diskusjon 2 21-07-08 13:41
Har begynt på Skaldeman ekstrem... HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 25-01-06 10:37
Ketose = ekstrem helsefare???? elian Induksjonen 8 27-07-04 09:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.