Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Røkt mat mindre bra? Hvorfor?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-12-10, 16:54   #1
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Røkt mat mindre bra? Hvorfor?

Bør man helst unngå røkt fisk? Synes jeg husker å ha hørt det men husker ikke begrunnelsen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 17:33   #2
Grovsnus
Medlem

Grovsnus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Røkt mat mindre bra? Hvorfor?

har lest noe om at røyken kan inneholde kreftfamkallende stoffer. Men hvor mye røykt fisk spiser du ??
"Røykt laks " er stortsett smurt inn med kjemikalier for å gi røyksmak. Da vil jeg heller ha den ekte røykte.
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 17:35   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det går vel på at røkt mat kan være kreftfremkallende!
Eller er det at gravide ikke skal spise røkt/gravet fisk pga faren for bakterier du tenker på?

Gammel 03-12-10, 19:05   #4
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Bør man helst unngå røkt fisk? Synes jeg husker å ha hørt det men husker ikke begrunnelsen.

Husk at mye av den såkalt "røkte" maten ikke har vært i nærheten av en røykeovn, men er innsatt med noe dritt som skal gi røyksmak. Svindel og Bedrag A/S med andre ord.

Røkt kjøtt kan i alle fall trigge revmatiske smerter, men jeg vet ikke hvorfor.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røkt laks Nero Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 11-10-10 10:54
Vegetarianere, bedre helse og mindre livsstilsykdommer? Hvorfor? NinaES Fysisk og mental helse 2 24-09-10 07:13
Røkt laks? Indiana Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 17-08-10 19:56
Hvorfor ikke ketolysekur for oss som skal ta av mindre enn 10 kg? ElinPelin Ketolysekuren 13 17-07-08 01:37
Røkt laks er det fyfy !? Dadda Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 25-08-07 10:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.