Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
![]() Er noe sjokolade tillatt?Kan jeg spise Atkin sine sjokoladebar'er? Og hva med varm kakao? Kan jeg bruke bakekakao (regia), blande den med litt sukkrin, fløte og vann?` |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Er noe sjokolade tillatt?Det kan du. Mørk sjokolade og kakao har dessuten lav GI. Men du bør kanskje ikke spise flere daglig. Stopper du ved 25 gram (halv atkinsbar kjøpt i Norge) om dagen hindrer du magetrøbbel. Om du vil bruke væske uten karbohydrater kan jeg anbefale deg ren soyamelk til kakaoen. Om det blir mye sjokolade kan jeg anbefale deg å prøve å erstatte det med ost. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
![]() ![]() |
Sv: Er noe sjokolade tillatt?Soyamelk kan fort begynne å kludre med hormonene, vet det finnes en tråd om dette, så ville være forsiktig med å bruke for mye av det. Et annet alternativ er å koke kakao på kokosmelk, bare søk på forsiden her, så finner du oppskrift
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er noe sjokolade tillatt?
Å nam, det fikk jeg lyst på akkurat nå! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:)
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er noe sjokolade tillatt?Jeg ligger langt unna soya, det er helt sikker - jeg får knallømme pupper om jeg spiser mye sukker bare så jeg tør ikke tenke på hvordan det ville blitt om jeg skulle spist soya.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() |
Sv: Er noe sjokolade tillatt?Kakao med kokosmelk høres nam ut! Har du en litt mer nøyaktig oppskrift? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Du kan bruke akkurat den søtningen du liker best. Selv synes jeg det noen ganger kan bli litt mye ettersmak hvis jeg kun bruker stevia, så pleier å bruke en blanding av stevia og sukrin. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:)
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er så enkelt som jeg skrev.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
![]() ![]() |
Dette lurte jeg på, har nemelig en boks kokosmelk, men har ike våget lage noe av den, da jeg har hvert redd jeg ikke hadde orket drukke alt. Har ikke unnet den rette annledningen til å lage det ennå, men må få prøvd det.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Matvarer tillatt på Fase 2 | smosje | Fase II | 3 | 22-09-10 17:01 |
Når er sjokolade tillatt og hva spiser man når man craver noe søtt | Estrella | Lavkarbo generelt | 27 | 28-01-10 10:33 |
Er det en tyggis som er tillatt? | IAIA | Ketolysekuren | 8 | 17-02-09 00:21 |
Tillatt med bær og Kesam Vanilje? | Aphrodithe | Spørsmål og svar | 17 | 25-01-09 10:48 |