Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Smør

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-11-10, 15:21   #1
sigboh
Medlem

sigboh sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 32
sigboh er ny på veien

Smør

Jeg har hele tiden "levd" på bremykt mens jeg har gått på lavkarbo og trodd at det var "riktig", men fant ut her om dagen at det var helt feil. Eller det går jo ann og spise, men at det ikke er like bra som helt rent meierismør. Jeg har ikke noe problem med å spise meierismør men jeg er veldig glad i veldig salt smør slik som bremykt er og syntes ikke vanlig saltet meierismør fra tine er salt nok! Er det noen typer som er saltere?

sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:28   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: smør!

Prøvd setersmør(tine, rød pakke)? Smaker mye mere! Mener å huske at røros eller kvitseidsmør er saltere( men dyrere). Jeg er så avvent salt at jeg synes vanlig smør er salt jeg, dvs akkurat passe.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:34   #3
sigboh
Medlem

sigboh sin avatar

sigboh er ny på veien

har ikke prøvd setersmør, men skal jaggu prøve. Er litt skeptisk til kvitseidesmøret siden det er så mange som sier at det smaker våt ull
Er egentlig det samme her. Spiser myyye mindre salt nå enn jeg gjorde før (var så og si avhengig av salt før, mens nå syntes jeg det smaker for salt med ekstra salt på maten), men smør trenger jeg altså at skal være skikkelig salt!

sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:37   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Prøvd noen korn med havsalt/fingersalt over maten du har smør på? Smaker anderledes enn vanlig bordsalt, men salt nok. Jeg elsker et lite dryss med fingersalt over feks biffen, oppå en stor kladd smør.

Gammel 10-11-10, 15:47   #5
sigboh
Medlem

sigboh sin avatar

sigboh er ny på veien

Takk for godt tips! Kan jo evt. drysse litt hvasalt rett i smørboksen også!

Gammel 10-11-10, 15:56   #6
sigboh
Medlem

sigboh sin avatar

sigboh er ny på veien

Sv: Smør

Tror du foresten at jeg kan "remake" meierismøret mitt på en eller annen måte? liskom, da det ut av boksen blande det med havsalt og putte det i boksen igjen og inn i kjøleskapet? eller blir det veldig feil

Gammel 10-11-10, 16:02   #7
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Såklart du kan, man lager jo kryddersmør ved å mykne smøret og tilsette krydder og om du tilsetter salt eller hvitløk går for det samme.

Nå har ikke vi det så varmt at smøret bare kan blandes med noe, smøret vårt er nå så hardt at jeg bruker ostehøvel på det, og smøret står på kjøkkenbenken til pakka er tom

Gammel 10-11-10, 16:28   #8
sigboh
Medlem

sigboh sin avatar

sigboh er ny på veien

åh da vet jeg hva jeg skal begynne med. Har det i kjøleskapet jeg. Er veldig glad i og skjære med ostehøvel som du sier Så må nok sette det ut et par timer evt.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Po cha (te med smør) danish Smoothies / drikke 13 09-07-11 17:29
smør Propellen74 Spørsmål og svar 1 16-10-09 16:00
Smør på! Areola Nyheter / media 13 11-09-09 19:29
Smør Oban Ketolysekuren 16 08-02-08 11:15
SmØr! Hyper Spørsmål og svar 11 06-09-06 11:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.