Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
![]() |
![]() Hva gjør dere i jula?Hei alle sammen, jeg er ny her! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 47
![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38112
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Hvor: Askim
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Jeg personlig kommer til å ta en planlagt sprekk fra et par dager før jula til litt over nyttår. Som du sier, det å skippe potet, ris og pasta er greit, men jeg klarer neppe å holde meg unna småkakene:P Men dette er en sprekk jeg har planlagt siden jeg begynte i september |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Hvor: sandnes
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Jeg har nå bestemt meg! Jeg skal skeie ut 2 dager, der jeg skal gi meg selv lov å spise hva jeg vil...julaften og 1.juledag. *gleeeeder meg* |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?æ å, bestemte meg for lenge siden at julaften og 1 dag e d fri |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Her blir det ketolyse på 3. jula. Synes ikke jeg forsaker noe |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 44
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Jeg har bestemt meg for å kose meg og unne meg litt, men samtidig styre unna de verste sukkerbombene. Er uansett ikke veldig glad i kaker og godis så det trur jeg går greit |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 38
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Julaften skal jeg unne meg en skikkelig julemiddag, dessert og noen klementiner... Julekaker har jeg aldri vært særlig glad i, så det blir ikke noe problem her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Jeg kommer til å unne meg det jeg har lyst på julaften og 1 juledag. Da blir det sikkert litt dessert og pepperkaker tenker jeg + klementiner. Ellers kommer jeg til å lage lavkarbo-julegodis/kaker som jeg kommer til å prioritere |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Jeg lar det skli _litt_ ut nå i desember, men ikke som i fjor da jeg la på meg over 3 kg i løpet av julemåneden.
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Jeg har tenkt å holde meg någenlunde lavt på karbene ja. Føler at jeg ikke har det samme behovet for søtsaker lenger, og det har vært problemet tidligere.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 53
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Begynner virkelig å glede meg til jula! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 42
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Jeg skal ikke skeie ut i det hele tatt. På julaften blir det ferskenbeinets oreo kake til dessert, Mulig jeg må spise litt grøt for sønnen sin del.. (alle må jo ha fat på grunn av mandelen). Jeg vet jeg får konfekt til jul, men den skal jeg bare servere mine gjester. Lager småkaker, konfekt og slikt som jeg har lov å spise, så ordner det seg
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Har allerede starta, var på julebord fredag. Lot potetene ligge og forsynte meg med pinnekjøtt, ribbe, kålrotmos og rødkål. Forsynte meg også med litt dessert, lot riskremen stå, men tok litt sjokolade- og karamellpudding og litt frukt (halvtinet) med vaniljesaus på. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#16 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Husk at kroppen ikke er forberedt på masse karbohydrater så å unngå vanlig sukker er nok en fordel. Selv skal jeg ikke skeie ut noe i jula. Skeier ut nok med epler til daglig og sliter med dårlig samvittighet nok som det er. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 42
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?
Ja, min kropp reagerer på karbo etter bare noen uker uten, så jeg holder meg unna sukkeret i jula.. Ikke noe kjekt å ha hodepine i jula :P Så finnes det jo oppskrifter på så mye julesnadder her som er lavkarbo
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Alder: 43
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Jeg kommer ikke til å ha en såkalt planlagt sprekk, for meg er det ikke verdt det |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sperret
![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?
Ja, det var en advarsel. Å glede seg til å unne seg noe som ødelegger jula pga mageknip, hodesmerter etc er jo litt dumdristig. Da jeg hadde levd på streng ketolyse i mange uker var bare et eple noe magen reagerte kraftig på. Få minutters nytelse resulterer i mange timers smerte. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Er vant å spise vanlig mat av og til, fx hos svigermor. Men til hverdags er jeg heller streng med meg selv, syns det fungerer best. Er mest heime i jula, da kan jeg selv bestemme menyen! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 47
![]() |
Sv: Hva gjør dere i jula?Jeg har egentlig som mål å holde lavkarbo hele julen. Om jeg klarer og holde meg i ketose får tiden vise. Jeg spiser ikke sukkererstatning enda, for jeg har bare vært i ketose 2 uker. Men til jul har jeg vært noen uker i ketose, så kanskje at jeg spiser litt kaker med sukkererstatning og drikker light brus. Synes det er dumt å sprekke bare så kort etter jeg har begynt og endelig kommet godt i gang. Dessuten får jeg også store problemer med magen... Så målet mitt er virkelig å holde meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvordan tenker dere mtp mat i jula? | Heaven | Mer enn 30 kg overvekt | 79 | 18-12-10 17:10 |
Hva gjør dere med jula? | Hillelille | Spørsmål og svar | 41 | 03-10-09 21:28 |
Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde? | MoaMoa | Ketolysekuren | 24 | 16-12-08 02:00 |
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? | Polarlys | Spørsmål og svar | 10 | 07-08-08 13:54 |
Hvordan gjør dere det i jula? | iren84 | Spørsmål og svar | 8 | 18-11-07 21:33 |