Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Forfærdelig tungt nå...

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-04, 19:56   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Unhappy

Forfærdelig tungt nå...

Jeg føler at jeg ikke får det her til...er det vanlig å få seg en sånn "nedtur" iløpet av intro`n???
Klarer liksom ikke å finne på noe snaskens... det går i det samme hele tiden!
I går satt jeg og så på de andre spise hjemmelagd karamellpudding og verdens beste fastelavensboller! Men etter det har jeg fått litt "sug".. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor ikke stixen blir mørkere!! Den blir bare lysere og lysere...
Sukk..nå er livet litt tungt...
(p.s jeg fikk jo litt belønning idag, da jeg gikk på vekta har jeg gått ned 2 kilo på en uke!!! )
cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 20:11   #2
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Se det ja,du har fått din belønning:-)

Du kan jo prøve å lage litt sukkerfri gele med krem til,vet at induksjonen er hard,men da kan du etter 14 dager begynne å belønne deg selv med litt mere karbohydrater,bær med krem, ol.
Og for krisesituasjoner,er det å få kjøpt lavkarbo proteinbars på med 3 g karbohydrat pr.bar http://www.proteinfabrikken.no

Nå har det vært mye prat om stixen da og fargen har litt og si med hvor mye væske du drikker,les Nilles innlegg om tema.

Opp med hodet,livet blir bare bedre og bedre

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 23-02-04, 21:50   #3
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Intro'en hard. Jeg holdt på å gi opp etter en halv dag jeg! Var sikker på at dette klarte jeg ALDRI og helt sikker på at jeg kom til å dø når blodsukkeret bare sank og sank.
Men hold ut! Du har allerede fått en belønning av et praktfullt vekttap. Du har en uke igjen på det som er det tøffeste og deretter blir det bare lettere og lettere vil jeg påstå. Jo mer jeg leser og forstår kuren (jo mindre forstår jeg den også...) men jo flere ideer får jeg til baking, matvarer. Jeg har som vane å kikke på absolutt alt hjertet begjærer i matvarebutikken og oppdager hver eneste gang ting som jeg kan spise!
Det er MASSE du etterhvert kan kose deg med! Og en enslig uke klarer du til!! Og belønningen i slutten av den uken er sannsynligvis enda mere vekttap!

Og deretter blir ting lettere! Hold ut! Sender mange hold-ut-vibrasjoner!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 09:42   #4
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Takk!!!

Det er så hyggelig å få litt oppmuntring!!
Jeg tror jeg er over den værste "kneika" nå, for nå har kiloene begynnt å "renne" av...veier 76,6 idag mot 78.9 ved start!!!
Det hjelper på humøret!!!

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 09:51   #5
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

Se det ja cathrine;O)

bare vent så skal du se at kiloene renner av;O)Og du er jammen meg godt igang nå Jeg er idag 2 dagen på induksjonen..og er lei egg allerede...tenk det da
Siden jeg begynte lavkarbo "diett"..(2 februar)har jeg gått ned 7 kilo..og nå håper jeg det skal bli mer.... Så lykke til cathrine..dette greier vi..ikke sant?? Ps..sticen min har heller aldri vært på det mørkeste(kun en gang...)men variert fra det nest lyseste til det nest mørkeste!Tror ikke det har noe å si jeg...vi går jo ned i vekt for det også

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 09:57   #6
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Vi Fixer Dette!!!

Vi fixer dette,Ayliah!!!
Så din stix har ikke vært på det mørkeste den heller? Men du har vel ikke vært kjempe-streng eller???
Å gå ned 7 kilo fra begynnelsen på Feb. er jo knall-bra!!!
Vel, vi får støtte hverandre..

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 12:21   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Dette klarer dere jenter !!

Ikke heng dere opp i fargen på stixen. Det er normalt å føle seg lett nedfor og oppgitt i begynnelsen. Det kalles "Induction flu" og eller om dere vil Induksjons influensa... Kroppen er i denne perioden på avvenning fra karbohydrater og må få tid til å omstille seg. Ikke vei dere hver dag, det er bare stress og skaper unødig engtelse for om dette går bra. Prøv å veie dere etter 14 dager. Vet det er spennende å se vektapet dag for dag, men det er ikke slik kroppene våre fungerer. Hjernen må få følge med !! Å venne seg av med karbohydrater er verre enn å venne deg av med nikotin sier noen - og det sier ikke så lite !

Så stå på jenter, husk at det BLIR BEDRE !! Jeg er sikker på at dere klarer det !

Og cathrine - 2 kg på en uke er KJEMPEBRA !!!

Oppmuntringsklemmer fra meg (been there, done that, wore that t-shirt)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 24-02-04 kl 12:23.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 13:40   #8
deeluxe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 37
deeluxe er på en erverdig vei

Og en ting må man ikke glemme, det har aldri vært lett å slanke seg, det dreier seg om viljestyrke. At folk syns det er vanskelig etter 2 dager på intro syns jeg er litt drøyt men... det er bare MIN mening. :-) Jeg har spist hovedsaklig egg i halvannen mnd nå jeg. Man blir vant til alt.

deeluxe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 14:27   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Wink

Opprinnelig lagt inn av deeluxe

Jeg har spist hovedsaklig egg i halvannen mnd nå jeg. Man blir vant til alt.

Det hørtes vannvittig kjedelig ut !! og ikke særlig sunt ! Jeg regner med at du satte det på spissen her, men i tilfelle ikke; Det er veldig viktig å få i seg grønnsaker også (og da mener jeg ikke issalat som det ikke er noe næring i i det hele tatt !). Selv i den norske versjonen regner jeg med at det er en liste over grønnsaker.....og kjøtt, fisk, fugl ..?

Det er fullt muig å ha et variert kosthold selv mom man er på induksjonen. Jeg var på induksjon i 6 mnd..... og eneste grunnen til at jeg ikke fortsatte var t jeg ønsket mer variasjon. Frukt, bær, nøtter etc.....

Og drikk vann - masse vann - (jaaaaaaada masa ! -syns jeg hørte noen sa ...)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 15:11   #10
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

ja..det er sant..alt til sin tid;O)

Dette greier vi ja...vi følger jo litt med på hverandre vi da cathrine eneste jeg føler jeg har savnet litt idag..er knekkebrødene mine det er jo noe jeg har spist i hele februar..og jeg har jo gått ned i vekt for det!Men nå er det så da.at jeg skulle prøve og kutte ut det..for å se om stixene blir på det mørkeste av det..;O)En vet jo aldri..blir ikke stixene mørkere...innfører jeg knekkebrødene igjen!!
Og DeLuxe..jeg er IKKE lei etter 2 dag på introen..(har jo gått litt lenger nå..men spiste da annen"ulovlig"mat..som knekkebrøda.."men jeg tror jeg fort blir lei av "EGG".... Det er heller ikke min favorittmat.Det er skikkelig godt med stekt egg på brød..med ketchup..men det er jo ikk lov...snufs..*S*Men dette skal jeg greie uansett..det finnes myyye annen snaddermat da

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 24-02-04, 15:28   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

syns introen er enkel jeg. masse å spise hele tiden men jeg savner nøtter og frukt ja. spiste litt blåbær i går, men bare en håndfull. reduserte jo selvsagt karboene i middagen da.

er litt redd for å skifte over til vedlikeholdsfasen for jeg er redd vekten kommer til å stagnere noe voldsomt. men det er jo logisk at jeg allikevel kommer til å gå ned i vekt. og jeg har jo gått ned masse, kan ikke klage.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no